Τουρκικές εταιρείες επιχειρούν να «εισβάλουν» στο Αιγαίο μέσω της ακτοπλοΐας, αφού Ελληνικές επιχειρήσεις αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα κίνησης και συντήρησης των πλοίων και τις υποχρεώσεις τους προς το προσωπικό....
Μετά λοιπόν τις μαρίνες και τα αεροδρόμια που θέλουν οι Τούρκοι τώρα τους ανοίγεται δρόμος και για την είσοδο τους στην ακτοπλοΐα. Επιχειρηματίες της Άγκυρας εκμεταλλευόμενοι τα προβλήματα που προκαλεί η έλλειψη ρευστότητας είναι μεταξύ των πρώτων που επιδιώκουν να κυριαρχήσουν στο Αιγαίο και στις άλλες ελληνικές θάλασσες αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Το 2013 δύο παραδοσιακές ακτοπλοϊκές εταιρείες ανέστειλαν την λειτουργία τους, οι γραμμές Πειραιά - Ρέθυμνο και Πάτρας – Σάμης - Ιθάκης διακόπηκαν ενώ αντιμετωπίζονται προβλήματα στην εξυπηρέτηση των γραμμών Βορείου Αιγαίου αλλά και στην γραμμή Ικαρίας - Σάμου.
Σήμερα υπάρχουν εν ενεργεία 59 πλοία ακτοπλοΐας, ενώ 125 το 2001. Από τα πλοία που είναι σήμερα δρομολογημένα, τα 24 έχουν μέσον όρο ηλικίας μικρότερου των 10 ετών και εξυπηρετούν το 70% της συνολικής κίνησης.
Η κυβέρνηση που θέλει να ενισχύσει τον τουρισμό, τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας δεν κάνει απολύτως τίποτα παρά δέχεται τις αξιώσεις της τρόικας που πλήττουν τον τουρισμό. Μία εξ αυτών είναι ο ΦΠΑ. Στην Ελλάδα εφαρμόζεται ΦΠΑ 13% στα εισιτήρια και 23% στα οχήματα, στην Ισπανία ισχύει ενιαίος ΦΠΑ 8%, στην Πορτογαλία 6%, στην Ιταλία 10%, στη Σουηδία 6% και στη Γαλλία 5,5%.
[Πηγή]