Στις 17 Φεβρουαρίου 1997 η Αγγλόφωνη Τουρκική εφημερίδα «TURKISH DAILY NEWS» δημοσίευσε δήθεν δηλώσεις του πρώην Υπουργού....
Εξωτερικών των ΗΠΑ Χένρυ Κίσσινγκερ με το εξής περιεχόμενο.
« Ο Ελληνικός λαός είναι ατίθασος και γι αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετιστεί. Εννοώ να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει. Έτσι ώστε να πάψει να μας παρενοχλεί στην περιοχή των Βαλκανίων και της Ανατολής, των τόσο σημαντικών για τα συμφέροντα των ΗΠΑ».
Τις δήθεν δηλώσεις Κίσσινγκερ αναπαρήγαγαν «αμάσητες» τα εντόπια φερέφωνα του διεθνισμού με πρώτη και καλύτερη τη γνωστή «συναγωνίστρια» του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, η οποία μάλιστα πρόσθεσε και τη δική της εκδοχή, ότι οι σχετικές δηλώσεις έγιναν κατά τη διάρκεια της βράβευσης του Κίσσινγκερ από Αμερικανούς επιχειρηματίες το 1994.
Για την ιστορία του θέματος αναφέρουμε, ότι από εμπεριστατωμένη έρευνα που διεξήγαγε, αλλά και προσωπική επικοινωνία που είχε με τον Κίσσινγκερ, ο έγκριτος δημοσιογράφος κ. Ιωάννης Μαρίνος, απεδείχθη ότι ο τ. Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ ουδέποτε τιμήθηκε από Αμερικανούς επιχειρηματίες και ουδέποτε προέβη στις συγκεκριμένες δηλώσεις. Βέβαια παρά το γεγονός ότι ο κ. Μαρίνος μερίμνησε για τη δημοσίευση της ερεύνης του και τη διάψευση των σχετικών δηλώσεων, εν τούτοις τα εντόπια φερέφωνα του αντιαμερικανισμού εξακολουθούν να τις επικαλούνται.
Ανεξαρτήτως όμως της γνησιότητος των δηλώσεων, οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα αποτελούν Tουρκική επινόηση, το νόημά τους είναι απόλυτα αληθές. Πράγματι, αν κάποιος θέλει να πλήξει ένα λαό, οι τομείς που αποτελούν το μαλακό του υπογάστριο είναι η γλώσσα, η θρησκεία και η ιστορία του.
Ο Άγγλος μυθιστοριογράφος και ποιητής Joseph Rudyarnt Kipling έλεγε ότι « έθνη που λησμονούν την ιστορία τους είναι καταδικασμένα να αφανιστούν». Το πρόβλημα βέβαια για τη χώρα μας είναι ότι αυτό που αποτελεί επιδίωξη και στόχο των εξωτερικών εχθρών της πατρίδος μας το επιχειρεί η εσωτερική « 5η φάλαγγα».
Προφανής στόχος της παραφυάδας του Κομμουνιστικού Κόμματος, που κακή τη μοίρα κυβερνά σήμερα τη χώρα, είναι να αποδομήσει εντελώς την Ελληνική κοινωνία, να την αποκόψει από τις πολιτιστικές της ρίζες και να μετατρέψει την Ελλάδα σε ένα τυχάρπαστο πολυεθνικό συνονθύλευμα, το οποίο προήλθε από το πουθενά.
Όλοι οι μέχρι στιγμής Υπουργοί Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, άλλος με την κατάργηση της αριστείας, άλλος με την κατάργηση της προσευχής, κι άλλος με την παραποίηση αδιαμφισβήτητων ιστορικών γεγονότων, βάζουν το λιθαράκι τους για την επίτευξη του ανθελληνικού αυτού στόχου. Ειδικότερα ο σημερινός, τέως Τούρκος υπήκοος, Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου φαίνεται να έχει αναλάβει την εργολαβία της αποπερατώσεως της όλης επιχειρήσεως και να βάλλει την ταφόπλακα στο Ελληνικό Έθνος.
