ΗΡΑΚΛΕΙΕΣ ΣΤΗΛΕΣ: Στην Ελληνική μυθολογία "Ηράκλειες Στήλες "(Ηρακλέους στήλας), ήταν δύο στύλοι που είχε στήσει ο Ηρακλής όταν πήρε τα "χρυσά μήλα των εσπερίδων", δηλαδή τον χρυσό και τα λοιπά μέταλλα που πήρε από την Αμερική και την Ιβηρική (Ισπανική) χερσόνησο....
Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι βρίσκονταν στην Ιβηρική χερσόνησο και στο σημερινό Γιβραλτάρ. Εκεί πίστευαν ότι ήταν η άκρη του κόσμου. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα στο στόμιο του πορθμού που βρίσκονταν οι στήλες υπήρχε μεγάλο νησί δίνοντας αρκετές πληροφορίες για αυτό, κάνοντας μερικούς ερευνητές σήμερα να πιστεύουν ότι ήταν η χαμένη Ατλαντίδα.
Οι στήλες του Ηρακλή, γνωστές και ως Ηράκλειες Στήλες, είναι ίσως οι παλαιότερες φρυκτωρίες. Τις στήλες αυτές τις έστησε στις δύο κωμοπόλεις που έχτισε ο ίδιος ο Ηρακλής στις δύο αντικριστές ακτές του σημερινού Γιβραλτάρ. Η μία ήταν στη Αβύλη, στην πλευρά της Αφρικής, και η άλλη στα Γάδειρα στην πλευρά της Ευρώπης.
Η επικρατέστερη άποψη δηλαδή για το τι ακριβώς ήταν οι Ηράκλειες στήλες είναι πως πρόκειται για φάρους που ειδοποιούσαν τα πλοία για το σημείο από το οποίο έπρεπε να στρίψουν ώστε να μπουν από τον Ατλαντικό Ωκεανό, στην Μεσόγειο και ακόμη ότι αυτοί οι φάροι είχαν και ρόλο φρυκτωριών.
Κατά τον Όμηρο οι στήλες αυτές ήταν σημάδι για το τέρμα των δύο ηπείρων και τις αποκαλεί
χαρακτηριστικά ως "Πύλες του Ωκεανού" ή "Τηλέτυπο". Τις στήλες αυτές αναφέρουν και αρκετοί αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς, όπως ο Ησίοδος, ο Ηλιόδωρος, ο Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς, ο Διόδωρος και ο Στράβων (1500 χρόνια αργότερα).
Τόσο σημαντικός από άποψη στρατηγικής, χρηστικής και ιστορικής σημασίας ήταν ο ρόλος των Ηράκλειων στηλών που οι σύγχρονοι Ισπανοί και Πορτογάλοι, μιλώντας περήφανα για την ελληνική επιρροή της εποχής, προβάλουν ως σημαντικό μουσειακό μνημείο τους πύργους αυτούς.
Αξίζει έτσι να σημειωθεί πως ένας από αυτούς του πύργους, που βρίσκεται στην σημερινή πόλη "Λα Κορούνια"του Βισκαϊκού κόλπου (ΒΔ Ισπανία) που ίδρυσε ο Ηρακλής, διατηρεί ζωντανή την παράδοση που τον συνέδεε. Συγκεκριμένα, κατά την παράδοση η πόλη είναι συνώνυμη με την ντόπια μυθική πριγκίπισσα, φίλης του Ηρακλή, με τον οποίο γέννησε το γενάρχη των Ισπανών Hispalo.
Μάλιστα σύμφωνα με το αρχαιότερο βιβλίο τους (Argos Divina), ο αρχικός πύργος ερειπώθηκε από διάφορους επιδρομείς και ξαναχτίστηκε την εποχή του Αύγουστου Καίσαρα ως οχυρό των Ρωμαίων, παρατηρητήριο και τηλεπικοινωνιακό φρυκτώριο. Η ελληνική προέλευση του πύργου της Λα Κορούνια επιβεβαιώνεται και από την σημερινή ονομασία του," Torre d' Herculus".
Οι Ισπανοί τιμώντας την ιστορία τους, τιμούσαν τις αρχαίες αυτές ελληνικές στήλες, βάζοντας αυτές ως παραστάσεις στα ισπανικά σκούδα και τάλιρα που λέγονταν "κολονάτα".
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ
Δυστυχώς υπάρχουν ελάχιστα κείμενα για την εκστρατεία του Ηρακλή στην Ασία, η οποία πιθανόν, όπως λένε οι ερευνητές, να έγινε πολύ πάνω από χίλια χρόνια πριν την εκστρατεία του Μ.Αλέξανδρου. Ο Ηρόδοτος (βιβλίο Γ' Θάλεια ) και ο Ευριπίδης στις Βάκχες, αλλά και παλαιότεροι μύθοι αναφέρουν για εκστρατεία Διονύσου και Ηρακλή στις Ινδίες.
Ο ιστορικός - γεωγράφος και εθνολόγος "Μεγασθένης ο Ίων" στην περιγραφή του για την Ινδία στο βιβλίο του "Ινδικά" περιλαμβάνει πολλούς "μύθους" αλλά και σημαντικά γεωγραφικά και εθνολογικά στοιχεία. Στην αρχή του βιβλίου του αναφέρεται στους ηλικιωμένους Ινδούς που γνωρίζουν για την προϊστορική άφιξη του Διόνυσου και του Ηρακλή στην Ινδία.
Ιδιαίτερα σημαντικές είναι και οι παρατηρήσεις του για τις θρησκείες των Ινδών, όπου αναφέρεται στους λάτρεις του Ηρακλή (Σίβα) και του Διόνυσου (Κρίσνα ή Ιντρα). Άρα ο Ηρακλής πρέπει να προχώρησε πέραν του Ινδού ποταμου. Μάλιστα λεγεται ότι στις περιοχές των Σίβας πήρε διαμάντια και χρυσό, ως επίσης και μαργαριτάρια από την θάλασσα που άξιζαν πολύ περισσότερο από τον χρυσό.
Δυστυχώς ελάχιστα αποσπάσματα από το βιβλίο "Ινδικά" διεσώθησαν,τα οποία συνέλεξαν, μετέφρασαν και εξέδωσαν τον 19ο αιώνα ξένοι συγγραφείς. Μερικές σημαντικές εργασίες έχουν γίνει και από σύγχρονους λόγιους αλλά δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα καμία εκμετάλλευση του πρωτοπόρου ιστορικού και διπλωματικού έργου του Μεγασθένη από την Ελληνική πολιτεία.
Επίσης ο Αρριανός(ο οποίος έχει γράψει και την εκστρατεία του Μ. Αλέξανδρου) στα βιβλία του "Ε" και"Ινδική" αναφέρει ότι η περί του Ηρακλέους παράδοση είναι πιό έντονη στη φυλή των Σίβα και των Σουρασηνών (Ινδικές φυλές).
