…Είναι ολοφάνερο στα έργα του Ομήρου ότι ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ «γεγονότα» σημάδεψαν τον Ψυχισμό του Ποιητή. Αρκετές φορές τόσο στην Ιλιάδα, όσο....
και στην Οδύσσεια, αυτή η Ψυχολογία «βγαίνει» ως… Ποιητική άποψη, ενίοτε ιδιαίτερα τολμηρή…!
Ας δούμε ορισμένα… «γεγονότα», απλώς επικαιροποιημένα προς το παρόν.
Όμηρος: ο άνθρωπος και ο ποιητής. (πρώτο μέρος)
Οταν ο Όμηρος……
1) έγινε… έξω φρενών («εσυμφόρηνε»): Με την… Κύμη (της Μ.Ασίας) και τους σνομπ Κυμαίους. Φεύγοντας άφησε ευχή και κατάρα («επαρησάμενος») «Να μην βρεθεί ποτέ ποιητής που θα υμνήσει (επαγλαϊεί) τους Κυμαίους»
Δεν άντεξε την… αδιαφορία για την Τέχνη και την αλληλεγγύη (δες δεύτερο μέρος) από μια κοινωνία με την ιδιότυπη σκληρότητα ατομισμού, ευζωίας και πλούτου, όπως ήταν τότε η Κύμη.
Και ο Όμηρος… (όπως και κάθε δημιουργός) ήθελε «ευήκοους» ακροατές (αποδοχή) των έργων του.
Ταπεινός (!!!) «ΑΚΡΟΑΤΗΣ» και ο ΙΔΙΟΣ άλλωστε της Μούσας (!)
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ:
Είναι σωστό αυτό που λέγεται ότι κανείς συγγραφέας, ΑΚΟΜΗ κι ένας Όμηρος ή Σέξπηρ, δεν γράφει, χωρίς να έχει υπόψη του ΕΣΤΩ (!) και έναν… ΥΠΟΘΕΤΙΚΟ αποδέκτη- αναγνώστη.
2)… αγχώθηκε έως… θανάτου: Από την αδυναμία να λύσει ένα… αίνιγμα απλών ψαράδων («ό,τι πιάνουμε το… αφήνουμε και ό,τι ΔΕΝ πιάνουμε το… έχουμε και το… κουβαλάμε»)
(Σημείωση: Η μία εκδοχή θανάτου του Ομήρου. Υπάρχει κι άλλη εκδοχή… πιο… ιατρική).
Ο πιθανός όμως μύθος ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ μια «αλήθεια» της δημιουργίας:
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ: Ο βιογράφος του Ομήρου εκφράζει, με αυτήν την ΥΠΕΡΒΟΛΗ, τον θαυμασμό του για το ΣΕΜΝΟ ΗΘΟΣ του μεγάλου δημιουργού: Όντως, ο Όμηρος είναι ΠΟΛΥΓΝΩΣΤΗΣ (Διαδίκτυο: Τί ήταν ο Όμηρος) και το… δείχνει, χωρίς όμως την «απληστία», «οίηση», αλαζονεία αν θέλετε, του… ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗ, όπως ΕΥΘΕΩΣ άλλωστε το ΔΗΛΩΝΕΙ και ο ΙΔΙΟΣ στα Έργα του.
Όταν ο Όμηρος…
3)… είδε τον «εφιάλτη» της ζωής του και… της Τέχνης :
Την…. Ελένη (!) που εμφανίστηκε στον ύπνο του, λέγοντάς του «δεν είναι αυτό που…. νομίζεις» και αφού τον κατηγόρησε για… συκοφαντική δυσφήμιση (ότι… τάχα ντρόπιασε το κρεβάτι του Μενέλαου = ήσχυνεν λέχος ξανθού Μενελάου, σύμφωνα και με τον Ησίοδο) του ζήτησε να ανακαλέσει και να… επανορθώσει.
Διαφορετικά, τον απείλησε με τύφλωση ή… θάνατο.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ; Ποια ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ διαχρονική παράμετρος της Τέχνης (ή περί Τέχνης) κρύβεται πίσω από την συγκεκριμένη «πληροφορία» από τους «βιογράφους» του Ομήρου;
Το αφήνω ως ερώτημα.
Υποθέτω ότι όσοι «γράφουν» ( πεζό ή ποιητικό λόγο), έχουν απάντηση στο ερώτημα.
