Ο άνθρωπος θαύμαζε εξάλλου ανέκαθεν τα πελώρια δημιουργήματα, στην προσπάθειά του να δαμάσει λες τη Φύση και να κατακτήσει τους αιθέρες....
Κι έτσι φτάσαμε να έχουμε αεροσκάφη τόσο μεγάλα που να επιτρέπουν σε άλλα αεροπλάνα να στρογγυλοκάθονται πάνω τους για μια άνετη βολτίτσα στον αέρα και άλλα τέτοια υπέροχα!
Τι υπέροχα; Καράβια σε μέγεθος μικρών νησιών(!), μπουλντόζες που ισοπεδώνουν εκτάσεις ολόκληρες με τη μία και πολλά-πολλά ακόμα.
Κι αν το μέγεθος κόβει σε όλα την ανάσα, δεν θα κρατήσουν για πολύ την τιμή να αποτελούν τα μεγαλύτερα στον πλανήτη, καθώς η ανθρώπινη ματαιοδοξία (και η πρακτικότητα κάποιες φορές!) καλεί συνεχώς σε ακόμα πιο μεγάλες μηχανοκίνητες κατασκευές, μέχρι να φτάσει τουλάχιστον κάποια από τη Γη στο Διάστημα.
Ο μεγαλύτερος Επιταχυντής Αδρονίων
Το μεγαλύτερο μηχάνημα του κόσμου κατασκευάστηκε για να μελετήσουμε τις μικρότερες σωματιδιακές δομές: τον πυρήνα του ατόμου. Κι αν οι πυρηνικοί επιταχυντές δεν είναι νέα ιστορία, καθώς κυκλοφορούν ήδη από τη δεκαετία του ’30 για την έρευνα της σωματιδιακής φυσικής, ο Μέγας Επιταχυντής Αδρονίων του περίφημου προγράμματος CERN δεν έχει καμιά σχέση με τους άλλους. Με περιφέρεια 27 χιλιομέτρων(!) και θαμμένος στα έγκατα της Γης, κοντά στη Γενεύη της Ελβετίας, φιλοξενεί δύο υπεραγώγιμους δακτυλίους, στους οποίους τα πρωτόνια κινούνται με ταχύτητες που πλησιάζουν την αντίστοιχη του φωτός. Και καθώς η επιστήμη δεν σταματά να μας εκπλήσσει, υπάρχουν πλέον σκέψεις για την κατασκευή ακόμα μεγαλύτερου επιταχυντή, τριπλάσιου σε μέγεθος του αντίστοιχου του CERN (περιφέρειας 80 χιλιομέτρων!), για να αποκαλυφθούν όλα τα μυστήρια της βαρύτητας…
Ο μεγαλύτερος εκσκαφέας
Την ώρα που ο Μέγας Επιταχυντής του CERN κρατάει τα σκήπτρα για το μεγαλύτερο υπόγειο μηχάνημα του κόσμου, το δεύτερο μεγαλύτερο κατατρώει την επιφάνεια της Γης, πάνω από το έδαφος αυτή τη φορά. Καλωσορίσατε λοιπόν στον Bagger 293, τον τιτάνα των εκσκαφέων! Κατασκευασμένο στη Γερμανία το 1995 από την Takraf, το «τέρας» σκαρφαλώνει σε ύψος 96 μέτρων και εκτείνεται σε μήκος 225 μέτρων, με το βάρος του να υπολογίζεται στους 14.200 τόνους! Πέντε χειριστές απαιτούνται για να λειτουργήσει το μηχανοκίνητο θηρίο, το οποίο κάνει τη Γη να τρέμει σε κάθε του κίνηση, μετατοπίζοντας κάπου 240.000 κυβικά μέτρα χώματος τη μέρα…
Ο μεγαλύτερος μετροπόντικας
Όταν το Σιάτλ αποφάσισε να αντικαταστήσει μια οδογέφυρα αυτοκινητόδρομου με υπόγειο τούνελ, έπρεπε να επιστρατευτεί ο μεγαλύτερος σκαφτιάς τούνελ της υφηλίου: ένα τρυπάνι με ονοματεπώνυμο! Ιδού λοιπόν η Bertha, ο 7.000 τόνων και διαμέτρου 17 μέτρων μετροπόντικας που έφτασε στην αμερικανική πόλη σε 41 κομμάτια, καθώς το ύψος του -συναρμολογημένος- αγγίζει 5όροφη πολυκατοικία. Και μάλιστα είναι τόσο μεγάλος που μπορεί να καταπιεί κυριολεκτικά τον δεύτερο μεγαλύτερο του κόσμου, που βρίσκεται στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Παρά το κολοσσιαίο του μέγεθος όμως και την καταστρεπτική του δύναμη, οι εργασίες του πάγωσαν τον Δεκέμβριο του 2013, όταν το «κτήνος» συνάντησε αντικείμενο που κατάφερε να σταματήσει τη φονική του ισχύ…
Η μεγαλύτερη μηχανική αράχνη
Μπορεί το Λονδίνο να υπερηφανευόταν για τον δικό του μεγαλύτερο μηχανικό ελέφαντα του κόσμου, το Λίβερπουλ έβαλε ωστόσο σκοπό να ξεπεράσει τη βρετανική πρωτεύουσα, όταν ένα βροχερό απόγευμα εμφανίστηκε στους δρόμους του η πελώρια αυτή μηχανική αράχνη! Η «La Princesse» τρομοκράτησε λοιπόν τους δρόμους του λιμανιού με ταχύτητες 3,5 χλμ/ώρα, πριν σκαρφαλώσει στον τοίχο εγκαταλελειμμένου κτιρίου, με τα κολοσσιαία πόδια της να τυλίγουν πέντε ορόφους του οικοδομήματος της Lime Street!