Λέγεται ότι η σημερινή ινδική φυλή των "Σίβα" είναι απόγονοι αυτών που συμμετείχαν στην εκστρατεία του Ηρακλή και μάλιστα ντύνονται με δέρματα ζώων, κρατάνε ρόπαλα και σημαδεύουν τα βόδια και τα μουλάρια τους με σήμα "ρόπαλο".
Επίσης,όπως προκύπτει από ανασκαφές, ο Ηρακλής κατά την εκστρατεία στην Ασία πέρασε από την σημερινή Ιορδανία. Στην περιοχή της Πέτρας της Ιορδανίας έχουν βρεθεί προϊστορικά υδραυλικά έργα αντίστοχα με αυτά της Κωπαϊδος στην Βοιωτία, της μυκηναϊκής εποχής. Κοντά σ' αυτήν την περιοχή έχουν βρεθεί από Έλληνες αρχαιολόγους (ζεύγος Παπαδοπούλου, καθηγητές στο πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων) μινωϊκά και μυκηναϊκά ευρήματα του προϊστορικού ελληνισμού.
Στην περιοχή αυτή υπήρχε λατρεία του Ηρακλή και μάλιστα σώζεται μέχρι σήμερα ένας βράχος όπου αναφέρεται "Ιερόν Ηρακλέους" άρα από τους προϊστορικούς χρόνους λατρεύετο ο Ηρακλής σαν θεός και όχι σαν ημίθεος. Σ' αυτή την περιοχή κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους ιδρύθηκε ναός αφιερωμένος στον Ηρακλή και εκεί έχει βρεθεί και ένα εξαιρετικό άγαλμα του.
Ο Αρριανός αναφέρει επίσης ότι "Οι Ινδοί λέγουν ότι ο Διόνυσος ήτο κατά δέκα πέντε γενεάς αρχαιότερος του Ηρακλέους". Κάθε γενεά υπολογίζεται σε 33 χρόνια, άρα η εκστρατεία του Ηρακλή στην Ασία έγινε 500 περίπου χρόνια μετά τον Διόνυσο. Η εκστρατεία του Διονύσου υπολογίζεται ότι έγινε περί το 2300 με 2100 π.Χ,οπότε του Ηρακλή πρέπει να έγινε περί το 1800 με 1600 π.Χ. Αυτές οι χρονολογίες βέβαια δεν πρέπει να εκληφθούν ως απολύτως ακριβείς λόγω μη υπάρξεως επαρκών στοιχείων.
Οι εκστρατείες Ηρακλή και Διονύσου,πλην των νικηφόρων πολεμικών επιχειρήσεων, εκπολίτισαν τους λαούς, άφησαν απογόνους να διοικούν πόλεις και οι κατακτημένοι λαοί τους τίμησαν.
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΑ
Η Ελληνική Μυθολογία αναφέρει και μία άλλη εκστρατεία Ελλήνων στην Τροία, πενήντα χρόνια περίπου πριν τη γνωστή εκστρατεία του Τρωϊκού πολέμου.
Πρόκειται γιά την εκστρατεία του Ηρακλή, η οποία έγινε αμέσως μετά την Αργοναυτική εκστρατεία. Ο Ηρακλής που αναφέρεται σ' αυτή την εκστρατεία είναι ο γιός του Δία και της Αλκμήνης (όχι ο Ηρακλής - Ζευς) που έκανε και του δώδεκα άθλους και συμμετείχε και στην Αργοναυτική εκστρατεία .
Το χρονικόν αυτής της εκστρατείας έχει ως εξής:
Μετά την λήξιν της τιμωρίας του Ηρακλή γιά τον φόνο του Ιφίτου, κατά την οποίαν ο Ηρακλής με χρησμόν του Μαντείου των Δελφών, έπρεπε να εκτίσει τριετή δουλεία, και την οποίαν εξέτισε στην υπηρεσία της βασιλίσσης της Λυδίας "Ομφάλης", απεφάσισε να τιμωρήσει τον βασιλιά της Τροίας "Λαομέδοντα", επειδή αθέτησε τη συμφωνία, την οποία είχε κάνει μαζί του, να του δώσει δηλαδή τα άλογα του Διός, όταν ο Ήρωας έσωσε τη κόρη του "Ησιόνη" από το θαλάσσιο τέρας, το οποίο είχε στείλει ο Ποσειδώνας, γιά να τιμωρήσει τον υπερφίαλο και άπιστο βασιλέα.
Επέστρεψε λοιπόν από τη Λυδία στην Ελλάδα, συγκέντρωσε στράτευμα από τους πλέον ανδρείους εθελοντές Έλληνες και με δεκαοκτώ πεντηκοντόρους έπλευσε εναντίον της Τροίας.
Προσορμιζόμενος στις ακτές, άφησε τον "Οϊκλή" με φρρουρά να φρουρεί τα πλοία και αυτός με το υπόλοιπο στράτευμα κατηυθύνθει προς την πόλι της Τροίας.
Ο Λαομέδοντας, μαθαίνοντας τα συμβάντα, με μεγάλην στρατιωτική δύναμη κατέβηκε από άλλη οδό στη παραλία, γιά να κάψει τα πλοία του Ηρακλή, συνάντησε όμως τη σθεναρά αντίσταση του "Οϊκλή",ο οποίος εμποδίζοντας τη καταστροφή, έπεσεν ηρωϊκά μαχόμενος στη μάχη.
Ο Ηρακλής επέστρεψε με το στράτευμα στη παραλία και νικώντας τον Λαομέδοντα τον κατεδίωξε μέχρι τα τείχη της Τροίας, όπου εκείνος εκλείσθει.
Πρώτος ο "Τελαμώνας", ο πατέρας του "Αίαντος", ανέβηκε στο τείχος και γιά να μη κινήσει τη οργή του Ηρακλή, ο οποίος δεν εδέχετο άλλον να πρωτεύει, συνέλεξε λίθους από το κατεστραμμένο τείχος και απήντησε στον Ηρακλή, ευχαριστώντας τον, ότι κτίζει βωμόν στον "Καλλίνικον Ηρακλή".
Η Τροία κατελήφθη από τους Έλληνες και κατεστράφη, ενώ ο Ηρακλής φόνευσε τον Λαομέδοντα και τα τέκνα του, εκτός της "Ησιόνης" και του "Ποδάρκου".
Την Ησιόνη την παρεχώρησε στον Τελαμώνα γιά να τον ευχαριστήσει και της έδωσε το δικαίωμα να ζητήσει και όποιον εκείνη ήθελε από τους αιχμαλώτους.
Επειδή εκείνη εζήτησε τον αδελφόν της "Ποδάρκη", ο Ηρακλής της είπε ότι έπρεπε πρώτα να γίνει δούλος διά να τον αγοράσει.
