.

Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΟΣ


Ακριβές ομοίωμα του Παρθενώνος στις Η.Π.Α.
Εισέλθετε τις πύλες του δωρικού ναού και φωτογραφηθείτε δίπλα στη "χρυσελεφάντινη" Αθηνά.

Δεν σας γελούν τα μάτια σας.

Το σύμβολο της Αθήνας του Περικλή, το άφθαστο αρχιτεκτονικό δημιούργημα του.... Ικτίνου και του Καλλικράτη μαζί με όλες τις εμπνεύσεις του Φειδία, στις ακριβείς του διαστάσεις, βρίσκεται ως ακριβές αντίγραφο στην πόλη τουNashville στο Tennessee των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο δωρικός ναός της Αθηνάς κοσμεί το "Πάρκο της Εκατονταετίας" στο Nashville στεγάζοντας το Μουσείο Τέχνης της Πόλης. Η ανέγερσή του ξεκίνησε το 1897 κατά τον εορτασμό των 100 ετών ζωής του Tennesse και από τότε έγιναν πληθώρα αλλαγών και προσθηκών ώστε να μοιάζει με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια στον αυθεντικό Παρθενώνα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί φυσικά δεν βασίζονται στο Πεντελικό μάρμαρο αλλά είναι ένας συνδυασμός πέτρας, τούβλων, τσιμέντου και γύψου. Το ομοίωμα διατηρεί εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τον Παρθενώνα ξεχωριστό.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Όλα τα οριζόντια αρχιτεκτονικά στοιχεία διατηρούν μια ελαφρά αψιδωτή κλίση στο κέντρο τους, πράγμα που τον ζωντανεύουν κατά την παρατήρηση ακόμα περισσότερο. Όλοι οι εξωτερικοί κίονες κλίνουν ελαφρώς προς τα μέσα και οι γωνιακοί διαγωνίως. Αυτό δημιουργεί την αίσθηση ενός επιβλητικότερου και υψηλότερου κτίσματος από ότι είναι στην πραγματικότητα. Όλοι οι κίονες διαφέρουν στη διάμετρο από τους διπλανούς τους και το κενό ανάμεσά τους είναι ελαφρώς διαφορετικό. Όλοι οι κίονες έχουν τη χαρακτηριστική ελαφρά πεπλάτυνση στο μέση τους, τη λεγόμενη "ένταση".

Οι εκπλήξεις όμως δε σταματούν εδώ.

Και το εσωτερικό του οικοδομήματος μοιάζει στον αυθεντικό Παρθενώνα: Χωρίζεται σε 2 μέρη. Στο ανατολικό μέρος (Ναός) μπορεί κάποιος να απολαύσει το ξακουστό χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς που είχε φιλοτεχνήσει ο Φειδίας. Βέβαια τα υλικά πλέον είναι ο γύψος, το τσιμέντο και το ατσάλι. Ο γλύπτης Alan LeQuire ολοκλήρωσε το δύσκολο έργο του αγάλματος μεταξύ 1982 - 1990. Η επιχρύσωση έγινε μόλις το 2002. Η Αθηνά, όπως μπορεί κανείς να παρατηρήσει διατηρεί κάποιες εικαστικές προσθήκες, όπως το χρώμα στα μάτια και τα χείλη της. Σχετικά με το άγαλμα της Αθηνάς, σύμφωνα και με την ομολογία και των ίδιων, δεν είχαν διαθέσιμες αρκετές πληροφορίες καθώς το αυθεντικό άγαλμα είχε αφαιρεθεί από το ναό και μεταφερθεί στην Κωνσταντινούπολη γύρω στα 400 μ.Χ. όπου και αργότερα καταστράφηκε (πιθανότατα κατά τη διάρκεια της 4ης Σταυροφορίας του 1204 μ.Χ.).

(Πηγή: http://www.xrysalogia.gr/)

Δυο σχόλια.

Πρώτον: Από τον τρίτο αιώνα και μετά, η νέα θρησκεία δεν άφησε αρχαιοελληνικό ναό και άγαλμα στην θέση του. Με το σύνθημα «ες έδαφος φέρειν» ισοπεδώθηκαν και κομματιαστήκαν τα πάντα σε όλη την επικράτεια. Έδεναν τους κίονες των ναών με σχοινιά και τραβώντας τους με άλογα επιτελούσαν το θεάρεστο έργο τους. Στα αγάλματα (έλεγαν) κατοικούσαν δαίμονες, για αυτό έπρεπε να καταστραφούν. Επομένως είναι αδύνατον, το άγαλμα της Αθηνάς Παλλάδος, να έμεινε άθικτο, από το 400 μ.Χ που «έφυγε» (γιατί έφυγε;) από τον φυσικό του χώρο, μέχρι το 1204, για να καταστραφεί από τους σταυροφόρους… Μια τέτοια κατοικία δαίμονος και μάλιστα φορτωμένη με ελεφαντόδοντο και χρυσό, πιστεύει κανείς ότι θα έμενε 800 χρόνια απείραχτη; Η εκτίμηση στα αρχαιοελληνικά έργα τέχνης, από το 300 μ.Χ. έως και σήμερα παραμένει η ίδια. Ιδου:http://www.youtube.com/watch?v=_Vpb0qA_st4

Δεύτερον: Αυτοί που έφτιαξαν το ομοίωμα του Παρθενώνα είναι αρχαιόπληκτοι οπισθοδρομικοί φασίστες και γραφικοί. ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΛΕΓΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΓΧΩΡΙΟΙ «ΦΩΣΤΗΡΕΣ», ΑΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ εδώ.


Αναρτήθηκε από Σείριος


http://enneaetifotos.blogspot.com