Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Άγνωστα Πειρατικά Πλοία γύρω από την Ελλάδα

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ;;;
Όλοι έχουμε αντιληφθεί, άλλος πολύ, άλλος λιγότερο, ότι ζούμε σε πολύ περίεργες εποχές, όπου καθημερινά δημιουργούνται γεγονότα, τα οποία μας....
αιφνιδιάζουν, σε κάθε επίπεδο των διεθνών σχέσεων.

Φίλοι εμφανίζονται σαν εχθροί ή εχθροί γίνονται φίλοι, … Πρωταγωνιστές σε όλα αυτά εμφανίζονται τόσο η Τουρκία όσο και η Ρωσία αλλά και η πολιτική Τράμπ, που ακόμα δεν έχει αποφασίσει με ποιους είναι!!!

Ενώ λοιπόν παρακολουθούμε με αγωνία και προσπαθούμε να κάνουμε τις εκτιμήσεις μας για τις σημαντικότερες εξελίξεις, ειδικά στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου, με την Συρία και το προσφυγικό σε πρώτο πλάνο, νέα δεδομένα, πολύ σοβαρά, έκαναν την εμφάνιση τους.

Ξαφνικά διαπιστώνεται ότι πλοία, που προσπαθούν να κρύψουν την ταυτότητα τους προσεγγίζουν σε ακτές νησιών του Αιγαίου, της Κρήτης, αλλά και την ηπειρωτικής Ελλάδας.

Το ίδιο φαινόμενο ταυτόχρονα παρατηρείται και σε ακτές της Ιταλίας, της Συρίας και του Λιβάνου!

Τι ρόλο λοιπόν παίζουν αυτά τα παράνομα πειρατικά πλοία, τι μεταφέρουν, ποια διεθνή συμφέροντα εξυπηρετούν, πόσο όλα αυτά συνδέονται με την διεθνή τρομοκρατία, τον ISIS, την Τουρκία και τις επιδιώξεις αποσταθεροποίησης των Βαλκανίων από την Ρωσία, προκειμένου να ανακόψει την Νατοϊκή ομπρέλα στην ευρύτερη περιοχή.

Αποτελούν ερωτήματα που προβληματίζουν τους αναλυτές και κυρίως τα κράτη που επηρεάζονται από όλη αυτή την κινητικότητα …

Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες αλλά και τον τύπο, εκατοντάδες πλοία – «φαντάσματα», προσεγγίζουν ύποπτα τις φλεγόμενες ζώνες της ανατολικής Μεσογείου, σε Λιβύη και Συρία, και γίνονται «αόρατα» κλείνοντας τις συσκευές εντοπισμού τους από το παγκόσμιο σύστημα γεωγραφικού προσδιορισμού, του γνωστού GPS, μόλις μπουν στα ευρωπαϊκά ύδατα, ελληνικά και ιταλικά.

Η ιστορία τρόμου με πολλαπλές ανησυχητικές διαστάσεις εμπλέκει και την Κρήτη, καθώς κάποια από τα πλοία αυτά έχουν προσεγγίσει τις ακτές της νότιας Κρήτης στη Μεσαρά, προερχόμενα από τη Λιβύη, κάνοντας εξαιρετικά ύποπτες στάσεις, με τους φόβους να στρέφονται σε διακίνηση όχι μόνο ανθρώπινων ψυχών, αλλά μέσω αυτών «αόρατων» τρομοκρατών, καθώς επίσης όπλων και ναρκωτικών.

Την υπόθεση, η οποία μυρίζει και… μπαρούτι τρομοκρατίας, αποκαλύπτει έρευνα των «Τάιμς» του Λονδίνου, η οποία αναφέρει ότι τα στοιχεία προέρχονται από την ισραηλινή εταιρεία ανάλυσης θαλάσσιων δεδομένων Windward.

Βάσει αυτών, συνολικά 2.850 πλοία έσβησαν το στίγμα τους από το χάρτη πριν μπουν στα ευρωπαϊκά ύδατα τους πρώτους δύο μήνες του 2017.

Σύμφωνα μάλιστα με τη Windward, τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο 40 τέτοια πλοία μπήκαν από τη Λιβύη, από περιοχές όπου έχει βάσεις το Ισλαμικό Κράτος, πλέοντας «αόρατα» και άρα ανενόχλητα στα ευρωπαϊκά νερά, μετά την απενεργοποίηση των συσκευών εντοπισμού τους, περνώντας φυσικά από την Κρήτη στη διαδρομή προς το Αιγαίο.