Στην αγοροπωλησία, η οποία επακολούθησε, η "Ησιόνη" πρόσφερε τη χρυσή της καλύπτρα και τον εξαγόρασε και από το γεγονός αυτό ο Ποδάρκης ονομάσθη "Πρίαμος" (από το πρίαμαι = εξαγοράζω).
Αυτόν τον Πρίαμο,τον μετέπειτα πατέρα του Πάρη, Έκτορα,κλπ, παρ’ ότι ήταν πολύ νεαρός τότε, τον άφησε ο Ηρακλής να βασιλεύει στην Τροία και εκείνος επέστρεψε με το στράτευμα του στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας πρώτα την Κώ. Σ τα δύο αετώματα του ναού της Αφαίας στην Αίγινα, απεικονίζοντο οι δύο Τρωϊκοί πόλεμοι.
Επίσης αυτός ο Ηρακλής, περιέφραξε στην Ολυμπία τον χώρο της "Ιεράς Άλτης", τον αφιέρωσε στον Δία,τον πατέρα του και αφιέρωσε λάφυρα από την μάχη με την "Ίριδα" προς εξύψωση των αρχαίων αγώνων που τελούντο εκεί από την εποχή των "Ιδαίων Δακτύλων" (οχι οι Ολυμπιακοί) όπου τους είχε ιδρύσει ένας άλλος Ηρακλής από την Κρήτη.
Διεύρυνε επίσης τον χώρο των "θυσιών" και των "δοκιμών" και ανέγειρε έξι βωμούς ώστε οι αγώνες να αφιερώνονται προς τιμή των δώδεκα θεών.
Στην Ολυμπία είχε ανεγερθεί τέμενος προς τιμήν του που ονομαζόταν "Ηρώον" και πάνω στον βωμό του υπήρχε μόνον κλαδί ελιάς και η λέξη "ΉΡΩΣ".
Για πολλούς αιώνες οι νικητές στην Ολυμπία λάμβαναν μονάχα έναν ευφημισμό "Χαίρε Άναξ Ηρακλή", ένα ευφημισμό που τους μεταμόρφωνε σε ήρωες.
Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ
Όπως αναφέρθηκε στην αρχή του άρθρου ο Ηρακλής μετά την ολοκλήρωση των αποστολών του, επέστρεψε στον "Ουράνιο Όλυμπο", δίπλα στον πατέρα του Δία και θεοποιήθηκε ως "Ηρακλής - Ζευς". Είναι ο μόνος ήρωας που αξιώνεται να ανεβεί στον 'Ολυμπο και να παντρευτεί μια θεά, την "Ηβη", για να ζήσει αθάνατος και αγέραστος ανάμεσα στους Ολύμπιους.
Οι αρχαίοι πρόγονοι μας τιμούσαν τον Ηρακλή σαν θεό, έφτιαχναν ιερά στο όνομα του και του πρόσφεραν θυσίες. Ο Ηρακλής ήταν πρότυπο αρετής και σταθερότητας για τους στωϊκούς και συμβόλιζε τις ανθρώπινες δυνατότητες εξομοίωσης προς τους θεούς.
Ο γνωστός ιστορικός Ηρόδοτος στο βιβλίο του "Ευτέρπη"αναφέρει: "Καλώς οι Έλληνες τιμούσαν τον Ολύμπιο Ηρακλή ως "αθάνατο" και ξεχωριστά τον άλλο Ηρακλή (γιο της Αλκμήνης) ως ήρωα!
Και μου φαίνεται ότι σωστά κάνουν όσοι από τους Έλληνες έχουν χτίσει δύο ιερά του Ηρακλή και στο ένα, του Ολύμπιου, τον τιμούν ως "αθάνατο", ενώ στο άλλο του προσφέρουν νεκρικές τιμές "ήρωα".
Τιμήθηκε ο Ηρακλής, κυρίως από τον Μενοίτιο τον γιό του Άκτορα και της Αίγινας, τον πατέρα του Ομηρικού Πατρόκλου, ο οποίος θυσίαζε προς τιμή του, ταύρο, κάπρο και κριό και αυτή η θυσία συνηθιζόταν στην συνέχεια από τους Έλληνες.
Ακόμη τιμές γνώρισε και από τους Θηβαίους οι οποίοι τον έχουν υιοθετήσει ως ήρωα τους, καθόσον σύμφωνα με την μυθολογία γεννήθηκε στην Θήβα. Αλλά και από τους Σικελούς τιμήθηκε ως Θεός όπως και από τους Αθηναίους, μετά τον θάνατό του. Η τιμή που του απέδιδαν οι άνθρωποι, λέγεται πώς δεν μπορούσε να υπολογισθεί αφού ξεπερνούσε τόσο τους ανθρώπους όσο και τους Θεούς!!!
Σ΄ολόκληρη την Ελλάδα, στην Ιταλία και σε άλλα μέρη του κόσμου όπου πέρασε, υπήρχαν ιερά προς τιμήν του, όπως επίσης πάρα πολλές πόλεις πήραν την ονομασία τους από τον Ήρωα!
Θα αναφέρω ορισμένα ιερά του, όπως στην Αθήνα (περιοχή Κυνοσάργους -αρχή της σημερινής λεωφ.Βουλιαγμένης), στον Ιλισσό,στον Υμηττό, στην πεδιάδα του Μαραθώνα, στην Θάσο, στην Θήβα, στην Αιτωλοακαρνανία, στην Τύρο της Φοινίκης, στην Σικελία, στην Ρώμη, στην σημερινή Ιορδανία, και σε πολλά άλλα μέρη.
Από τα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ, ο Έλληνας θεάνθρωπος λατρευόταν επίσημα και στη Ρώμη με "στρατιωτική λατρεία",με κέντρο τον "Μέγιστο Βωμό".
Στο πρόσωπό του ενσαρκωνόταν η πίστη στον αγώνα τόσο στον πραγματικό κόσμο όσο και στον κόσμο των ιδεών, στο κοσμικό και στο μετακοσμικό επίπεδο.
Οι κοινοί άνθρωποι επικαλούνταν τον Ηρακλή σαν πρότυπο και προστάτη και οι αυτοκράτορες, όπως ο Ιουλιανός, ενθάρρυναν την λατρεία του σαν αντίδοτο στην θρησκευτική παρακμή.
Η Ρώμη ήταν γεμάτη με ιερά του Ηρακλέους και όλα τα δένδρα της Ιταλίας θεωρούνταν πως ήταν ιερά του ημίθεου ήρωα.
Στις θυσίες που έκαναν με μόσχους προς αυτόν οι Ρωμαίοι, υπόσχονταν το ένα δέκατο της περιουσίας τους αν ευτυχήσουν, λέγοντας πως έτσι είχε πει ο ίδιος ο Ηρακλής, Για τον Λεύκουλο λέγεται πως αφού ευχήθηκε και τελικώς απέκτησε ευτυχία, έδωσε το ένα δέκατο της περιουσίας του σε ευωχίες πολυδάπανες, προς τιμήν του Ηρακλέους.
