Γιατί ο Οδυσσέας το πρώτο πρώτο που υπόσχεται στον Εύμαιο και τον γελαδάρη Φιλοίτιο, για να τους πείσει να τον βοηθήσουν στην....
μνηστηροφονία, είναι ο γάμος;;;
(άξομαι άλοχον αμφοτέροις = θα σας φέρω γυναίκες να παντρευτείτε. Ραψ. φ, 214).
Μήπως επειδή ήδη ο Εύμαιος εξομολογήθηκε προ… ημερών στον (άγνωστο ακόμη) Οδυσσέα ότι ο γάμος είναι ωραίο πράγμα και ότι… θέλει γυναίκα; (ραψ. ξ).
Πιθανόν, αλλά όχι μόνο. Σοβαρή υπόθεση ο γάμος, αλλά…
…Αλλά και τότε δεν ήταν εύκολα τα πράγματα. Και τότε «όλα του γάμου δύσκολα».
Βέβαια για τους δούλους ήταν ακόμη δυσκολότερα. Έπρεπε να έχουν την έγκριση του αφεντικού τους.
Και τότε σπάνιζαν τα «καλά» κορίτσια για… σπίτι. Δηλαδή οι «παρθενικές νεήνιδες» και επιπλέον «χρυσοχέρες», κυρίως για την ικανότητά τους στον «ιστό και την ηλακάτη», τον αργαλειό (δηλαδή πλέξιμο, ύφανση).
Όπως… αποκαλύπτει στον Οδυσσέα η Ναυσικά, στο νησί των Φαιάκων υπήρχαν πολλά και ωραία κορίτσια… αλλά έσμιγαν πολύ νωρίς με αγόρια, κρυφά από τους γονείς τους («μίσγονται λάθρη»)και δεν περιμένουν έναν «αμφάδιο = φανερό, δημόσιο» γάμο(η λέξη: αναφανδόν, Ομηρικής προέλευσης. αμέσως πιο κάτω).
Οι στίχοι αυτούσιοι: «ἀέκητι… πατρὸς καὶ μητρὸς, ἀνδράσι μίσγηται, πρίν γ᾿ ἀμφάδιον γάμον ἐλθεῖν» (ζ).
Ανήθικη, αυτή καθαυτή βέβαια δεν θεωρείτο η προγαμιαία σχέση, για τις αντιλήψεις της Ομηρικής εποχής, αφού και ο ίδιος ο Δίας… διέρρεε ότι είχε προγαμιαίες σχέσεις με την Ήρα, κρυφά από τους γονείς τους (Κρόνο και Ρέα).
(Γιατί να το… κρύψει άλλωστε. Ποιον είχε να φοβηθεί; Ίσα ίσα που ανέβαιναν οι μετοχές του, κάτι που διευκόλυνε την περαιτέρω δράση του).
Ανήθικη όμως και αμαρτωλή θεωρείται η ΣΥΖΥΓΙΚΗ ΑΠΙΣΤΙΑ. Η γυναίκα, μετά τον γάμο, όφειλε να αφοσιωθεί στην οικογένεια και το μεγάλωμα των παιδιών…!
Κατά συνέπεια, έτσι και τότε, όπου και όταν ακουγόταν κάτι… καλό, έτρεχαν οι υποψήφιοι γαμπροί από όλα τα μέρη της Ελλάδας. Συνωστισμός.
(δες Υ.Γ την ευθυμογραφική ματιά του Νίκου ΤΣΙΦΟΡΟΥ)
Άλλωστε και ο ίδιος ο Οδυσσέας αρχικά πήγε, μαζί με άλλους, ως υποψήφιος γαμπρός για την ΕΛΕΝΗ…!
Χρυσόστομος Τσιρίδης
[Πηγή]
Το είδαμε εδώ
Οι απόψεις του ιστολογίου μας δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο των άρθρων που δημοσιεύουμε
μνηστηροφονία, είναι ο γάμος;;;
(άξομαι άλοχον αμφοτέροις = θα σας φέρω γυναίκες να παντρευτείτε. Ραψ. φ, 214).
Μήπως επειδή ήδη ο Εύμαιος εξομολογήθηκε προ… ημερών στον (άγνωστο ακόμη) Οδυσσέα ότι ο γάμος είναι ωραίο πράγμα και ότι… θέλει γυναίκα; (ραψ. ξ).
Πιθανόν, αλλά όχι μόνο. Σοβαρή υπόθεση ο γάμος, αλλά…
…Αλλά και τότε δεν ήταν εύκολα τα πράγματα. Και τότε «όλα του γάμου δύσκολα».
Βέβαια για τους δούλους ήταν ακόμη δυσκολότερα. Έπρεπε να έχουν την έγκριση του αφεντικού τους.
Και τότε σπάνιζαν τα «καλά» κορίτσια για… σπίτι. Δηλαδή οι «παρθενικές νεήνιδες» και επιπλέον «χρυσοχέρες», κυρίως για την ικανότητά τους στον «ιστό και την ηλακάτη», τον αργαλειό (δηλαδή πλέξιμο, ύφανση).
Όπως… αποκαλύπτει στον Οδυσσέα η Ναυσικά, στο νησί των Φαιάκων υπήρχαν πολλά και ωραία κορίτσια… αλλά έσμιγαν πολύ νωρίς με αγόρια, κρυφά από τους γονείς τους («μίσγονται λάθρη»)και δεν περιμένουν έναν «αμφάδιο = φανερό, δημόσιο» γάμο(η λέξη: αναφανδόν, Ομηρικής προέλευσης. αμέσως πιο κάτω).
Οι στίχοι αυτούσιοι: «ἀέκητι… πατρὸς καὶ μητρὸς, ἀνδράσι μίσγηται, πρίν γ᾿ ἀμφάδιον γάμον ἐλθεῖν» (ζ).
Ανήθικη, αυτή καθαυτή βέβαια δεν θεωρείτο η προγαμιαία σχέση, για τις αντιλήψεις της Ομηρικής εποχής, αφού και ο ίδιος ο Δίας… διέρρεε ότι είχε προγαμιαίες σχέσεις με την Ήρα, κρυφά από τους γονείς τους (Κρόνο και Ρέα).
(Γιατί να το… κρύψει άλλωστε. Ποιον είχε να φοβηθεί; Ίσα ίσα που ανέβαιναν οι μετοχές του, κάτι που διευκόλυνε την περαιτέρω δράση του).
Ανήθικη όμως και αμαρτωλή θεωρείται η ΣΥΖΥΓΙΚΗ ΑΠΙΣΤΙΑ. Η γυναίκα, μετά τον γάμο, όφειλε να αφοσιωθεί στην οικογένεια και το μεγάλωμα των παιδιών…!
Κατά συνέπεια, έτσι και τότε, όπου και όταν ακουγόταν κάτι… καλό, έτρεχαν οι υποψήφιοι γαμπροί από όλα τα μέρη της Ελλάδας. Συνωστισμός.
(δες Υ.Γ την ευθυμογραφική ματιά του Νίκου ΤΣΙΦΟΡΟΥ)
Άλλωστε και ο ίδιος ο Οδυσσέας αρχικά πήγε, μαζί με άλλους, ως υποψήφιος γαμπρός για την ΕΛΕΝΗ…!
Χρυσόστομος Τσιρίδης
[Πηγή]
Το είδαμε εδώ
Οι απόψεις του ιστολογίου μας δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο των άρθρων που δημοσιεύουμε