Σε συνέντευξή του σε πρωινή εφημερίδα, σχετικά με τις αλλαγές που σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας στο μάθημα της Ιστορίας, ο κ. Γαβρόγλου μεταξύ άλλων δήλωσε και τα εξής. «Πρέπει να διδάσκονται όλες οι προσεγγίσεις. Βάρος πρέπει να δοθεί στην ερμηνεία των γεγονότων. Δεν είναι μονοσήμαντες οι προσεγγίσεις…
Δεν κατέπληξε την Ευρώπη το όχι του Μεταξά, αλλά η αντίσταση του Ελληνικού λαού… Οι μαθητές θα κάνουν μάθημα για τον εμφύλιο και τη χούντα. Δεν μας ενδιαφέρουν ιδεολογικές ερμηνείες, αλλά αυτές που προκύπτουν από τα αρχεία… Δεν μας ενδιαφέρει μόνο το πώς έγινε, αλλά και το γιατί έγινε… Δεν θα είμαστε από αυτούς που θα τσιρίζουν στην τηλεόραση για το Ελληνικό μεγαλείο».
Αντιπαρερχόμενοι την αντιφατικότητα των δηλώσεων του κ. Γαβρόγλου που τη μια φορά φάσκει ότι «βάρος θα δοθεί στην ερμηνεία των γεγονότων» και την άλλη αντιφάσκει με το « δε μας ενδιαφέρουν ιδεολογικές ερμηνείες», οι αλλαγές που προτίθεται να επιφέρει στο μάθημα της ιστορίας ο εν λόγω υπουργός είναι σε γενικές γραμμές οι εξής :
α. Της Γ’ Δημοτικού. Η σημερινή ύλη , η οποία περιλαμβάνει τους θεούς του Ολύμπου, τους άθλους του Ηρακλή, την Αργοναυτική Εκστρατεία και τον Τρωικό Πόλεμο, θα συνδεθεί με αναφορές σε μύθους άλλων λαών και «η ερμηνεία τους θα αποσυνδεθεί από πολιτικές, στρατιωτικές, ιδεολογικές και πολιτισμικές διαδικασίες».
β. Της Δ’ Δημοτικού. Η μέχρι σήμερα ύλη η οποία περιλάμβανε τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή, τους Περσικούς Πολέμους και τον Μέγα Αλέξανδρο πάει στο «χρονοντούλαπο» και στη θέση της μπαίνει « η διδασκαλία της οικογενειακής τοπικής ιστορίας, που συνδέεται με το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών».
γ. Της Ε’ Δημοτικού. Η ύλη για τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και το Βυζάντιο, λόγω του μεγάλου εύρους της θα περιοριστεί « στις σημαντικές κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές που συντελούνται στο πέρασμα των αιώνων».
δ. Της ΣΤ’ Δημοτικού. Οι εξελίξεις στην Ευρώπη τους νεώτερους χρόνους και η εξέταση συγκεκριμένων προσώπων, ή γεγονότων θα αντικατασταθεί « με την ιστορική εξέλιξη από τον 15ο αιώνα, έως τη σύγχρονη εποχή, με έμφαση στις σημαντικές τεχνολογικές, κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές, με εξαίρεση την ίδρυση του Ελληνικού κράτους και τους δύο παγκοσμίους πολέμους».
ε. Της Α’ Λυκείου. Στην ύλη της Α’ Λυκείου σήμερα περιλαμβάνονται οι προϊστορικοί πολιτισμοί της Ανατολής, μέχρι την περίοδο του Ιουστινιανού. Σύμφωνα με τις εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η ύλη αναμορφώνεται, ώστε να περιλαμβάνει την περίοδο από το 1880 έως σήμερα. Πιο συγκεκριμένα προτείνεται η διδασκαλία «για την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων, την παγκοσμιοποίηση, την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού και την εγκατάλειψη του κράτους πρόνοιας, στον εμφύλιο της Γιουγκοσλαβίας, στον πόλεμο του Κόλπου, στο θρησκευτικό ριζοσπαστισμό, στον ΟΗΕ και στις αλλαγές στην ενημέρωση».