Το «θαύμα της μηχανικής», όπως ονομάστηκε, ζύγιζε 37 τόνους και χρειαζόταν περισσότερους από 12 ανθρώπους για τη λειτουργία του, που βασιζόταν σε 50 υδραυλικούς άξονες κίνησης. Όσο για τη μεταφορά της, χρειάστηκαν 16 γερανοί, αμέτρητα φορτηγά και περισσότεροι από 250 άνθρωποι…
Ο μεγαλύτερος αυτόματος πωλητής
Υπάρχουν mall που κάνουν τα πάντα για να τα προσέξεις, κανένα δεν έφτασε ωστόσο στην απόπειρα του κολοσσιαίου εμπορικού κέντρου Berjaya Times Square της Κουάλα Λουμπούρ. Για να γιορτάσει λοιπόν τα 10 χρόνια λειτουργίας του, το mall της Μαλαισίας έφτιαξε πράγματι τον μεγαλύτερο αυτόματο πωλητή του κόσμου, που χρειάστηκε 7 εβδομάδες για να συναρμολογηθεί! Τα σχεδόν 10 μέτρα του ύψους και τα 4,5 μέτρα της διαμέτρου του του εξασφάλισαν φυσικά μια θέση στα Ρεκόρ Γκίνες, κάτι που το κάνει βέβαια ευάλωτο, καθώς όλο και κάποιος θα σκεφτεί να του κλέψει την τιμή…
Το μεγαλύτερο πλοίο
Το περίφημο και θεόρατο «Emma Maersk» αναγκάστηκε να υποκλιθεί στο μεγαλείο του «The Prelude», χάνοντας τον τίτλο του μεγαλύτερου πλωτού αντικειμένου του κόσμου! Το νέο τέρας των θαλασσών δεν είναι βέβαια πλοίο με τη στενή έννοια του όρου, καθώς πρόκειται για πλωτή πλατφόρμα εξόρυξης και διαχείρισης φυσικού αερίου, το κολοσσιαίο του μεγέθους του όμως παραμένει. Με μήκος μεγαλύτερο από το ύψος του εμβληματικού νεοϋρκέζικου ουρανοξύστη Empire State Building, το τελευταίο απόκτημα της Shell είναι η απόλυτη ενσάρκωση της κατασκευής μεγάλης κλίμακας. Με μήκος 488 μέτρων, θα ζυγίζει με πλήρες φορτίο κάπου στους 600.000 τόνους, την ίδια στιγμή που οι τρεις μηχανές των 6.700 αλόγων θα εγγυώνται την απρόσκοπτη κίνησή του, καθώς το «The Prelude» είναι σχεδιασμένο να αντέχει ακόμα και τυφώνες κατηγορίας 5! Όταν λοιπόν εγκαταλείψει το ναυπηγείο της Samsung Heavy Industries κάπου το 2017, θα είναι το μεγαλύτερο πλωτό μέσο των θαλασσών. Και βέβαια δεν χωρά να περάσει από τη Διώρυγα του Παναμά...
