Ημος δ’ ηριγένεια φάνη ροδοδάκτυλος Ηώς.″ήμος δ’ ηριγένεια φάνη ροδοδάκτυλος Ηώς» (Όμηρος). πανδαισία χρωμάτων και αποχρώσεων…!....
Υπάρχει τρόπος να μπεί μια φωτογραφία ή ένας πίνακας σε ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ και να προσδιοριστούν χρώματα και αποχρώσεις. Από περιέργεια ήθελα να το δω στην συγκεκριμένη εκπληκτική φωτογραφία από το κινητό μου.
.
Υπήρχε η «εβδομάδα» στον Όμηρο;
Όπως σήμερα την εννοούμε (Δευτέρα, Τρίτη…. από Δευτέρα δίαιτα…κλπ), Όχι.
Για το «ή μ α ρ», το χειμέριον ή μη, μόρσιμον ή όχι, νόστιμον ή μη… κλπ κλπ, για την «σκοτομήνιον νύχτα» = νύχτα… ασέληνη(= νύχτωσε χωρίς φεγγάρι) τα έτεα, μήνες…, καθώς και για τις χρηστικές διαιρέσεις του, θα μιλήσουμε σε επόμενο σημείωμα.
.
Απλά εδώ να πούμε ότι η μέρα και η νύκτα χωρίζονταν σε τέσσερα μέρη:
Ημέρα: αμφιλύκη (= λεπτόν φάος), ηώς, μέσον ήμαρ, δείλη
Νύκτα: χωρισμένη σε πρώτο, δεύτερο, τρίτο μέρος(= τρίχα νυκτός λ.χ= προχωρημένη νύκτα).
Η… αμφιλύκη, είναι….. κοινής χρήσεως για ημέρα (= λυκαυγές) και νύχτα (= λυκόφως).
(Δεν θα αφήσω την ευ-καιρία: Όμηρος: αμφιλύκη = λεπτόν φάος/ Παπαδιαμάντης= αμφιλύκη…
Πρέπει να πάμε στο «χάραμα», στην «χαραυγή»,στο «σύθαμπο» και στο «μούχρωμα» του…. λαού, για να καταλάβουμε, να αρχίσει να καταλαβαίνει επιτέλους και η κάθε….. κρατούνα,
τί σημαίνει «ΕΝΙΑΙΑ γ λ ώ σ σ α= Ψ Υ Χ Η βαθιά»
και τί σημαίνει «νοητικό ΑΤΤΙΚΟ α π ο λ ί θ ω μ α»= συνηχθέσθησαν, εξελώεν.. ταις γραυσίν… ελελύκεσαν…)
.
Στο θέμα μας πάλι. Γενικώς να γνωρίζουμε ότι στον Ομηρο:
Χωρίς… εντολή του ΔΙΑ, δεν κινείται τίποτα: Ο Υ Τ Ε φυσικά κι ο χρόνος.
Άρα λοιπόν:
«Διός ενιαυτοί» = Του Δία είναι «οι… ΚΑΙΡΟΙ», οι «αιώνες». Ο Δίας είναι ο «κύριος= κυρίαρχος» του χρόνου, των «περιπλομένων ΕΝΙΑΥΤΩΝ» = Οι καιροί που περιπέλονται= γυρίζουν
Να κι ο ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ: Του Κύκλου (= ενιαυτών) τα γυρίσματα…..
.
Αλλά «…εκ Διός εισίν» και τα…. «εν εαυτω» (!), δηλαδή τα έτη, η ημέρα, η νύχτα, που συνθέτουν τον…. «ενιαυτό».
Κατά συνέπεια:
Άλλο «ΧΡΟΝΟΣ-ενιαυτός», άλλο «χρόνος-έτος», κάτι που…. προσφέραμε (ακόμη ένα, κοντά στα χιλιάδες άλλα) και στο ΔΥΤΙΚΟ Λεξιλόγιο (time… year / Temps… anne κλπ).
Επιπλέον, ακούγονται… τόσο σημερινά:
«ύει Ζευς» (βρέχει ο…θεός), «φαείνει ή φαίνει Ζευς» (φωτίζει ο θεός)……!
