.

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Β. Γιακούνιν: «Οι Αμερικανοί σαμποτάρουν τις Ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα»


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΩΝ ΡΩΣΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ με συνέντευξή του στο Ρωσικό πρακτορείο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ....

Το σαμποτάρισμα των ρωσικών επενδύσεων στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που υπονόμευσαν και τελικά ματαίωσαν τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, τον αγωγό φυσικού αερίου South Stream, την αγορά των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ κλπ καταγγέλλει με συνεντευξή του στο ρωσικό πρακτορείο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων», Βλαντίμιρ Γιακούνιν.

Το ενδιαφέρον της Ρωσίας για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ROSCO και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης παραμένει αλλά τα προμηνύματα δεν είναι καλά λόγω των πιέσεων που έχουν εντοπιστεί από τις ΗΠΑ σε συγκεκριμένα πρόσωπα-κλειδιά της ελληνικής κυβέρνησης, από τους οποίους εξαρτάται το deal

Στην συνέντευξη αναφέρει συγκεκριμένα: «Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί» είπε ο Β. Γιακούνιν, απαντώντας σε ερώτηση για τυχόν επίδραση των δυτικών κυρώσεων στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις.

«Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι Έλληνες εταίροι μας μπορεί και να το ξανασκεφτούν» υποστήριξε ο Ρώσος αξιωματούχος, ο οποίος είναι στενός φίλος και συνεργάτης του προέδρου της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Πούτιν.

«Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί» είπε ο Β. Γιακούνιν, απαντώντας σε ερώτηση για τυχόν επίδραση των δυτικών κυρώσεων στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις.

Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο, οκτώ εταιρείες και κοινοπραξίες διεκδικούν το 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι από κοινού με την ελληνική Gek Terna, η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners, η ιαπωνική Mitsui & Co, η ολλανδική APM Terminals B.V., η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services, η εδρεύουσα στο Λουξεμβούργο la Duferco Participation Holding, η λονδρέζικη P&O Steam Navigation Company (DP World) και η τουρκική Yilport Holding.

Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οι συμμετέχοντες σε αυτόν θα πρέπει να παρουσιάσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προτάσεις τους.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συμμετέχουν, επίσης, στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO.

Σε άλλες δηλώσεις του, ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν αναφέρθηκε στην «επιτυχημένη διοργάνωση» του 12ου Συνεδρίου του Διεθνούς Φόρουμ «Διάλογος των Πολιτισμών», το οποίο έχει ιδρύσει ο ίδιος και συγκαλείται ετησίως στη Ρόδο.

Ο κ. Γιακούνιν σημείωσε ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων σε αυτό κάθε άλλο παρά επηρεάστηκε από τις δυτικές κυρώσεις, καθώς είναι κατανοητό «σε ποιο σημείο μπορεί να κατρακυλήσει ο κόσμος, εάν δεν σταματήσει και δεν αρχίσουμε να συνομιλούμε ο ένας με τον άλλον».

Σύμφωνα με τον Β. Γιακούνιν, η έξοδος από το καθεστώς των κυρώσεων κατά της Ρωσίας «δεν θα είναι σύντομη και θα απαιτηθεί ένας χρόνος για τη σταθεροποίηση των χρηματιστικών αγορών».

[Πηγή]