
Ο Φλέγων ήταν ένας συγγραφέας του 2ου αι. κ.ε. που είχε γεννηθεί στη νοτιοδυτική Τουρκία και ασχολήθηκε με την παραδοξογραφία, ένα αρκετά διαδεδομένο λογοτεχνικό είδος της εποχής του, δηλ. την καταγραφή και παρουσίαση παράδοξων και παράξενων περιστατικών και φαινομένων. Ανάμεσα σε αυτές τις περιγραφές είναι και αυτή ενός κενταύρου που αναφέρει ότι είδε ο ίδιος με τα μάτια του στο σπίτι του Ρωμαίου αυτοκράτορα Αδριανού.
Αναφέρει το συγκεκριμένο απόσπασμα: «Ένας κένταυρος είχε βρεθεί στην Σαύνη, μία πόλη της Αραβίας πάνω σε ένα ψηλό βουνό που είναι γεμάτο θανατηφόρα δηλητήρια. Το δηλητήριο έχει το ίδιο όνομα με την πόλη και είναι μία δραστική θανατηφόρος ουσία που δρα γρήγορα και αποτελεσματικά.
Ο κένταυρος αιχμαλωτίστηκε ζωντανός από τον βασιλιά του [...(;)...] ο οποίος τον έστειλε στην Αίγυπτο μαζί με άλλα δώρα για τον αυτοκράτορα Κλαύδιο. Ο κένταυρος έτρωγε κρέας. Δεν του άρεσε όμως η αλλαγή περιβάλλοντος και πέθανε. Έτσι ο διοικητής της Αιγύπτου τον ταρίχευσε και τον έστειλε στη Ρώμη.
Αρχικά τον είχαν σε δημόσια θέα στο παλάτι. Το πρόσωπό του ήταν περισσότερο άγριο από ό,τι είναι το πρόσωπο ενός ανθρώπου. Τα δάκτυλά του ήταν τριχωτά και τα πλευρά του ήταν ενωμένα με τα μπροστινά του πόδια και την κοιλία του. Είχε τις δυνατές οπλές ενός αλόγου και χαίτη του ήταν καστανόξανθη. Ωστόσο, εξαιτίας της ταρίχευσης τόσο η χαίτη του όσο και το πρόσωπό του είχαν σκουρύνει. Όσον αφορά το μέγεθός του δεν ήταν όπως συνήθως παρουσιάζουν τους κενταύρους, αλλά δεν ήταν ούτε και μικρός. Όπως αναφέραμε υπάρχουν και άλλοι κένταυροι στην πόλη Σαύνη. Όσον αφορά αυτόν που στάλθηκε στη Ρώμη, όποιος έχει αμφιβολίες μπορεί να πάει στη Ρώμη και να τον δει ταριχευμένο στην προσωπική αποθήκη του αυτοκράτορα.»

Η πληροφορία αυτή επιβεβαιώνει την ιστορία του Φλέγωνα, παρόλο που δεν δίνει λεπτομέρειες για την αρχική καταγωγή του κενταύρου. Να σημειώσουμε επίσης πως το γεγονός ότι ο αυτοκράτορας Κλαύδιος -σύμφωνα με τον Πλίνιο- σε ένα από τα χαμένα του έργα αναφέρεται στη γέννηση ενός κενταύρου υποδηλώνει το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο θέμα. Αυτό ίσως να εξηγεί να την αποστολή σαν δώρο του προαναφερθέντος κενταύρου στον Κλαύδιο από τον βασιλιά της περιοχής της Σαύνης καθώς και τις ενέργειες του διοικητή της Αιγύπτου να στείλει και αυτός ένα ανάλογο δώρο στον αυτοκράτορά του. Τέτοιες κινήσεις όχι μόνο αποτελούσαν πράξεις σεβασμού, αλλά δημιουργούσαν και ένα καλό κλίμα στις σχέσεις του κέντρου με την περιφέρεια καθώς οι διοικητές των επαρχιών επιδίωκαν να κερδίσουν με κάθε τρόπο την εύνοια του αυτοκράτορα.
[Πηγή]
Το είδαμε εδώ