Προφανώς τους ριζοσπάστες- αναθεωρητές του μαρξιστικού μορφώματος που κυβερνά τη χώρα…. «δεν τους ενδιαφέρουν οι ιδεολογικές τοποθετήσεις», όπως δηλώνει ο κ. Υπουργός, πλην δεν αντέχουν και στον πειρασμό να αφήσουν στο απυρόβλητο «την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού και την εγκατάλειψη του κράτους πρόνοιας», το οποίο βέβαια μόνο αυτοί μονοπωλούν και για το οποίο μόνο αυτοί πασχίζουν.
Πέραν όμως των ριζοσπαστικών αλλαγών που προωθεί η «προοδευτική» κυβέρνηση του κ. Τσίπρα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι συσταθείσες επιτροπές για την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων της ιστορίας των Σκοπίων από τη μια πλευρά και της χώρας μας απ’ την άλλη.
Επικεφαλής της Ελληνικής Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΜΔΕΕ) έχει τοποθετηθεί ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Μάρκος Μπόλαρης, ο οποίος στο βιογραφικό του επαίρεται ότι είναι απόγονος Μακεδονομάχων Κρητών, αλλά και μαχητών της Εθνικής Αντίστασης με τον αιμοσταγή ΕΛΑΣ.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο κ. Μπόλαρης είπε ότι « υπάρχουν απίστευτες ιστορικές διαστρεβλώσεις στα βιβλία της γειτονικής χώρας. Οι βόρειοι γείτονές μας έχουν σλαβική καταγωγή κι αυτό πρέπει να ξεκαθαρισθεί».
Σημασία όμως δεν έχει τι λέει, ή τι πιστεύει ένα μέλος της Επιτροπής, έστω κι αν αυτό είναι ο πρόεδρος, αλλά η πλειοψηφία της. Όλα λοιπόν τα μέλη της ελληνικής επιτροπής, ήτοι οι καθηγηταί Σπυρίδων Σφέτας, Νικόλαος Ζάικος, Ιάκωβος Μιχαηλίδης και Αλεξάνδρα Ιωαννίδου, ο διπλωμάτης Ευθύμιος Χαρλαύτης και ο υποψήφιος διδάκτωρ του ΑΠΘ Αθανάσιος Λούπας, είναι υπέρμαχοι της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Ειδικότερα οι τρεις πρώτοι μετείχαν στη φιέστα του τέως Υπουργού Εξωτερικών κ. Κοτζιά για την προβολή της Συμφωνίας στις 19 Ιουλίου. Σε πρόσφατο άρθρο της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας του Τμήματος Ρωσικής Φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αλεξάνδρας Ιωαννίδου διαβάζουμε τα εξής αποκαλυπτικά της … εθνικής ταυτότητός της. «Ανεχόμαστε χίλια μύρια όσα στο όνομα της τρομερής πατρίδας και μιας , ας το πούμε φαντασίωσης, που μας λέει ότι η Μακεδονία ήταν πάντα Ελληνική και θα παραμείνει Ελληνική».
Από την πλευρά των Σκοπίων επικεφαλής της Επιτροπής είναι ο παλιός διπλωμάτης Βίκτωρ Γκάμπερ, συγγραφέας πολλών βιβλίων με ακραία εθνικιστική ρητορική. Στο βιβλίο του « Το όνομα της Μακεδονίας : Ιστορία, Δίκαιο και Πολιτική» ο κ. Γκάμπερ γράφει μεταξύ άλλων και τα εξής.
