Νέα πρόκληση σχεδίασαν χθες οι Τούρκοι προκαλώντας την πτώση του ελικοπτέρου τύπου ΑΒ-12. Παρόμοια κατάρριψη κοντά στα σύνορα είχε ξανά γίνει το 1996....
Ας θυμηθούμε λοιπόν την τότε τραγωδία. Τον Νοέμβριο του 1995 ο τότε Πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου εισάγεται εσπευσμένα στο Ωνάσειο με λοίμωξη του αναπνευστικού.
Προσωρινός Πρωθυπουργός της Χώρας αναλαμβάνει ο Κώστας Σημίτης.
Λίγες μέρες μετά την ανάληψη της Πρωθυπουργίας δυο Τούρκοι δημοσιογράφοι Δύο δημοσιογράφοι του γραφείου της εφημερίδας Χουριέτ στη Σμύρνη, μετέβησαν με ελικόπτερο στη Μεγάλη Ίμια, υπέστειλαν την ελληνική σημαία και ύψωσαν την τουρκική σημαία.
Η όλη επιχείρηση των δημοσιογράφων βιντεοσκοπήθηκε και προβλήθηκε από το τηλεοπτικό κανάλι που ανήκει στη Χουριέτ. Το γεγονός αυτό πήρε σημαντικές διαστάσεις. Σύντομα, ελληνικά και τουρκικά πολεμικά σκάφη κινήθηκαν στην περιοχή.
Η κρίση κλιμακώθηκε τις επόμενες μέρες. Στις 28 Ιανουαρίου 1996 το περιπολικό "Αντωνίου" του Πολεμικού Ναυτικού κατέβασε την τουρκική σημαία και ύψωσε την ελληνική. Επίσης, το βράδυ της 28ης Ιανουαρίου, Έλληνες βατραχάνθρωποι αποβιβάστηκαν στη Μεγάλη Ίμια χωρίς να τους αντιληφθούν τα παραπλέοντα εκεί τουρκικά πολεμικά.
Στις 29 Ιανουαρίου, ο νέος πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, στις προγραμματικές του δηλώσεις στη Βουλή, στέλνει μήνυμα προς την Τουρκία, ότι σε οποιαδήποτε πρόκληση η Ελλάδα θα αντιδράσει άμεσα και δυναμικά. Στις 30 Ιανουαρίου, η πρωθυπουργός της Τουρκίας Τανσού Τσιλέρ δηλώνει κατηγορηματικά μέσα στην Τουρκική βουλή ότι την επόμενη μέρα η Ελληνική σημαία θα έχει κατέβει από τα Ίμια.
Στις 31 Ιανουαρίου και ώρα 01:40 Τουρκικές ειδικές δυνάμεις αποβιβάζονται στη Μικρή Ίμια. Στις 05:30 της ίδιας μέρας ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που απονηώθηκε από τη φρεγάτα Ναβαρίνο για να διαπιστώσει την πληροφορία παρουσίας Τούρκων στη μικρή βραχονησίδα κατέπεσε κατά την επιστροφή του στη φρεγάτα και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλάχικος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλούς, σκοτώθηκαν.
Σχετικά με τις αιτίες πτώσης του ελικοπτέρου έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις. Η επίσημη θέση του Πολεμικού Ναυτικού είναι ότι το ελικόπτερο κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου (Vertigo).
Την θέση αυτή υποστήριξε πρόσφατα ο πρώην αρχηγός ΓΕΝ ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης, αναφέροντας μάλιστα πως η τουρκική φρεγάτα Γιαβούζ προσφέρθηκε να βοηθήσει, αλλά πήρε άμεσα από τους πιλότους του ελικοπτέρου αρνητική απάντηση.
Ωστόσο, υπάρχει διαδεδομένη στην Ελλάδα η άποψη ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε είτε από το Τουρκικό Ναυτικό είτε από τους Τούρκους καταδρομείς που υπήρχαν πάνω στο νησί, και ότι η αληθινή αιτία της πτώσης αποκρύφτηκε προκειμένου να λήξει η κρίση και να μην οδηγηθούν οι δύο χώρες σε γενικευμένη σύρραξη ή ακόμα και σε πόλεμο.
Η κρίση εκτονώθηκε με την παρέμβαση των ΗΠΑ προς καθιέρωση των «γκρίζων ζωνών». Σήμερα το 2016 η Ελλάδα βρίσκεται και πάλι σε αστάθεια πολιτική και οικονομική. Η Τουρκία εκμεταλλεύεται για άλλη μια φορά την αστάθεια της Ελλάδας και προκάλεσαν όπως όλα δείχνουν την πτώση του ελικοπτέρου.
Τι κρύβεται με την νέα κρίση στη νήσο Κίναρο: Νέες γκρίζες ζώνες; Μήπως θέμα με την ΑΟΖ; Να υπενθυμίσουμε πως ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος μια μέρα μετά την τραγωδία επέτρεψε την είσοδο του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο με αφορμή το προσφυγικό! Δείτε τα παρακάτω αποδεικτικά στοιχεία.
