Τρίτη 5 Ιουλίου 2016

Η μεγαλύτερη ΝΤΡΟΠΗ της χώρας είναι ΑΥΤΟ! Ξεφτίλα...

Η πρώτη μετά τη Θάτσερ πώληση λιμανιού εξ ολοκλήρου σε έναν και μόνο ιδιώτη έγινε πραγματικότητα επί κυβερνήσεως Τσίπρα με....
τις ψήφους της ΝΔ και κάποιων μικρών, οι οποίοι προφανώς ούτε κατάλαβαν -μέσα σε λίγες ώρες, είναι αλήθεια- τι έκρυβαν οι διατάξεις κύρωσης της σύμβασης που ετοίμασε το ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσα από ατέρμονες συζητήσεις άνευ ουσίας, που επικεντρώθηκαν στις γκάφες Δρίτσα – Πιτσιόρλα, κανείς δεν άγγιξε τα κύρια θέματα, τα οποία έθεσε με σαφήνεια προς τον πρόεδρο της Βουλής ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης με αναφορά του, όπως και η εφημερίδα μας εδώ και μήνες. Οι πολίτες όμως θέλουν σαφείς απαντήσεις σε όλα εκείνα τα σημεία που αποσιωπήθηκαν.

1. Ποιος αποφάσισε να πουλήσει το 67% των μετοχών του ΟΛΠ, αφού ούτε η «τρόικα» το ζητούσε; Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, σε πρόσφατο γράμμα του στη Βουλή, έλεγε ότι «το αποφάσισε η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ – ΝΔ και όχι το ΤΑΙΠΕΔ». Ο πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Μανιατόπουλος είπε στη Βουλή ότι το αποφάσισε το ΤΑΙΠΕΔ. Το βέβαιο είναι ότι η απόφαση επεβλήθη από εξωθεσμικά κέντρα, χωρίς προμελέτες και μελέτες, ούτε καν αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων.

2. Τελικά, ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ ήταν στημένος, λόγω τεχνικών κριτηρίων, για να καταλήξει στην Cosco. Δεν είναι τυχαίο ότι πήραν μέρος οκτώ εταιρείες, οι οποίες αποχώρησαν λόγω εμπαιγμού, για να μείνει μόνο η Cosco Hong Kong Ltd, εξωχώρια στις Παρθένους Νήσους. Θα διερευνήσει όμως κανείς πώς στήθηκαν τα τεχνικά κριτήρια της προκήρυξης του Μαρτίου του 2014;

3. Τελικά, πρώτα ξεπουλάμε και μετά νομοθετούμε. Αφού αναδείχθηκε ως προτιμητέος επενδυτής η Cosco HK, τότε άρχισαν να φέρουν νόμους για την Αρχή Λιμένος και για τη σύμβαση Ελληνικού Δημοσίου – ΟΛΠ, που -όπως αποκαλύφθηκε την Πέμπτη στη Βουλή- ήταν κείμενο συμφωνημένο μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια από τους δικηγόρους της Cosco και του ΤΑΙΠΕΔ, που το ετοιμάζουν μυστικά εδώ και δύο χρόνια!

4. Γιατί το ποσοστό που θα δίνει στο Ελληνικό Δημόσιο η Cosco είναι μόνο 3,5%; Θα απαντήσει κανείς με ποια μελέτη καθορίσθηκε, όταν μάλιστα η Αρχή Λιμένων Κύπρου πήρε ποσοστά -κατά τη δική της ιδιωτικοποίηση- 15% – 62% υπέρ του Κυπριακού Δημοσίου; Οι λαλίστατοι ομιλητές της ΝΔ δεν θυμήθηκαν ότι ο ΟΛΠ, το 2009, με τη Σύμβαση Εμπορευματοκιβωτίων με την Cosco στο Πέραμα, πήρε 21% – 24% επί του τζίρου της; Γιατί τώρα μόνο 3,5%;

5. Πώς δικαιολογείται ότι ο ΟΛΠ για παραχώρηση δύο μόνο προβλητών στην Cosco πήρε 570 εκατ. ευρώ επενδύσεις και 1 δισ. ευρώ σε καθαρά παρούσα αξία και το ΤΑΙΠΕΔ για 50 χρόνια μόνο 311,5 εκατ. ευρώ καθαρά παρούσα αξία και 350 εκατ. ευρώ επενδύσεις σε δέκα χρόνια;

6. Ο αγοραστής, η εξωχώρια Cosco HK, ασχολείται μόνο με εμπορευματοκιβώτια. Τι θα γίνει με την κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα, κ.λπ., τομείς στους οποίους δεν έχει καμιά εμπειρία; Θα προσλάβει ενδιάμεσους, που ήδη συμμετέχουν στα περίφημα «μαύρα ταμεία»;

7. Παρά τις ελεγκτικές προβλέψεις, από αύριο η Cosco Hong Kong του Πειραιά θα ελέγχει την Cosco Pacific (και οι δύο είναι εξωχώριες, η μια στις Παρθένες Νήσους και η άλλη στις… Βερμούδες) στο Λιμάνι του Περάματος.