« Φυλετικά οι Μακεδόνες ανήκουν στο αρχαιότερο εθνολογικό υπόστρωμα της Μεσογείου και παρά τη γεωγραφική τους εγγύτητα , οι Μακεδόνες δε συνδέονται με τους Έλληνες, διότι οι τελευταίοι δεν ανήκουν στο προαναφερθέν αρχαιότερο εθνολογικό μεσογειακό υπόστρωμα».
Κλείνοντας εκφράζουμε την πεποίθηση, ότι αν οι σχεδιαζόμενες, από τον καινοτόμο και νεωτεριστή υπουργό, αλλαγές στο μάθημα της ιστορίας πραγματοποιηθούν, θα αποκοπούν εντελώς οι δεσμοί της νέας ελληνικής γενιάς με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Διερωτώμεθα ειλικρινά, αποκόπτοντας τη νέα γενιά από το έθνος, την ιστορία και τη θρησκεία, μιας και τα περισσότερα μέλη αυτού του κόμματος είναι άθεα, με τι ηθικά όπλα θα υπερασπισθεί την εδαφική ακεραιότητα της χώρας η γενιά αυτή, αν ο μη γένοιτο χρειασθεί;
Τέλος, ανεξάρτητα από την τύχη της Συμφωνίας των Πρεσπών, υπάρχει Έλληνας που πιστεύει, ότι με την καθηγήτρια Σλαβικών Σπουδών Αλεξάνδρα Ιωαννίδου από τη μια μεριά και τον Βίκτορα Γκάμπερ από την άλλη θα απαλειφθούν τα στοιχεία του αλυτρωτισμού από τα σχολικά βιβλία των Γυφτοσκοπιανών; Πολύ αμφιβάλλουμε.
Γεώργιος Β. Κασσαβέτης
Επισμηναγός (Ι) ε.α. - τ. Κυβερνήτου Ο.Α.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ε-ΡΟΔΙΟΣ
Ευχαριστώ στον φίλο Γεώργιο Σιδ. για το e-mail
Οι απόψεις του ιστολογίου μας δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο των άρθρων που δημοσιεύουμε
Εξωτερικών των ΗΠΑ Χένρυ Κίσσινγκερ με το εξής περιεχόμενο.
« Ο Ελληνικός λαός είναι ατίθασος και γι αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετιστεί. Εννοώ να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει. Έτσι ώστε να πάψει να μας παρενοχλεί στην περιοχή των Βαλκανίων και της Ανατολής, των τόσο σημαντικών για τα συμφέροντα των ΗΠΑ».
Τις δήθεν δηλώσεις Κίσσινγκερ αναπαρήγαγαν «αμάσητες» τα εντόπια φερέφωνα του διεθνισμού με πρώτη και καλύτερη τη γνωστή «συναγωνίστρια» του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, η οποία μάλιστα πρόσθεσε και τη δική της εκδοχή, ότι οι σχετικές δηλώσεις έγιναν κατά τη διάρκεια της βράβευσης του Κίσσινγκερ από Αμερικανούς επιχειρηματίες το 1994.
Για την ιστορία του θέματος αναφέρουμε, ότι από εμπεριστατωμένη έρευνα που διεξήγαγε, αλλά και προσωπική επικοινωνία που είχε με τον Κίσσινγκερ, ο έγκριτος δημοσιογράφος κ. Ιωάννης Μαρίνος, απεδείχθη ότι ο τ. Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ ουδέποτε τιμήθηκε από Αμερικανούς επιχειρηματίες και ουδέποτε προέβη στις συγκεκριμένες δηλώσεις. Βέβαια παρά το γεγονός ότι ο κ. Μαρίνος μερίμνησε για τη δημοσίευση της ερεύνης του και τη διάψευση των σχετικών δηλώσεων, εν τούτοις τα εντόπια φερέφωνα του αντιαμερικανισμού εξακολουθούν να τις επικαλούνται.