">[Πηγή]
Ας θυμηθούμε λοιπόν την τότε τραγωδία. Τον Νοέμβριο του 1995 ο τότε Πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου εισάγεται εσπευσμένα στο Ωνάσειο με λοίμωξη του αναπνευστικού.
Προσωρινός Πρωθυπουργός της Χώρας αναλαμβάνει ο Κώστας Σημίτης.
Λίγες μέρες μετά την ανάληψη της Πρωθυπουργίας δυο Τούρκοι δημοσιογράφοι Δύο δημοσιογράφοι του γραφείου της εφημερίδας Χουριέτ στη Σμύρνη, μετέβησαν με ελικόπτερο στη Μεγάλη Ίμια, υπέστειλαν την ελληνική σημαία και ύψωσαν την τουρκική σημαία.
Η όλη επιχείρηση των δημοσιογράφων βιντεοσκοπήθηκε και προβλήθηκε από το τηλεοπτικό κανάλι που ανήκει στη Χουριέτ. Το γεγονός αυτό πήρε σημαντικές διαστάσεις. Σύντομα, ελληνικά και τουρκικά πολεμικά σκάφη κινήθηκαν στην περιοχή.
Η κρίση κλιμακώθηκε τις επόμενες μέρες. Στις 28 Ιανουαρίου 1996 το περιπολικό "Αντωνίου" του Πολεμικού Ναυτικού κατέβασε την τουρκική σημαία και ύψωσε την ελληνική. Επίσης, το βράδυ της 28ης Ιανουαρίου, Έλληνες βατραχάνθρωποι αποβιβάστηκαν στη Μεγάλη Ίμια χωρίς να τους αντιληφθούν τα παραπλέοντα εκεί τουρκικά πολεμικά.
Στις 29 Ιανουαρίου, ο νέος πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, στις προγραμματικές του δηλώσεις στη Βουλή, στέλνει μήνυμα προς την Τουρκία, ότι σε οποιαδήποτε πρόκληση η Ελλάδα θα αντιδράσει άμεσα και δυναμικά. Στις 30 Ιανουαρίου, η πρωθυπουργός της Τουρκίας Τανσού Τσιλέρ δηλώνει κατηγορηματικά μέσα στην Τουρκική βουλή ότι την επόμενη μέρα η Ελληνική σημαία θα έχει κατέβει από τα Ίμια.
Στις 31 Ιανουαρίου και ώρα 01:40 Τουρκικές ειδικές δυνάμεις αποβιβάζονται στη Μικρή Ίμια. Στις 05:30 της ίδιας μέρας ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που απονηώθηκε από τη φρεγάτα Ναβαρίνο για να διαπιστώσει την πληροφορία παρουσίας Τούρκων στη μικρή βραχονησίδα κατέπεσε κατά την επιστροφή του στη φρεγάτα και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλάχικος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλούς, σκοτώθηκαν.
Σχετικά με τις αιτίες πτώσης του ελικοπτέρου έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις. Η επίσημη θέση του Πολεμικού Ναυτικού είναι ότι το ελικόπτερο κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου (Vertigo).
Την θέση αυτή υποστήριξε πρόσφατα ο πρώην αρχηγός ΓΕΝ ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης, αναφέροντας μάλιστα πως η τουρκική φρεγάτα Γιαβούζ προσφέρθηκε να βοηθήσει, αλλά πήρε άμεσα από τους πιλότους του ελικοπτέρου αρνητική απάντηση.
Ωστόσο, υπάρχει διαδεδομένη στην Ελλάδα η άποψη ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε είτε από το Τουρκικό Ναυτικό είτε από τους Τούρκους καταδρομείς που υπήρχαν πάνω στο νησί, και ότι η αληθινή αιτία της πτώσης αποκρύφτηκε προκειμένου να λήξει η κρίση και να μην οδηγηθούν οι δύο χώρες σε γενικευμένη σύρραξη ή ακόμα και σε πόλεμο.
Η κρίση εκτονώθηκε με την παρέμβαση των ΗΠΑ προς καθιέρωση των «γκρίζων ζωνών». Σήμερα το 2016 η Ελλάδα βρίσκεται και πάλι σε αστάθεια πολιτική και οικονομική. Η Τουρκία εκμεταλλεύεται για άλλη μια φορά την αστάθεια της Ελλάδας και προκάλεσαν όπως όλα δείχνουν την πτώση του ελικοπτέρου.
Τι κρύβεται με την νέα κρίση στη νήσο Κίναρο: Νέες γκρίζες ζώνες; Μήπως θέμα με την ΑΟΖ; Να υπενθυμίσουμε πως ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος μια μέρα μετά την τραγωδία επέτρεψε την είσοδο του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο με αφορμή το προσφυγικό! Δείτε τα παρακάτω αποδεικτικά στοιχεία.
">[Πηγή]