8. Η σύμβαση παραχώρησης αυτή δεν μπορεί να εφαρμοσθεί, αν προηγουμένως δεν λειτουργήσει η Δημόσια Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ Πειραιά), γιατί θα είναι αδιανόητο αμιγείς λειτουργίες δημοσίου συμφέροντος να δίδονται για εφαρμογή σε ιδιωτική εταιρεία.

Ζημίες φέρνει στο Δημόσιο, όχι κέρδη

Τελικά, κάτι πολύ απλό: Αφού το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει 280 εκατ. ευρώ, τα οποία θα δώσει στους δανειστές, ποιος θα πληρώσει τους υπό απόλυση 1.300 υπαλλήλους του ΟΛΠ; Φυσικά, το Δημόσιο. Ποιος θα πληρώσει την ίδρυση και λειτουργία της Δημόσιας Αρχής Λιμένος ως οργανισμού;

Φυσικά, το Δημόσιο. Ποιος θα πληρώσει τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων; Φυσικά, το Δημόσιο. Τελικά, όχι μόνο δεν κερδίζει, αλλά επιβαρύνεται με πολλά εκατ. ευρώ το Δημόσιο, τόσα ώστε η ιδιωτικοποίηση να οδηγεί σε ζημίες και όχι κέρδη για το Δημόσιο.

Όπως έχουμε ξαναγράψει, Δημόσιο και Cosco για 20 χρόνια θα τρέχουν στα δικαστήρια, γιατί όλα έχουν γίνει στο πόδι και από πολλά αντιμαχόμενα συμφέροντα.

Φυσικά ήδη το θέμα έχει φθάσει στα ποινικά δικαστήρια και σύντομα θα απασχολήσει όλα τα ευρωπαϊκά όργανα (ανταγωνισμού, κρατικών ενισχύσεων, νόθευση ελεύθερου ανταγωνισμού, παραβίαση ενωσιακού δικαίου κ.λπ.), όπως προβλέπει στην αναφορά του ο Γ. Ανωμερίτης, ως έμπειρος στα θέματα λιμενικής αγοράς, αφού τα τελευταία 20 χρόνια ασχολείται με τη ναυτιλία και τη λιμενική βιομηχανία.

Τελικά, έγινε μια ψηφοφορία, με κατά πλειοψηφία έγκριση, για ένα κείμενο που δύσκολα θα εφαρμοσθεί στην πράξη, χάρις σε μια αίτηση του ΠΑΣΟΚ για το άρθρο 10 (εργασιακά), το οποίο, όπως σωστά είπε ο Δρίτσας, μάλλον δεν κατάλαβαν τι λέει αυτοί που την υπέβαλαν.

Όχι πως κατάλαβαν και οι λοιποί του πιο υποβαθμισμένου Κοινοβουλίου της Μεταπολίτευσης, όπως όλοι οι παλαιοί αναγνωρίζουν. Το θέμα είναι ότι ο πρωθυπουργός με τους εφοπλιστές που πήγαν μαζί του στην Κίνα θα έχει κάτι να προσφέρει. Το βέβαιο είναι ότι, όπως και οι προηγούμενοι (Γ. Παπανδρέου, Θ. Πάγκαλος, Αντ. Σαμαράς, Ι. Δραγασάκης και άλλοι), θα γυρίσει με άδεια χέρια. Άλλωστε όσοι ξέρουν τους Κινέζους στις διεθνείς τους συναλλαγές, γνωρίζουν ότι «αυτοί παίρνουν και ποτέ δεν δίνουν».

Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο Πειραιάς θα γίνει το ευρωπαϊκό κέντρο της κινεζικής οικονομικής μαφίας, μιας και δεν τα κατάφερε στην Ιταλία της δεκαετίας του ’90, όπου η ιταλική μαφία αποδείχθηκε ικανότερη…

[Πηγή]

Το είδαμε εδώ