Ανεξαρτήτως όμως της γνησιότητος των δηλώσεων, οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα αποτελούν Tουρκική επινόηση, το νόημά τους είναι απόλυτα αληθές. Πράγματι, αν κάποιος θέλει να πλήξει ένα λαό, οι τομείς που αποτελούν το μαλακό του υπογάστριο είναι η γλώσσα, η θρησκεία και η ιστορία του.
Ο Άγγλος μυθιστοριογράφος και ποιητής Joseph Rudyarnt Kipling έλεγε ότι « έθνη που λησμονούν την ιστορία τους είναι καταδικασμένα να αφανιστούν». Το πρόβλημα βέβαια για τη χώρα μας είναι ότι αυτό που αποτελεί επιδίωξη και στόχο των εξωτερικών εχθρών της πατρίδος μας το επιχειρεί η εσωτερική « 5η φάλαγγα».
Προφανής στόχος της παραφυάδας του Κομμουνιστικού Κόμματος, που κακή τη μοίρα κυβερνά σήμερα τη χώρα, είναι να αποδομήσει εντελώς την Ελληνική κοινωνία, να την αποκόψει από τις πολιτιστικές της ρίζες και να μετατρέψει την Ελλάδα σε ένα τυχάρπαστο πολυεθνικό συνονθύλευμα, το οποίο προήλθε από το πουθενά.
Όλοι οι μέχρι στιγμής Υπουργοί Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, άλλος με την κατάργηση της αριστείας, άλλος με την κατάργηση της προσευχής, κι άλλος με την παραποίηση αδιαμφισβήτητων ιστορικών γεγονότων, βάζουν το λιθαράκι τους για την επίτευξη του ανθελληνικού αυτού στόχου. Ειδικότερα ο σημερινός, τέως Τούρκος υπήκοος, Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου φαίνεται να έχει αναλάβει την εργολαβία της αποπερατώσεως της όλης επιχειρήσεως και να βάλλει την ταφόπλακα στο Ελληνικό Έθνος.
Σε συνέντευξή του σε πρωινή εφημερίδα, σχετικά με τις αλλαγές που σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας στο μάθημα της Ιστορίας, ο κ. Γαβρόγλου μεταξύ άλλων δήλωσε και τα εξής. «Πρέπει να διδάσκονται όλες οι προσεγγίσεις. Βάρος πρέπει να δοθεί στην ερμηνεία των γεγονότων. Δεν είναι μονοσήμαντες οι προσεγγίσεις…
Δεν κατέπληξε την Ευρώπη το όχι του Μεταξά, αλλά η αντίσταση του Ελληνικού λαού… Οι μαθητές θα κάνουν μάθημα για τον εμφύλιο και τη χούντα. Δεν μας ενδιαφέρουν ιδεολογικές ερμηνείες, αλλά αυτές που προκύπτουν από τα αρχεία… Δεν μας ενδιαφέρει μόνο το πώς έγινε, αλλά και το γιατί έγινε… Δεν θα είμαστε από αυτούς που θα τσιρίζουν στην τηλεόραση για το Ελληνικό μεγαλείο».
Αντιπαρερχόμενοι την αντιφατικότητα των δηλώσεων του κ. Γαβρόγλου που τη μια φορά φάσκει ότι «βάρος θα δοθεί στην ερμηνεία των γεγονότων» και την άλλη αντιφάσκει με το « δε μας ενδιαφέρουν ιδεολογικές ερμηνείες», οι αλλαγές που προτίθεται να επιφέρει στο μάθημα της ιστορίας ο εν λόγω υπουργός είναι σε γενικές γραμμές οι εξής :
α. Της Γ’ Δημοτικού. Η σημερινή ύλη , η οποία περιλαμβάνει τους θεούς του Ολύμπου, τους άθλους του Ηρακλή, την Αργοναυτική Εκστρατεία και τον Τρωικό Πόλεμο, θα συνδεθεί με αναφορές σε μύθους άλλων λαών και «η ερμηνεία τους θα αποσυνδεθεί από πολιτικές, στρατιωτικές, ιδεολογικές και πολιτισμικές διαδικασίες».