Οι Ρωμαίοι κατά την διάρκεια των θυσιών αυτών δεν δέχονταν γυναίκες να λαμβάνουν μέρος γιατί όπως λέγεται όταν πέρασε από εκεί ο Ηρακλής και διψασμένος ζήτησε νερό εκείνες του το αρνήθηκαν. Οι Καρχηδόνιοι θυσίαζαν άνθρωπο.
Επειδή ο Ηρακλής καθ’ όλη την διάρκεια του βίου του είχε αποκτήσει από διάφορες γυναίκες πολλά παιδιά,τα οποία ονομάστηκαν "Ηρακλείδες" και απ’ αυτούς πολλοί πήγαν και έφτιαξαν αποικίες άλλοι δε έμειναν στην Ελλάδα και κυρίευσαν τους τόπους που ανήκαν στην οικογένειά τους.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο Ηρακλής είναι ένα ιστορικό και όχι μυθικό πρόσωπο,ένας μεγάλος εξερευνητής του πλανήτη Γη, μεγάλος κατακτητής, ήρωας, και ιδρυτής πόλεων, ανά την υφήλιο. Είναι κομβικό πρόσωπο για ολόκληρη την οικουμένη, είναι οικουμενικός ήρωας.
Είναι ο πρώτος που έκανε πράξη την αθώα "Αρχαία Ελληνική Παγκοσμιοποίηση", (όχι τη σημερινή αθλία Σιωνιστική - δικτατορική Ν.Τ.Π. και Παγκοσμιοποίηση, όπου λίγοι κατακλέβουν τους λαούς της Γης).
Ο ήρωας Ηρακλής είναι επίσης ο αρχιτέκτονας της μυκηναϊκής πολιτισμικής Κοσμοκρατορίας, και κατά συνέπεια του Ελληνικού πολιτισμού και αρχαίο πρότυπο των μεγάλων εξερευνητών του μεσαίωνα.
Οι μύθοι και οι θρύλοι αυτής της ηρωϊκής μορφής, κυρίαρχης στην ελληνική μυθολογία, διδάσκονται ακόμη και σήμερα σε πολλά σχολεία του κόσμου!
Στην Ελλάδα όμως πόσοι Έλληνες τους γνωρίζουν;
Γιατί δεν διδάσκονται στα σχολεία;
Το μόνο που διδάσκονται τα ελληνόπουλα, κι' αυτό σαν παραμύθι περιληπτικά,είναι οι "12 άθλοι" του και τίποτε άλλο περί αυτού !
Σε κάποιους φαίνεται ότι δεν συμφέρει οι Έλληνες να τα ξέρουν !
Κλείνοντας θα αναφέρω τους λόγους του αρχαίου Αθηναίου πολιτικού και ρήτορα,Λυκούργου (390 π.Χ.-324 π.Χ.):
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗΣ
ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ εα
ΥΓ:Παρακαλώ,όσα ιστολόγια ή blogs αναδημοσιεύσουν το παρόν άρθρο,να αναφέρουν "υποχρεωτικά" και την βιβλιογραφία του.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-ΒΙΒΛΙΟ "Ο ΚΡΥΣΤΑΛΙΝΟΣ ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΣΕΛΗΝΗ" ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΓΕΡ. ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ
-ΒΙΒΛΙΟ "ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΜΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩ ΚΥΚΛΩ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ" ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ
-ΒΙΒΛΙΟ "ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ" ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΗΜ.ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
-ΒΙΒΛΙΟ "ΗΘΙΚΑ" ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ
-ΒΙΒΛΙΟ "ΩΓΥΓΙΑ" ΤΟΜΟΣ Δ΄ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΙΤΗ
-ΗΡΟΔΟΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟ "Β΄ ΕΥΤΕΡΠΗ" ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ " Γ' ΘΑΛΕΙΑ"
-ΒΙΒΛΙΟ "Ο ΗΡΑΚΛΗΣ Ο ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ" ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΠΟΥΡΔΑΚΟΥ
-ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
-https://www.youtube.com/watch?v=DTliRJEjgdI&list=UUXQE82hp1fe5nD6MxOKvRbQ
-http://eleftheri-epistimi.blogspot.gr/2009/03/blog-post_6158.html
-http://eleftheri-epistimi.blogspot.gr/2009/07/blog-post_04.html
-http://www.visaltis.net/2009/07/blog-post_17.html
-http://alfeiospotamos.gr/
-http://strangehellas.blogspot.gr/2010/06/blog-post_12.html
-http://www.sakketosaggelos.gr/Article/352/
-http://books.google.gr/
-http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=51&t=232937&start=660
-http://www.pame.gr/istoria/mithologia/iraklis.html
-http://www.awakengr.com/2013/04/blog-post_4918.html#ixzz3FpdPiybR
-http://kapodistria-httpsxolianewsblogspotcom.blogspot.gr/2011/02/blog-post.html
-http://news247.gr/eidiseis/oi_arxaioi_ellhnes_taksideyan_sthn_amerikh
-http://el.wikipedia.org/
-http://el-democracy.blogspot.gr/2013/07/3500.html
-http://www.defencenet.gr/
-http://www.metafysiko.gr/?p=5922
-https://ellas2.wordpress.com/2011/03/08/
-http://ksipnistere.blogspot.gr/2014/09/blog-post_299.html
-http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B121/627/4047,18283/extras/texts/indexc2_15/indexc2_15_iraklis.html
-http://www.vlioras.gr/Philologia/History/Ancient/
-http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=311662
-http://www.hellasforce.com/blog/i-pragmatiki-istoria-tis-anakalipsis-tis-amerikis-i-istoria-opos-den-egrafi
-http://strangehellas.blogspot.gr/2010/06/blog-post_12.html
-https://www.youtube.com/watch?v=DTliRJEjgdI&list=UUXQE82hp1fe5nD6MxOKvRbQ
-http://diadrastiko.blogspot.com/2014/10/blog-post_120.html#ixzz3GrFBJy00
-http://www.youtube.com/watch?v=5MRCTf-hYk0
-https://www.youtube.com/watch?v=DTliRJEjgdI&list=UUXQE82hp1fe5nD6MxOKvRbQ
Μέρος 1
Μέρος 2
[Πηγή]
Το είδαμε εδώ
ΣΤΗΛΕΣ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ
Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι βρίσκονταν στην Ιβηρική χερσόνησο και στο σημερινό Γιβραλτάρ. Εκεί πίστευαν ότι ήταν η άκρη του κόσμου. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα στο στόμιο του πορθμού που βρίσκονταν οι στήλες υπήρχε μεγάλο νησί δίνοντας αρκετές πληροφορίες για αυτό, κάνοντας μερικούς ερευνητές σήμερα να πιστεύουν ότι ήταν η χαμένη Ατλαντίδα.