Η «ροδοδάκτυλος» Ηώς θα φέρει το φως της ημέρας πρώτα (!) στον ΟΛΥΜΠΟ και με εντολή του Δία θα κάνει την…. διανομή του «φάους» στους βροτούς («Ηώς φαεσίμβροτος»)
Εκτός κι αν ο Δίας… κοιμάται ή είναι, ως συνήθως απασχολημένος με ερωτοδουλειές
και δεν θέλει να τον ενοχλήσει ούτε ο… χαφιεδάκος Ήλιος (Ηέλιος).
Όπως και νά «χει, βλέπουμε μια…. Σ Υ Μ Π Α Ν Τ Ι Κ Η αντίληψη του ΧΡΟΝΟΥ.
Παράδειγμα: Δίπλα στο…. μετρήσιμο «μέση ημέρα, μεσημβρία», ο Όμηρος θα βάλει «Ηέλιος α μ φ ι- β ε β ή κ ε ι». Έχει την σημασία του.
Ευάλωτες ασημαντότητες οι άνθρωποι (…οίη περ φύλλων γενεή…), απέναντι στην αιωνιότητα του ΧΡΟΝΟΥ, των…. «αιώνων», «στου ΚΥΚΛΟΥ τα γυρίσματα»
.
Υ.Γ Πόσο αυτή η συσχέτιση- αλληλεξάρτηση χρόνου- ανθρώπων- θεών αργότερα θα οδηγήσει σε έννοιες όπως «σημεία των καιρών», «προλήψεις», «δυσειδαιμονίες», «συμπτώσεις», «στιγμή», «θέλημα θεού», «τύχη», «άνοιξαν οι ουρανοί», «έχει άστρο», «αστρολογικά», «νόμος Μέρφι»…. κλπ, είναι αντικείμενο συζήτησης.
.
Στο επόμενο σημείωμα: Ποια «σκεύη» (ά γ γ ε α),
και ποια «έπιπλα» βρίσκονται σε αφθονία στην «Ομηρική καθημερινότητα».
Χρυσόστομος Τσιρίδης
[Πηγή]
Υπάρχει τρόπος να μπεί μια φωτογραφία ή ένας πίνακας σε ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ και να προσδιοριστούν χρώματα και αποχρώσεις. Από περιέργεια ήθελα να το δω στην συγκεκριμένη εκπληκτική φωτογραφία από το κινητό μου.
.
Υπήρχε η «εβδομάδα» στον Όμηρο;
Όπως σήμερα την εννοούμε (Δευτέρα, Τρίτη…. από Δευτέρα δίαιτα…κλπ), Όχι.
Για το «ή μ α ρ», το χειμέριον ή μη, μόρσιμον ή όχι, νόστιμον ή μη… κλπ κλπ, για την «σκοτομήνιον νύχτα» = νύχτα… ασέληνη(= νύχτωσε χωρίς φεγγάρι) τα έτεα, μήνες…, καθώς και για τις χρηστικές διαιρέσεις του, θα μιλήσουμε σε επόμενο σημείωμα.
.
Απλά εδώ να πούμε ότι η μέρα και η νύκτα χωρίζονταν σε τέσσερα μέρη:
Ημέρα: αμφιλύκη (= λεπτόν φάος), ηώς, μέσον ήμαρ, δείλη
Νύκτα: χωρισμένη σε πρώτο, δεύτερο, τρίτο μέρος(= τρίχα νυκτός λ.χ= προχωρημένη νύκτα).
Η… αμφιλύκη, είναι….. κοινής χρήσεως για ημέρα (= λυκαυγές) και νύχτα (= λυκόφως).