(συνέχεια με το δεύτερο μέρος)
Χρυσόστομος Τσιρίδης
[Πηγή]
Οι απόψεις του ιστολογίου μας δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο των άρθρων που δημοσιεύουμε
και στην Οδύσσεια, αυτή η Ψυχολογία «βγαίνει» ως… Ποιητική άποψη, ενίοτε ιδιαίτερα τολμηρή…!
Ας δούμε ορισμένα… «γεγονότα», απλώς επικαιροποιημένα προς το παρόν.
Όμηρος: ο άνθρωπος και ο ποιητής. (πρώτο μέρος)
Οταν ο Όμηρος……
1) έγινε… έξω φρενών («εσυμφόρηνε»): Με την… Κύμη (της Μ.Ασίας) και τους σνομπ Κυμαίους. Φεύγοντας άφησε ευχή και κατάρα («επαρησάμενος») «Να μην βρεθεί ποτέ ποιητής που θα υμνήσει (επαγλαϊεί) τους Κυμαίους»
Δεν άντεξε την… αδιαφορία για την Τέχνη και την αλληλεγγύη (δες δεύτερο μέρος) από μια κοινωνία με την ιδιότυπη σκληρότητα ατομισμού, ευζωίας και πλούτου, όπως ήταν τότε η Κύμη.
Και ο Όμηρος… (όπως και κάθε δημιουργός) ήθελε «ευήκοους» ακροατές (αποδοχή) των έργων του.
Ταπεινός (!!!) «ΑΚΡΟΑΤΗΣ» και ο ΙΔΙΟΣ άλλωστε της Μούσας (!)
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ:
Είναι σωστό αυτό που λέγεται ότι κανείς συγγραφέας, ΑΚΟΜΗ κι ένας Όμηρος ή Σέξπηρ, δεν γράφει, χωρίς να έχει υπόψη του ΕΣΤΩ (!) και έναν… ΥΠΟΘΕΤΙΚΟ αποδέκτη- αναγνώστη.
2)… αγχώθηκε έως… θανάτου: Από την αδυναμία να λύσει ένα… αίνιγμα απλών ψαράδων («ό,τι πιάνουμε το… αφήνουμε και ό,τι ΔΕΝ πιάνουμε το… έχουμε και το… κουβαλάμε»)
(Σημείωση: Η μία εκδοχή θανάτου του Ομήρου. Υπάρχει κι άλλη εκδοχή… πιο… ιατρική).
Ο πιθανός όμως μύθος ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ μια «αλήθεια» της δημιουργίας:
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ: Ο βιογράφος του Ομήρου εκφράζει, με αυτήν την ΥΠΕΡΒΟΛΗ, τον θαυμασμό του για το ΣΕΜΝΟ ΗΘΟΣ του μεγάλου δημιουργού: Όντως, ο Όμηρος είναι ΠΟΛΥΓΝΩΣΤΗΣ (Διαδίκτυο: Τί ήταν ο Όμηρος) και το… δείχνει, χωρίς όμως την «απληστία», «οίηση», αλαζονεία αν θέλετε, του… ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗ, όπως ΕΥΘΕΩΣ άλλωστε το ΔΗΛΩΝΕΙ και ο ΙΔΙΟΣ στα Έργα του.
Όταν ο Όμηρος…
3)… είδε τον «εφιάλτη» της ζωής του και… της Τέχνης :
Την…. Ελένη (!) που εμφανίστηκε στον ύπνο του, λέγοντάς του «δεν είναι αυτό που…. νομίζεις» και αφού τον κατηγόρησε για… συκοφαντική δυσφήμιση (ότι… τάχα ντρόπιασε το κρεβάτι του Μενέλαου = ήσχυνεν λέχος ξανθού Μενελάου, σύμφωνα και με τον Ησίοδο) του ζήτησε να ανακαλέσει και να… επανορθώσει.
Διαφορετικά, τον απείλησε με τύφλωση ή… θάνατο.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ; Ποια ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ διαχρονική παράμετρος της Τέχνης (ή περί Τέχνης) κρύβεται πίσω από την συγκεκριμένη «πληροφορία» από τους «βιογράφους» του Ομήρου;
Το αφήνω ως ερώτημα.
Υποθέτω ότι όσοι «γράφουν» ( πεζό ή ποιητικό λόγο), έχουν απάντηση στο ερώτημα.
(συνέχεια με το δεύτερο μέρος)
Χρυσόστομος Τσιρίδης
[Πηγή]
Οι απόψεις του ιστολογίου μας δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο των άρθρων που δημοσιεύουμε