.

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Τα υδροκίνητα διαστημόπλοια για τον Άρη!!!!!!!!

Φτηνά ταξίδια προς τον Άρη
με υδροκίνητα διαστημόπλοια

Διαστημόπλοια που τροφοδοτούνται κυρίως από νερό θα μπορούσαν να διευκολύνουν την εξερεύνηση του ηλιακού συστήματος με πτήσεις προς τον Άρη και άλλες απομακρυσμένες περιοχές με μικρό κόστος, αναφέρει μία πρόσφατη μελέτη.
Ένα ταξίδι στον Άρη με επιστροφή σε ένα υδροκίνητο όχημα θα κόστιζε όσο η εκτόξευση ενός διαστημικού.... λεωφορείου υποστηρίζουν ερευνητές. Η ιδέα είναι να διατηρηθούν τα διαστημικά λεωφορεία σε τροχιά μεταξύ των ταξιδιών ώστε η σχετική τους αξία να αυξηθεί με το πέρασμα του χρόνου καθώς τα οχήματα μειώνουν το κόστος της ανάγκης των ακριβών αποστολών που εκτοξεύονται από τη Γη.
Τα υδροκίνητα διαστημικά λεωφορεία υπάρχουν μόνο ως ιδέα προς το παρόν αλλά θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα, τονίζουν ερευνητές. O επικεφαλής της συγγραφής έρευνας Brian McConnell δηλώνει πως «πρόκειται για μία πρόκληση ενσωμάτωσης συστημάτων, η κερδοφόρος τεχνολογία είναι ήδη εκεί»
Το διαστημικό λεωφορείο οδηγείται με νερό και βασίζεται στο νερό ξεκινώντας με την ηλιακή ενέργεια στους ηλεκτροθερμικούς κινητήρες. Οι κινητήρες αυτοί θα υπερθερμαίνουν το νερό και ο ατμός που θα διοχετεύεται από ακροφύσιο θα παράγει την απαραίτητη ποσότητα της ώθησης.
Οι ηλεκτοθερμικοί κινητήρες είναι πολύ αποτελεσματικοί και είναι κατάλληλοι για ταξίδια με χαμηλή ώθηση. Ο τρόπος κίνησης θα αναλαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι της εργασίας, ωθώντας το σκάφος από τη γήινη τροχιά, προς τον Άρη.
Μικρότεροι χημικοί πύραυλοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για ταχεία αλλαγή ταχύτητας όταν απαιτείται.
Οι κατοικήσιμοι χώροι του σκάφους θα συνδέονται μεταξύ τους. Θα είναι επεκτάσιμοι και κατασκευασμένοι από ύφασμα σαν τα μοντέλα της Bigelow Aerospace που έχουν ήδη αναπτυχθεί και δοκιμαστεί.
Το νερό θα καλύπτει πολύ χώρο στο σκάφος σύμφωνα με τη μελέτη. Ενσωματωμένα κατά μήκος των κατοικήσιμων χώρων θα παρέχουν προστασία από ακτινοβολία. Θα μπορούσαν επίσης να διοχετευθεί νερό στον υφασμάτινο τοίχο δημιουργώντας μία υγρή και άκαμπτη ασπίδα όταν οι χώροι θα είναι εκτεθειμένοι στο ψυχρό διάστημα.
Το σκάφος καθώς θα περιστρέφεται θα μπορεί να δημιουργεί τεχνητή βαρύτητα όταν προσεγγίζει τη Γη σε ορισμένα σημεία του λένε οι ερευνητές.
Το νερό ως κύριο προωθητικό θα μπορούσε να κάνει το σκάφος ένα σχετικά φθηνό όχημα καθώς οι ηλεκτροθερμικοί κινητήρες είναι αποτελεσματικοί και η χρήση του νερού ως καύσιμο καθιστά το μεγαλύτερο μέρος του σκάφος αναλώσιμο και ανακυκλώσιμο.
Τα υλικά μίας χρήσης μειώνουν το νεκρό βάρος. Νερό χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά για προστασία από ακτινοβολία. «το κόστος μειώνεται 30 φορές ή και περισσότερο» δήλωσε ο McConnell και εκτίμησε πως το κόστος επιστροφής θα μπορούσε να είναι λιγότερο από 1 δις ευρώ.
Το υδροσκάφος θα είναι πιο άνετο για τους επιβαίνοντες καθώς θα μπορούν να χρησιμοποιούν το νερό για καλλιέργειες ή και να κάνουν ζεστά μπάνια.
Ο McConnel οραματίζεται κρουαζιέρες γύρω από το ηλιακό σύστημα με ανεφοδιασμό νερού σε χαμηλή γήινη τροχιά όταν παραστεί ανάγκη. Στο μέλλον τα καύσιμα θα μπορούν να προέρχονται από εξόρυξη σε κάποιο πλανήτη ή αστεροειδή.
«Δεν απαιτούνται μεγάλα τεχνολογικά βήματα για να γίνει πραγματικότητα το υδροσκάφος», υποστήριξε ο McConnel.
Οι υδροτροφοδοτούμενοι ηλεκτροθερμικοί κινητήρες δεν έχουν δοκιμαστεί σε πτήσεις, οπότε πρέπει να ολοκληρωθούν κάποιες εργασίες σχετικά με το σύστημα προώθησης. Ίσως υπάρξει διαγωνισμός σχεδίου για τους κινητήρες με βραβείο μία ιδιωτική κούρσα στο φεγγάρι.

πηγη