(Δεν θα αφήσω την ευ-καιρία: Όμηρος: αμφιλύκη = λεπτόν φάος/ Παπαδιαμάντης= αμφιλύκη…
Πρέπει να πάμε στο «χάραμα», στην «χαραυγή»,στο «σύθαμπο» και στο «μούχρωμα» του…. λαού, για να καταλάβουμε, να αρχίσει να καταλαβαίνει επιτέλους και η κάθε….. κρατούνα,
τί σημαίνει «ΕΝΙΑΙΑ γ λ ώ σ σ α= Ψ Υ Χ Η βαθιά»
και τί σημαίνει «νοητικό ΑΤΤΙΚΟ α π ο λ ί θ ω μ α»= συνηχθέσθησαν, εξελώεν.. ταις γραυσίν… ελελύκεσαν…)
.
Στο θέμα μας πάλι. Γενικώς να γνωρίζουμε ότι στον Ομηρο:
Χωρίς… εντολή του ΔΙΑ, δεν κινείται τίποτα: Ο Υ Τ Ε φυσικά κι ο χρόνος.
Άρα λοιπόν:
«Διός ενιαυτοί» = Του Δία είναι «οι… ΚΑΙΡΟΙ», οι «αιώνες». Ο Δίας είναι ο «κύριος= κυρίαρχος» του χρόνου, των «περιπλομένων ΕΝΙΑΥΤΩΝ» = Οι καιροί που περιπέλονται= γυρίζουν
Να κι ο ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ: Του Κύκλου (= ενιαυτών) τα γυρίσματα…..
.
Αλλά «…εκ Διός εισίν» και τα…. «εν εαυτω» (!), δηλαδή τα έτη, η ημέρα, η νύχτα, που συνθέτουν τον…. «ενιαυτό».
Κατά συνέπεια:
Άλλο «ΧΡΟΝΟΣ-ενιαυτός», άλλο «χρόνος-έτος», κάτι που…. προσφέραμε (ακόμη ένα, κοντά στα χιλιάδες άλλα) και στο ΔΥΤΙΚΟ Λεξιλόγιο (time… year / Temps… anne κλπ).
Επιπλέον, ακούγονται… τόσο σημερινά:
«ύει Ζευς» (βρέχει ο…θεός), «φαείνει ή φαίνει Ζευς» (φωτίζει ο θεός)……!
Η «ροδοδάκτυλος» Ηώς θα φέρει το φως της ημέρας πρώτα (!) στον ΟΛΥΜΠΟ και με εντολή του Δία θα κάνει την…. διανομή του «φάους» στους βροτούς («Ηώς φαεσίμβροτος»)
Εκτός κι αν ο Δίας… κοιμάται ή είναι, ως συνήθως απασχολημένος με ερωτοδουλειές
και δεν θέλει να τον ενοχλήσει ούτε ο… χαφιεδάκος Ήλιος (Ηέλιος).
Όπως και νά «χει, βλέπουμε μια…. Σ Υ Μ Π Α Ν Τ Ι Κ Η αντίληψη του ΧΡΟΝΟΥ.
Παράδειγμα: Δίπλα στο…. μετρήσιμο «μέση ημέρα, μεσημβρία», ο Όμηρος θα βάλει «Ηέλιος α μ φ ι- β ε β ή κ ε ι». Έχει την σημασία του.
Ευάλωτες ασημαντότητες οι άνθρωποι (…οίη περ φύλλων γενεή…), απέναντι στην αιωνιότητα του ΧΡΟΝΟΥ, των…. «αιώνων», «στου ΚΥΚΛΟΥ τα γυρίσματα»
.
Υ.Γ Πόσο αυτή η συσχέτιση- αλληλεξάρτηση χρόνου- ανθρώπων- θεών αργότερα θα οδηγήσει σε έννοιες όπως «σημεία των καιρών», «προλήψεις», «δυσειδαιμονίες», «συμπτώσεις», «στιγμή», «θέλημα θεού», «τύχη», «άνοιξαν οι ουρανοί», «έχει άστρο», «αστρολογικά», «νόμος Μέρφι»…. κλπ, είναι αντικείμενο συζήτησης.
.
Στο επόμενο σημείωμα: Ποια «σκεύη» (ά γ γ ε α),
και ποια «έπιπλα» βρίσκονται σε αφθονία στην «Ομηρική καθημερινότητα».
Χρυσόστομος Τσιρίδης
[Πηγή]