Οι στήλες του Ηρακλή, γνωστές και ως Ηράκλειες Στήλες, είναι ίσως οι παλαιότερες φρυκτωρίες. Τις στήλες αυτές τις έστησε στις δύο κωμοπόλεις που έχτισε ο ίδιος ο Ηρακλής στις δύο αντικριστές ακτές του σημερινού Γιβραλτάρ. Η μία ήταν στη Αβύλη, στην πλευρά της Αφρικής, και η άλλη στα Γάδειρα στην πλευρά της Ευρώπης.
Η επικρατέστερη άποψη δηλαδή για το τι ακριβώς ήταν οι Ηράκλειες στήλες είναι πως πρόκειται για φάρους που ειδοποιούσαν τα πλοία για το σημείο από το οποίο έπρεπε να στρίψουν ώστε να μπουν από τον Ατλαντικό Ωκεανό, στην Μεσόγειο και ακόμη ότι αυτοί οι φάροι είχαν και ρόλο φρυκτωριών.
Κατά τον Όμηρο οι στήλες αυτές ήταν σημάδι για το τέρμα των δύο ηπείρων και τις αποκαλεί
ΓΙΒΡΑΛΤΑΡ - ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΜΝΗΜΕΙΟ
χαρακτηριστικά ως "Πύλες του Ωκεανού" ή "Τηλέτυπο". Τις στήλες αυτές αναφέρουν και αρκετοί αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς, όπως ο Ησίοδος, ο Ηλιόδωρος, ο Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς, ο Διόδωρος και ο Στράβων (1500 χρόνια αργότερα).
Τόσο σημαντικός από άποψη στρατηγικής, χρηστικής και ιστορικής σημασίας ήταν ο ρόλος των Ηράκλειων στηλών που οι σύγχρονοι Ισπανοί και Πορτογάλοι, μιλώντας περήφανα για την ελληνική επιρροή της εποχής, προβάλουν ως σημαντικό μουσειακό μνημείο τους πύργους αυτούς.
Αξίζει έτσι να σημειωθεί πως ένας από αυτούς του πύργους, που βρίσκεται στην σημερινή πόλη "Λα Κορούνια"του Βισκαϊκού κόλπου (ΒΔ Ισπανία) που ίδρυσε ο Ηρακλής, διατηρεί ζωντανή την παράδοση που τον συνέδεε. Συγκεκριμένα, κατά την παράδοση η πόλη είναι συνώνυμη με την ντόπια μυθική πριγκίπισσα, φίλης του Ηρακλή, με τον οποίο γέννησε το γενάρχη των Ισπανών Hispalo.
ΠΥΡΓΟΣ ΗΡΑΚΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ
Μάλιστα σύμφωνα με το αρχαιότερο βιβλίο τους (Argos Divina), ο αρχικός πύργος ερειπώθηκε από διάφορους επιδρομείς και ξαναχτίστηκε την εποχή του Αύγουστου Καίσαρα ως οχυρό των Ρωμαίων, παρατηρητήριο και τηλεπικοινωνιακό φρυκτώριο. Η ελληνική προέλευση του πύργου της Λα Κορούνια επιβεβαιώνεται και από την σημερινή ονομασία του," Torre d' Herculus".
Οι Ισπανοί τιμώντας την ιστορία τους, τιμούσαν τις αρχαίες αυτές ελληνικές στήλες, βάζοντας αυτές ως παραστάσεις στα ισπανικά σκούδα και τάλιρα που λέγονταν "κολονάτα".
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ
Δυστυχώς υπάρχουν ελάχιστα κείμενα για την εκστρατεία του Ηρακλή στην Ασία, η οποία πιθανόν, όπως λένε οι ερευνητές, να έγινε πολύ πάνω από χίλια χρόνια πριν την εκστρατεία του Μ.Αλέξανδρου. Ο Ηρόδοτος (βιβλίο Γ' Θάλεια ) και ο Ευριπίδης στις Βάκχες, αλλά και παλαιότεροι μύθοι αναφέρουν για εκστρατεία Διονύσου και Ηρακλή στις Ινδίες.
Ο ιστορικός - γεωγράφος και εθνολόγος "Μεγασθένης ο Ίων" στην περιγραφή του για την Ινδία στο βιβλίο του "Ινδικά" περιλαμβάνει πολλούς "μύθους" αλλά και σημαντικά γεωγραφικά και εθνολογικά στοιχεία. Στην αρχή του βιβλίου του αναφέρεται στους ηλικιωμένους Ινδούς που γνωρίζουν για την προϊστορική άφιξη του Διόνυσου και του Ηρακλή στην Ινδία.
Ιδιαίτερα σημαντικές είναι και οι παρατηρήσεις του για τις θρησκείες των Ινδών, όπου αναφέρεται στους λάτρεις του Ηρακλή (Σίβα) και του Διόνυσου (Κρίσνα ή Ιντρα). Άρα ο Ηρακλής πρέπει να προχώρησε πέραν του Ινδού ποταμου. Μάλιστα λεγεται ότι στις περιοχές των Σίβας πήρε διαμάντια και χρυσό, ως επίσης και μαργαριτάρια από την θάλασσα που άξιζαν πολύ περισσότερο από τον χρυσό.
Δυστυχώς ελάχιστα αποσπάσματα από το βιβλίο "Ινδικά" διεσώθησαν,τα οποία συνέλεξαν, μετέφρασαν και εξέδωσαν τον 19ο αιώνα ξένοι συγγραφείς. Μερικές σημαντικές εργασίες έχουν γίνει και από σύγχρονους λόγιους αλλά δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα καμία εκμετάλλευση του πρωτοπόρου ιστορικού και διπλωματικού έργου του Μεγασθένη από την Ελληνική πολιτεία.
ΣΙΒΑΣ
Επίσης ο Αρριανός(ο οποίος έχει γράψει και την εκστρατεία του Μ. Αλέξανδρου) στα βιβλία του "Ε" και"Ινδική" αναφέρει ότι η περί του Ηρακλέους παράδοση είναι πιό έντονη στη φυλή των Σίβα και των Σουρασηνών (Ινδικές φυλές).
Λέγεται ότι η σημερινή ινδική φυλή των "Σίβα" είναι απόγονοι αυτών που συμμετείχαν στην εκστρατεία του Ηρακλή και μάλιστα ντύνονται με δέρματα ζώων, κρατάνε ρόπαλα και σημαδεύουν τα βόδια και τα μουλάρια τους με σήμα "ρόπαλο".