β. Της Δ’ Δημοτικού. Η μέχρι σήμερα ύλη η οποία περιλάμβανε τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή, τους Περσικούς Πολέμους και τον Μέγα Αλέξανδρο πάει στο «χρονοντούλαπο» και στη θέση της μπαίνει « η διδασκαλία της οικογενειακής τοπικής ιστορίας, που συνδέεται με το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών».
γ. Της Ε’ Δημοτικού. Η ύλη για τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και το Βυζάντιο, λόγω του μεγάλου εύρους της θα περιοριστεί « στις σημαντικές κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές που συντελούνται στο πέρασμα των αιώνων».
δ. Της ΣΤ’ Δημοτικού. Οι εξελίξεις στην Ευρώπη τους νεώτερους χρόνους και η εξέταση συγκεκριμένων προσώπων, ή γεγονότων θα αντικατασταθεί « με την ιστορική εξέλιξη από τον 15ο αιώνα, έως τη σύγχρονη εποχή, με έμφαση στις σημαντικές τεχνολογικές, κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές, με εξαίρεση την ίδρυση του Ελληνικού κράτους και τους δύο παγκοσμίους πολέμους».
ε. Της Α’ Λυκείου. Στην ύλη της Α’ Λυκείου σήμερα περιλαμβάνονται οι προϊστορικοί πολιτισμοί της Ανατολής, μέχρι την περίοδο του Ιουστινιανού. Σύμφωνα με τις εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η ύλη αναμορφώνεται, ώστε να περιλαμβάνει την περίοδο από το 1880 έως σήμερα. Πιο συγκεκριμένα προτείνεται η διδασκαλία «για την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων, την παγκοσμιοποίηση, την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού και την εγκατάλειψη του κράτους πρόνοιας, στον εμφύλιο της Γιουγκοσλαβίας, στον πόλεμο του Κόλπου, στο θρησκευτικό ριζοσπαστισμό, στον ΟΗΕ και στις αλλαγές στην ενημέρωση».
Προφανώς τους ριζοσπάστες- αναθεωρητές του μαρξιστικού μορφώματος που κυβερνά τη χώρα…. «δεν τους ενδιαφέρουν οι ιδεολογικές τοποθετήσεις», όπως δηλώνει ο κ. Υπουργός, πλην δεν αντέχουν και στον πειρασμό να αφήσουν στο απυρόβλητο «την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού και την εγκατάλειψη του κράτους πρόνοιας», το οποίο βέβαια μόνο αυτοί μονοπωλούν και για το οποίο μόνο αυτοί πασχίζουν.
Πέραν όμως των ριζοσπαστικών αλλαγών που προωθεί η «προοδευτική» κυβέρνηση του κ. Τσίπρα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι συσταθείσες επιτροπές για την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων της ιστορίας των Σκοπίων από τη μια πλευρά και της χώρας μας απ’ την άλλη.
Επικεφαλής της Ελληνικής Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΜΔΕΕ) έχει τοποθετηθεί ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Μάρκος Μπόλαρης, ο οποίος στο βιογραφικό του επαίρεται ότι είναι απόγονος Μακεδονομάχων Κρητών, αλλά και μαχητών της Εθνικής Αντίστασης με τον αιμοσταγή ΕΛΑΣ.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο κ. Μπόλαρης είπε ότι « υπάρχουν απίστευτες ιστορικές διαστρεβλώσεις στα βιβλία της γειτονικής χώρας. Οι βόρειοι γείτονές μας έχουν σλαβική καταγωγή κι αυτό πρέπει να ξεκαθαρισθεί».