Η «Daily Mail» αναφέρεται συγκεκριμένα σε ένα ιταλικό πετρελαιοφόρο, το οποίο ταξίδευε προς την Ελλάδα από τη Λιβύη και μετατράπηκε σε «φάντασμα» απενεργοποιώντας το GPS του σε περιοχές όπου γίνεται παράνομη διακίνηση μεταναστών. Το εν λόγω πλοίο έκανε δύο ύποπτες στάσεις κοντά στο νησί μας και στη συνέχεια κοντά στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Ακόμη, άλλα 20 σκάφη σταμάτησαν τις εκπομπές τους κάνοντας επίσης ύποπτες στάσεις και μάλιστα για περισσότερες από έξι ώρες στα ύδατα του Λιβάνου ή της Συρίας, προτού φτάσουν στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτές οι πρακτικές φυσικά και δεν είναι τυχαίες και δημιουργούν μεγάλη ανησυχία, καθώς θα μπορούσαν να ερμηνευτούν ως εκμετάλλευση των τρωτών σημείων ασφάλειας στη θάλασσα από τρομοκράτες, ώστε να μεταφέρουν παράνομα ανθρώπους, όπλα, ναρκωτικά και ποιος ξέρει τι άλλο στην Ευρώπη.

Οι βρετανικές εφημερίδες αναφέρουν ότι 45 από αυτά τα πλοία κατέβασαν τους διακόπτες του GPS στις βρετανικές ακτές για πάνω από 24 ώρες, ενώ άλλα 50 μπήκαν στα βρετανικά χωρικά ύδατα χωρίς να διαθέτουν τα κατάλληλα έγγραφα.

Σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, τα πλοία διαθέτουν το σύστημα αυτόματης ταυτοποίησης, Automatic Identification System (AIS), το οποίο οφείλουν να ενεργοποιήσουν μόλις σηκώσουν άγκυρα και βγουν από κάποιο λιμάνι.

Η μόνη περίπτωση που δικαιολογούνται να το απενεργοποιήσουν είναι αν ο καπετάνιος εκτιμήσει ότι υπάρχει ένας επικείμενος κίνδυνος, όπως για παράδειγμα πειρατές. Αν ο καπετάνιος κατεβάσει το διακόπτη του GPS, οφείλει να το καταγράψει στο ημερολόγιο του πλοίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, αν απενεργοποιηθεί το AIS, το πλοίο «εξαφανίζεται» από το χάρτη και η προσπάθεια εντοπισμού του χαρακτηρίζεται ως την απόπειρα να βρει κάποιος… βελόνα στα άχυρα.

Θεωρούμε ότι η περιοχή μας βρίσκεται σε μια κατάστασης απρόβλεπτων εξελίξεων, τα φαινόμενα αποσταθεροποίησης είναι καθημερινά και τόσο η πολιτική όσο και η στρατιωτική ηγεσία δεν πρέπει να εφησυχάζουν.

Δηλώσεις του τύπου οι Έλληνες να κοιμούνται ήσυχοι, που ακούσαμε πρόσφατα από θεσμικούς παράγοντες των Ενόπλων Δυνάμεων, ελπίζουμε να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να έχουν λάβει υπόψη τους όλες αυτές τις σύγχρονες απειλές, που δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα να αντιμετωπιστούν.

Όσο ποτέ άλλοτε πρέπει να δοθεί έμφαση στον πόλεμο που έρχεται και είναι πόλεμος κατά της τρομοκρατίας και του εξτρεμισμού σε πολυποίκιλες μορφές.

Τα ευέλικτα σχήματα και οι δράσεις που έχουμε προτείνει κατά καιρούς, με κορυφαίες τις προτάσεις του Δρ. Δρούγου Αθ. για αντιμετώπιση ασύμμετρων αλλά και υβριδικών απειλών είναι πιο επίκαιρες από ποτέ.

Χρήστος Καλογερόπουλος 
Βαλκάνιος Στρατηγικός Αναλυτής
Εξειδικευμένος σε Θέματα Διεθνούς Ασφάλειας στη ΝΑ Μεσόγειο.

[Πηγή]

Το είδαμε εδώ

Οι απόψεις του ιστολογίου μας δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο των άρθρων που δημοσιεύουμε