ΌΜΗΡΟΣ : Ο εμπνευστής της Εξωστρέφειας.
Ο πρώτος, που προτείνει την εξωστρέφεια, είναι ποιος άλλος, ο Όμηρος φυσικά. Γεννάρχης του Ελληνικού Πολιτισμού....(Παρενθετικά: θα το γράφω ξανά και ξανά:
Μιλώ πάντα για τον ΑΛΗΘΙΝΟ Όμηρο, όχι τον σχολικό Ομηρικό χυλό: «ο… καλός Οδυσσέας, οι… κακοί μνηστήρες και η… πιστή Πηνελόπη»)
Ομηρική Εξωστρέφεια: χωρίς συμπλέγματα, χωρίς φόβο με ομόγλωσσους ή «αλλόθροους» λαούς.
Βασικό χαρακτηριστικό της Οδύσσειας η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Ο Όμηρος «μισεί» την ακινησία, την «στατικότητα». Την φρίκη του «κενού χρόνου».
Για τον Όμηρο η ΠΗΝΕΛΟΠΗ λ.χ είναι ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ μια… τραγική ηρωίδα…!
Οι νόστοι, τα ταξίδια… εσωτερικού, το εμπόριο με άλλες «χώρες» και… λαούς, οι ανταλλαγές επισκέψεων… το υλικό της Οδύσσειας.
«Πολλών ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνω…» ΑΡΚΕΙ ως ΠΡΟΜΕΤΩΠΙΔΑ της και ως ο ασφαλέστερος ορισμός της Εξωστρέφειας.
Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο. (σημείωση: Σε επόμενα σημειώματα ίσως γράψω για κάποια πιο αναλυτικά).
ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ: μορφή εξωστρέφειας και ο Αποικισμός. Όπου και η έκρηξη και το… πλάτεμα της Ελληνικής σκέψης, των επιστημών
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: Η Λυτρωτική για τον Ελληνισμό κορυφαία μορφή εξωστρέφειας. Αφαιρώντας τα περιττά
φτιασίδια της γλώσσας των Αθηναϊκών… ανακλίντρων, κάνει την ΕΝΙΑΙΑ Ελληνική γλώσσα, ΔΥΝΑΜΙΚΟ στοιχείο «υπαρκτού Πολιτισμού» και όχι άτοπων, αδιέξοδων εσωτερικών αναζητήσεων.
Δείτε για παράδειγμα τί… ελληνικές λέξεις υιοθέτησαν οι ξένοι και πώς (!!!) τις ενέταξαν στην ΔΙΚΗ τους γλώσσα.
ΤΟΤΕ καθιερώνεται και ο όρος του «κοσμοπολίτη» και του «κοσμοπολιτισμού», τα… πρωτοϊδωμένα λιμάνια… μετεξέλιξη των οποίων είναι ο σημερινός «τουρίστας» και τουρισμός.
ΕΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ: Η Εθνική ΔΙΚΑΙΩΣΗ της Εξωστρέφειας. Οι έμποροι, η Ελληνική Ναυτιλία, ο… ΑΠΟΔΗΜΟΣ Ελληνισμός, ο… απόδημος ΡΗΓΑΣ και ΚΟΡΑΗΣ, οι Ελληνικές κοινότητες του… εξωτερικού…!
Δυστυχώς η Παιδεία του Ελεύθερου Ελληνικού Κράτους… Τέλος πάντων… Αυτά.
Σε επόμενο σημείωμα ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ: «Το τραγούδι του νεκρού αδελφού» σε δύο… «εκδόσεις» (εκδοχές εννοώ): Την γνωστή εσωστρεφή και την… άγνωστη εξωστρεφή.
Χρυσόστομος Τσιρίδης
Πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μας δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο των άρθρων που δημοσιεύουμε