Επίσης,όπως προκύπτει από ανασκαφές, ο Ηρακλής κατά την εκστρατεία στην Ασία πέρασε από την σημερινή Ιορδανία. Στην περιοχή της Πέτρας της Ιορδανίας έχουν βρεθεί προϊστορικά υδραυλικά έργα αντίστοχα με αυτά της Κωπαϊδος στην Βοιωτία, της μυκηναϊκής εποχής. Κοντά σ' αυτήν την περιοχή έχουν βρεθεί από Έλληνες αρχαιολόγους (ζεύγος Παπαδοπούλου, καθηγητές στο πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων) μινωϊκά και μυκηναϊκά ευρήματα του προϊστορικού ελληνισμού.
ΝΑΟΣ ΗΡΑΚΛΗ ΣΤΗΝ ΙΟΡΔΑΝΙΑ
Στην περιοχή αυτή υπήρχε λατρεία του Ηρακλή και μάλιστα σώζεται μέχρι σήμερα ένας βράχος όπου αναφέρεται "Ιερόν Ηρακλέους" άρα από τους προϊστορικούς χρόνους λατρεύετο ο Ηρακλής σαν θεός και όχι σαν ημίθεος. Σ' αυτή την περιοχή κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους ιδρύθηκε ναός αφιερωμένος στον Ηρακλή και εκεί έχει βρεθεί και ένα εξαιρετικό άγαλμα του.
Ο Αρριανός αναφέρει επίσης ότι "Οι Ινδοί λέγουν ότι ο Διόνυσος ήτο κατά δέκα πέντε γενεάς αρχαιότερος του Ηρακλέους". Κάθε γενεά υπολογίζεται σε 33 χρόνια, άρα η εκστρατεία του Ηρακλή στην Ασία έγινε 500 περίπου χρόνια μετά τον Διόνυσο. Η εκστρατεία του Διονύσου υπολογίζεται ότι έγινε περί το 2300 με 2100 π.Χ,οπότε του Ηρακλή πρέπει να έγινε περί το 1800 με 1600 π.Χ. Αυτές οι χρονολογίες βέβαια δεν πρέπει να εκληφθούν ως απολύτως ακριβείς λόγω μη υπάρξεως επαρκών στοιχείων.
Οι εκστρατείες Ηρακλή και Διονύσου,πλην των νικηφόρων πολεμικών επιχειρήσεων, εκπολίτισαν τους λαούς, άφησαν απογόνους να διοικούν πόλεις και οι κατακτημένοι λαοί τους τίμησαν.
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΑ
Η Ελληνική Μυθολογία αναφέρει και μία άλλη εκστρατεία Ελλήνων στην Τροία, πενήντα χρόνια περίπου πριν τη γνωστή εκστρατεία του Τρωϊκού πολέμου.
Πρόκειται γιά την εκστρατεία του Ηρακλή, η οποία έγινε αμέσως μετά την Αργοναυτική εκστρατεία. Ο Ηρακλής που αναφέρεται σ' αυτή την εκστρατεία είναι ο γιός του Δία και της Αλκμήνης (όχι ο Ηρακλής - Ζευς) που έκανε και του δώδεκα άθλους και συμμετείχε και στην Αργοναυτική εκστρατεία .
Το χρονικόν αυτής της εκστρατείας έχει ως εξής:
ΗΡΑΚΛΗΣ,ΗΣΙΟΝΗ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣ
Μετά την λήξιν της τιμωρίας του Ηρακλή γιά τον φόνο του Ιφίτου, κατά την οποίαν ο Ηρακλής με χρησμόν του Μαντείου των Δελφών, έπρεπε να εκτίσει τριετή δουλεία, και την οποίαν εξέτισε στην υπηρεσία της βασιλίσσης της Λυδίας "Ομφάλης", απεφάσισε να τιμωρήσει τον βασιλιά της Τροίας "Λαομέδοντα", επειδή αθέτησε τη συμφωνία, την οποία είχε κάνει μαζί του, να του δώσει δηλαδή τα άλογα του Διός, όταν ο Ήρωας έσωσε τη κόρη του "Ησιόνη" από το θαλάσσιο τέρας, το οποίο είχε στείλει ο Ποσειδώνας, γιά να τιμωρήσει τον υπερφίαλο και άπιστο βασιλέα.
Επέστρεψε λοιπόν από τη Λυδία στην Ελλάδα, συγκέντρωσε στράτευμα από τους πλέον ανδρείους εθελοντές Έλληνες και με δεκαοκτώ πεντηκοντόρους έπλευσε εναντίον της Τροίας.
Προσορμιζόμενος στις ακτές, άφησε τον "Οϊκλή" με φρρουρά να φρουρεί τα πλοία και αυτός με το υπόλοιπο στράτευμα κατηυθύνθει προς την πόλι της Τροίας.
Ο Λαομέδοντας, μαθαίνοντας τα συμβάντα, με μεγάλην στρατιωτική δύναμη κατέβηκε από άλλη οδό στη παραλία, γιά να κάψει τα πλοία του Ηρακλή, συνάντησε όμως τη σθεναρά αντίσταση του "Οϊκλή",ο οποίος εμποδίζοντας τη καταστροφή, έπεσεν ηρωϊκά μαχόμενος στη μάχη.
Ο Ηρακλής επέστρεψε με το στράτευμα στη παραλία και νικώντας τον Λαομέδοντα τον κατεδίωξε μέχρι τα τείχη της Τροίας, όπου εκείνος εκλείσθει.
Πρώτος ο "Τελαμώνας", ο πατέρας του "Αίαντος", ανέβηκε στο τείχος και γιά να μη κινήσει τη οργή του Ηρακλή, ο οποίος δεν εδέχετο άλλον να πρωτεύει, συνέλεξε λίθους από το κατεστραμμένο τείχος και απήντησε στον Ηρακλή, ευχαριστώντας τον, ότι κτίζει βωμόν στον "Καλλίνικον Ηρακλή".
Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΜΑΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΑ (Αέτωμα ναού Αφαίας Αιγίνης)
Η Τροία κατελήφθη από τους Έλληνες και κατεστράφη, ενώ ο Ηρακλής φόνευσε τον Λαομέδοντα και τα τέκνα του, εκτός της "Ησιόνης" και του "Ποδάρκου".
Την Ησιόνη την παρεχώρησε στον Τελαμώνα γιά να τον ευχαριστήσει και της έδωσε το δικαίωμα να ζητήσει και όποιον εκείνη ήθελε από τους αιχμαλώτους.
Επειδή εκείνη εζήτησε τον αδελφόν της "Ποδάρκη", ο Ηρακλής της είπε ότι έπρεπε πρώτα να γίνει δούλος διά να τον αγοράσει.
Στην αγοροπωλησία, η οποία επακολούθησε, η "Ησιόνη" πρόσφερε τη χρυσή της καλύπτρα και τον εξαγόρασε και από το γεγονός αυτό ο Ποδάρκης ονομάσθη "Πρίαμος" (από το πρίαμαι = εξαγοράζω).