Σημασία όμως δεν έχει τι λέει, ή τι πιστεύει ένα μέλος της Επιτροπής, έστω κι αν αυτό είναι ο πρόεδρος, αλλά η πλειοψηφία της. Όλα λοιπόν τα μέλη της ελληνικής επιτροπής, ήτοι οι καθηγηταί Σπυρίδων Σφέτας, Νικόλαος Ζάικος, Ιάκωβος Μιχαηλίδης και Αλεξάνδρα Ιωαννίδου, ο διπλωμάτης Ευθύμιος Χαρλαύτης και ο υποψήφιος διδάκτωρ του ΑΠΘ Αθανάσιος Λούπας, είναι υπέρμαχοι της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Ειδικότερα οι τρεις πρώτοι μετείχαν στη φιέστα του τέως Υπουργού Εξωτερικών κ. Κοτζιά για την προβολή της Συμφωνίας στις 19 Ιουλίου. Σε πρόσφατο άρθρο της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας του Τμήματος Ρωσικής Φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αλεξάνδρας Ιωαννίδου διαβάζουμε τα εξής αποκαλυπτικά της … εθνικής ταυτότητός της. «Ανεχόμαστε χίλια μύρια όσα στο όνομα της τρομερής πατρίδας και μιας , ας το πούμε φαντασίωσης, που μας λέει ότι η Μακεδονία ήταν πάντα Ελληνική και θα παραμείνει Ελληνική».
Από την πλευρά των Σκοπίων επικεφαλής της Επιτροπής είναι ο παλιός διπλωμάτης Βίκτωρ Γκάμπερ, συγγραφέας πολλών βιβλίων με ακραία εθνικιστική ρητορική. Στο βιβλίο του « Το όνομα της Μακεδονίας : Ιστορία, Δίκαιο και Πολιτική» ο κ. Γκάμπερ γράφει μεταξύ άλλων και τα εξής.
« Φυλετικά οι Μακεδόνες ανήκουν στο αρχαιότερο εθνολογικό υπόστρωμα της Μεσογείου και παρά τη γεωγραφική τους εγγύτητα , οι Μακεδόνες δε συνδέονται με τους Έλληνες, διότι οι τελευταίοι δεν ανήκουν στο προαναφερθέν αρχαιότερο εθνολογικό μεσογειακό υπόστρωμα».
Κλείνοντας εκφράζουμε την πεποίθηση, ότι αν οι σχεδιαζόμενες, από τον καινοτόμο και νεωτεριστή υπουργό, αλλαγές στο μάθημα της ιστορίας πραγματοποιηθούν, θα αποκοπούν εντελώς οι δεσμοί της νέας ελληνικής γενιάς με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Διερωτώμεθα ειλικρινά, αποκόπτοντας τη νέα γενιά από το έθνος, την ιστορία και τη θρησκεία, μιας και τα περισσότερα μέλη αυτού του κόμματος είναι άθεα, με τι ηθικά όπλα θα υπερασπισθεί την εδαφική ακεραιότητα της χώρας η γενιά αυτή, αν ο μη γένοιτο χρειασθεί;
Τέλος, ανεξάρτητα από την τύχη της Συμφωνίας των Πρεσπών, υπάρχει Έλληνας που πιστεύει, ότι με την καθηγήτρια Σλαβικών Σπουδών Αλεξάνδρα Ιωαννίδου από τη μια μεριά και τον Βίκτορα Γκάμπερ από την άλλη θα απαλειφθούν τα στοιχεία του αλυτρωτισμού από τα σχολικά βιβλία των Γυφτοσκοπιανών; Πολύ αμφιβάλλουμε.
Γεώργιος Β. Κασσαβέτης
Επισμηναγός (Ι) ε.α. - τ. Κυβερνήτου Ο.Α.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ε-ΡΟΔΙΟΣ
Ευχαριστώ στον φίλο Γεώργιο Σιδ. για το e-mail
Οι απόψεις του ιστολογίου μας δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο των άρθρων που δημοσιεύουμε