Η μεγαλύτερη μοτοσικλέτα
Την ώρα που οι περισσότεροι δικυκλιστές διαμαρτύρονται για τα ογκώδη οχήματα που τους κόβουν τον δρόμο, δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει μεγάλο όχημα, όταν αυτό μάλιστα έρχεται από κάποιον «δικό» τους! Καλωσορίσατε λοιπόν στον πελώριο κόσμο του Fabio Reggiani, ο οποίος αποφάσισε να δώσει ένα μάθημα στους αυτοκινητιστές κατασκευάζοντας μια μοτοσικλέτα ικανή να τους τρομοκρατήσει! Με βάρος 5,5 τόνων και V8 κινητήρα Chevrolet 5,7 λίτρων, το μηχανάκι περιλήφθηκε στα Ρεκόρ Γκίνες ως η μεγαλύτερη λειτουργική μοτοσικλέτα του πλανήτη. Διατίθενται ακόμα και βοηθητικές ρόδες, αν και το να στρίψεις πάνω στο Big Bike μπορεί να αποδειχθεί πολύ δυσκολότερο από όσο ενδεχομένως νομίζει κανείς…
Το μεγαλύτερο τηλεκατευθυνόμενο ρομπότ
Τα περισσότερα μικρά αλλά και μεγαλύτερα παιδιά αρέσκονται στο παιχνίδι με τηλεκατευθυνόμενα, κανείς όμως δεν έφτασε το πράγμα τόσο μακριά. Ο λόγος για τη γερμανική εταιρία Zollner Elektronic AG, η οποία πέρασε όχι λιγότερα από 6 χρόνια για να σχεδιάσει αυτό που θα έμενε στην Ιστορία ως το μεγαλύτερο τηλεκατευθυνόμενο ρομπότ του κόσμου! Ο μηχανικός δράκος της Zollner, ο Tradinno, φτάνει σε ύψος 10 μέτρων και ζυγίζει 11 τόνους, είναι πλήρως τηλεκατευθυνόμενος και ξερνά φυσικά φωτιές! Τροφοδοτείται από 2λιτρο κινητήρα 140 αλόγων και στα ρομποτικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται οι 238 αισθητήρες για την αναγνώριση του φυσικού περιβάλλοντος! Και σαν να μη φτάνει αυτό, στις φλέβες του κυκλοφορεί αίμα, φτιαχτό αίμα εννοείται, που φτάνει τα 80 λίτρα, για να γίνει ακόμα πιο αληθοφανές το σκότωμά του…
Το μεγαλύτερο αεροσκάφος
Την ώρα που τα αεροπλάνα γίνονται συνεχώς μεγαλύτερα, όπως το θεόρατο εμπορικό Boeing Dream Lifter, το επιβατικό Super Jumbo Airbus των 525 θέσεων, ακόμα και το στρατιωτικό C-5, που φτάνει σε ύψος 6ώροφης πολυκατοικίας, κανένα δεν μπορεί ωστόσο να συγκριθεί με τον απόλυτο γίγαντα των αιθέρων, το ρωσικό Mriya. Μοναδικό στο είδος του, το ρωσικό «Όνειρο», κατά κόσμον Antonov An-225, σχεδιάστηκε για τη μεταφορά των διαστημικών λεωφορείων, με το μέγιστο βάρος του φορτίου του κατά την απογείωση να αγγίζει τους 640 τόνους! Έξι πανίσχυροι τζετ κινητήρες τροφοδοτούν τη μηχανική καρδιά του ιπτάμενου κτήνους, το οποίο αν το βάλεις με τη μύτη του στο έδαφος φτάνει στο ύψος 27 ορόφων! Μεγαλύτερο απ’ ό,τι έχει δει ποτέ η ανθρωπότητα να πετά στον αέρα, το Mriya έχει τόσες ώρες πτήσης στην πλάτη του που ισοδυναμούν με 46 πλήρεις περιστροφές της Γης…
Το μεγαλύτερο φορτηγό
Το υβριδικό ανατρεπόμενο φορτηγό της Belaz έχει κατασκευαστεί με έναν μόνο σκοπό υπόψη: τη μετακίνηση της Γης! Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του «κτήνους» από τη Λευκορωσία δεν είναι απλώς εντυπωσιακά, είναι πραγματικά απίστευτα: οι δύο θεόρατοι V16 turbodiesel κινητήρες του των 65 λίτρων (συνολικά 130.000 κ.εκ. δηλαδή!) παράγουν 4.600 άλογα, με τη ροπή των 18.616 Nm να αποδίδεται μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Όσο για το φορτίο του, ένα γεμάτο Belaz 75710 μεταφέρει 450 τόνους χώματος σε ταχύτητες 65 χλμ/ώρα. Το τέρας καταναλώνει σαφώς λιγότερη ενέργεια απ’ όσο θα περίμενε κανείς για τα κυβικά του, χάρη στην υβριδική του τεχνολογία, τα 4 ηλεκτρικά μοτέρ δηλαδή σε κάθε τροχό. Όσο για τους ίδιους τους τροχούς, φορά ζάντες 63'', ενώ η διάμετρος του τροχού αγγίζει τα 4 σχεδόν μέτρα!
[Πηγή]