Αυτόν τον Πρίαμο,τον μετέπειτα πατέρα του Πάρη, Έκτορα,κλπ, παρ’ ότι ήταν πολύ νεαρός τότε, τον άφησε ο Ηρακλής να βασιλεύει στην Τροία και εκείνος επέστρεψε με το στράτευμα του στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας πρώτα την Κώ. Σ τα δύο αετώματα του ναού της Αφαίας στην Αίγινα, απεικονίζοντο οι δύο Τρωϊκοί πόλεμοι.
Επίσης αυτός ο Ηρακλής, περιέφραξε στην Ολυμπία τον χώρο της "Ιεράς Άλτης", τον αφιέρωσε στον Δία,τον πατέρα του και αφιέρωσε λάφυρα από την μάχη με την "Ίριδα" προς εξύψωση των αρχαίων αγώνων που τελούντο εκεί από την εποχή των "Ιδαίων Δακτύλων" (οχι οι Ολυμπιακοί) όπου τους είχε ιδρύσει ένας άλλος Ηρακλής από την Κρήτη.
Διεύρυνε επίσης τον χώρο των "θυσιών" και των "δοκιμών" και ανέγειρε έξι βωμούς ώστε οι αγώνες να αφιερώνονται προς τιμή των δώδεκα θεών.
Στην Ολυμπία είχε ανεγερθεί τέμενος προς τιμήν του που ονομαζόταν "Ηρώον" και πάνω στον βωμό του υπήρχε μόνον κλαδί ελιάς και η λέξη "ΉΡΩΣ".
Για πολλούς αιώνες οι νικητές στην Ολυμπία λάμβαναν μονάχα έναν ευφημισμό "Χαίρε Άναξ Ηρακλή", ένα ευφημισμό που τους μεταμόρφωνε σε ήρωες.
Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ
ΓΑΜΟΣ ΗΡΑΚΛΗ - ΗΒΗΣ
Όπως αναφέρθηκε στην αρχή του άρθρου ο Ηρακλής μετά την ολοκλήρωση των αποστολών του, επέστρεψε στον "Ουράνιο Όλυμπο", δίπλα στον πατέρα του Δία και θεοποιήθηκε ως "Ηρακλής - Ζευς". Είναι ο μόνος ήρωας που αξιώνεται να ανεβεί στον 'Ολυμπο και να παντρευτεί μια θεά, την "Ηβη", για να ζήσει αθάνατος και αγέραστος ανάμεσα στους Ολύμπιους.
Οι αρχαίοι πρόγονοι μας τιμούσαν τον Ηρακλή σαν θεό, έφτιαχναν ιερά στο όνομα του και του πρόσφεραν θυσίες. Ο Ηρακλής ήταν πρότυπο αρετής και σταθερότητας για τους στωϊκούς και συμβόλιζε τις ανθρώπινες δυνατότητες εξομοίωσης προς τους θεούς.
Ο γνωστός ιστορικός Ηρόδοτος στο βιβλίο του "Ευτέρπη"αναφέρει: "Καλώς οι Έλληνες τιμούσαν τον Ολύμπιο Ηρακλή ως "αθάνατο" και ξεχωριστά τον άλλο Ηρακλή (γιο της Αλκμήνης) ως ήρωα!
Και μου φαίνεται ότι σωστά κάνουν όσοι από τους Έλληνες έχουν χτίσει δύο ιερά του Ηρακλή και στο ένα, του Ολύμπιου, τον τιμούν ως "αθάνατο", ενώ στο άλλο του προσφέρουν νεκρικές τιμές "ήρωα".
Τιμήθηκε ο Ηρακλής, κυρίως από τον Μενοίτιο τον γιό του Άκτορα και της Αίγινας, τον πατέρα του Ομηρικού Πατρόκλου, ο οποίος θυσίαζε προς τιμή του, ταύρο, κάπρο και κριό και αυτή η θυσία συνηθιζόταν στην συνέχεια από τους Έλληνες.
Ακόμη τιμές γνώρισε και από τους Θηβαίους οι οποίοι τον έχουν υιοθετήσει ως ήρωα τους, καθόσον σύμφωνα με την μυθολογία γεννήθηκε στην Θήβα. Αλλά και από τους Σικελούς τιμήθηκε ως Θεός όπως και από τους Αθηναίους, μετά τον θάνατό του. Η τιμή που του απέδιδαν οι άνθρωποι, λέγεται πώς δεν μπορούσε να υπολογισθεί αφού ξεπερνούσε τόσο τους ανθρώπους όσο και τους Θεούς!!!
ΝΑΟΣ ΗΡΑΚΛΗ - ΑΚΡΑΓΑΝΤΑΣ ΣΙΚΕΛΙΑΣ
Σ΄ολόκληρη την Ελλάδα, στην Ιταλία και σε άλλα μέρη του κόσμου όπου πέρασε, υπήρχαν ιερά προς τιμήν του, όπως επίσης πάρα πολλές πόλεις πήραν την ονομασία τους από τον Ήρωα!
Θα αναφέρω ορισμένα ιερά του, όπως στην Αθήνα (περιοχή Κυνοσάργους -αρχή της σημερινής λεωφ.Βουλιαγμένης), στον Ιλισσό,στον Υμηττό, στην πεδιάδα του Μαραθώνα, στην Θάσο, στην Θήβα, στην Αιτωλοακαρνανία, στην Τύρο της Φοινίκης, στην Σικελία, στην Ρώμη, στην σημερινή Ιορδανία, και σε πολλά άλλα μέρη.
Από τα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ, ο Έλληνας θεάνθρωπος λατρευόταν επίσημα και στη Ρώμη με "στρατιωτική λατρεία",με κέντρο τον "Μέγιστο Βωμό".
Στο πρόσωπό του ενσαρκωνόταν η πίστη στον αγώνα τόσο στον πραγματικό κόσμο όσο και στον κόσμο των ιδεών, στο κοσμικό και στο μετακοσμικό επίπεδο.
Οι κοινοί άνθρωποι επικαλούνταν τον Ηρακλή σαν πρότυπο και προστάτη και οι αυτοκράτορες, όπως ο Ιουλιανός, ενθάρρυναν την λατρεία του σαν αντίδοτο στην θρησκευτική παρακμή.
Η Ρώμη ήταν γεμάτη με ιερά του Ηρακλέους και όλα τα δένδρα της Ιταλίας θεωρούνταν πως ήταν ιερά του ημίθεου ήρωα.
Στις θυσίες που έκαναν με μόσχους προς αυτόν οι Ρωμαίοι, υπόσχονταν το ένα δέκατο της περιουσίας τους αν ευτυχήσουν, λέγοντας πως έτσι είχε πει ο ίδιος ο Ηρακλής, Για τον Λεύκουλο λέγεται πως αφού ευχήθηκε και τελικώς απέκτησε ευτυχία, έδωσε το ένα δέκατο της περιουσίας του σε ευωχίες πολυδάπανες, προς τιμήν του Ηρακλέους.
ΝΑΟΣ ΗΡΑΚΛΗ - ΡΩΜΗ
Οι Ρωμαίοι κατά την διάρκεια των θυσιών αυτών δεν δέχονταν γυναίκες να λαμβάνουν μέρος γιατί όπως λέγεται όταν πέρασε από εκεί ο Ηρακλής και διψασμένος ζήτησε νερό εκείνες του το αρνήθηκαν. Οι Καρχηδόνιοι θυσίαζαν άνθρωπο.
Επειδή ο Ηρακλής καθ’ όλη την διάρκεια του βίου του είχε αποκτήσει από διάφορες γυναίκες πολλά παιδιά,τα οποία ονομάστηκαν "Ηρακλείδες" και απ’ αυτούς πολλοί πήγαν και έφτιαξαν αποικίες άλλοι δε έμειναν στην Ελλάδα και κυρίευσαν τους τόπους που ανήκαν στην οικογένειά τους.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο Ηρακλής είναι ένα ιστορικό και όχι μυθικό πρόσωπο,ένας μεγάλος εξερευνητής του πλανήτη Γη, μεγάλος κατακτητής, ήρωας, και ιδρυτής πόλεων, ανά την υφήλιο. Είναι κομβικό πρόσωπο για ολόκληρη την οικουμένη, είναι οικουμενικός ήρωας.
Είναι ο πρώτος που έκανε πράξη την αθώα "Αρχαία Ελληνική Παγκοσμιοποίηση", (όχι τη σημερινή αθλία Σιωνιστική - δικτατορική Ν.Τ.Π. και Παγκοσμιοποίηση, όπου λίγοι κατακλέβουν τους λαούς της Γης).
Ο ήρωας Ηρακλής είναι επίσης ο αρχιτέκτονας της μυκηναϊκής πολιτισμικής Κοσμοκρατορίας, και κατά συνέπεια του Ελληνικού πολιτισμού και αρχαίο πρότυπο των μεγάλων εξερευνητών του μεσαίωνα.
Οι μύθοι και οι θρύλοι αυτής της ηρωϊκής μορφής, κυρίαρχης στην ελληνική μυθολογία, διδάσκονται ακόμη και σήμερα σε πολλά σχολεία του κόσμου!
Στην Ελλάδα όμως πόσοι Έλληνες τους γνωρίζουν;
Γιατί δεν διδάσκονται στα σχολεία;
Το μόνο που διδάσκονται τα ελληνόπουλα, κι' αυτό σαν παραμύθι περιληπτικά,είναι οι "12 άθλοι" του και τίποτε άλλο περί αυτού !
Σε κάποιους φαίνεται ότι δεν συμφέρει οι Έλληνες να τα ξέρουν !
Κλείνοντας θα αναφέρω τους λόγους του αρχαίου Αθηναίου πολιτικού και ρήτορα,Λυκούργου (390 π.Χ.-324 π.Χ.):
"ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΓΙΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΡΑΚΛΗ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΕΚΕΙΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΔΕΙΧΤΗΚΕ ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΠΙΟ ΕΝΔΟΞΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΙΟ ΕΥΓΕΝΗΣ"
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗΣ
ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ εα
ΥΓ:Παρακαλώ,όσα ιστολόγια ή blogs αναδημοσιεύσουν το παρόν άρθρο,να αναφέρουν "υποχρεωτικά" και την βιβλιογραφία του.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-ΒΙΒΛΙΟ "Ο ΚΡΥΣΤΑΛΙΝΟΣ ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΣΕΛΗΝΗ" ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΓΕΡ. ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ
-ΒΙΒΛΙΟ "ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΜΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩ ΚΥΚΛΩ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ" ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ
-ΒΙΒΛΙΟ "ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ" ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΗΜ.ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
-ΒΙΒΛΙΟ "ΗΘΙΚΑ" ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ
-ΒΙΒΛΙΟ "ΩΓΥΓΙΑ" ΤΟΜΟΣ Δ΄ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΙΤΗ
-ΗΡΟΔΟΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟ "Β΄ ΕΥΤΕΡΠΗ" ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ " Γ' ΘΑΛΕΙΑ"
-ΒΙΒΛΙΟ "Ο ΗΡΑΚΛΗΣ Ο ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ" ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΠΟΥΡΔΑΚΟΥ
-ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
-https://www.youtube.com/watch?v=DTliRJEjgdI&list=UUXQE82hp1fe5nD6MxOKvRbQ
-http://eleftheri-epistimi.blogspot.gr/2009/03/blog-post_6158.html
-http://eleftheri-epistimi.blogspot.gr/2009/07/blog-post_04.html
-http://www.visaltis.net/2009/07/blog-post_17.html
-http://alfeiospotamos.gr/
-http://strangehellas.blogspot.gr/2010/06/blog-post_12.html
-http://www.sakketosaggelos.gr/Article/352/
-http://books.google.gr/
-http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=51&t=232937&start=660
-http://www.pame.gr/istoria/mithologia/iraklis.html
-http://www.awakengr.com/2013/04/blog-post_4918.html#ixzz3FpdPiybR
-http://kapodistria-httpsxolianewsblogspotcom.blogspot.gr/2011/02/blog-post.html
-http://news247.gr/eidiseis/oi_arxaioi_ellhnes_taksideyan_sthn_amerikh
-http://el.wikipedia.org/
-http://el-democracy.blogspot.gr/2013/07/3500.html
-http://www.defencenet.gr/
-http://www.metafysiko.gr/?p=5922
-https://ellas2.wordpress.com/2011/03/08/
-http://ksipnistere.blogspot.gr/2014/09/blog-post_299.html
-http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B121/627/4047,18283/extras/texts/indexc2_15/indexc2_15_iraklis.html
-http://www.vlioras.gr/Philologia/History/Ancient/
-http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=311662
-http://www.hellasforce.com/blog/i-pragmatiki-istoria-tis-anakalipsis-tis-amerikis-i-istoria-opos-den-egrafi
-http://strangehellas.blogspot.gr/2010/06/blog-post_12.html
-https://www.youtube.com/watch?v=DTliRJEjgdI&list=UUXQE82hp1fe5nD6MxOKvRbQ
-http://diadrastiko.blogspot.com/2014/10/blog-post_120.html#ixzz3GrFBJy00
-http://www.youtube.com/watch?v=5MRCTf-hYk0
-https://www.youtube.com/watch?v=DTliRJEjgdI&list=UUXQE82hp1fe5nD6MxOKvRbQ
Μέρος 1
Μέρος 2
[Πηγή]
Το είδαμε εδώ