Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΕΣ απαντήσεις για την Αμφίπολη!"ΦΩΝΑΖΕΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ"...

Τα σύμβολα του ψηφιδωτού και ο Μέγας Αλέξανδρος...
«…είναι προφανές ότι πρόκειται για τη μυθολογική παράσταση της Aρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, με την παρου­σία του θεού Ερμή, ως....
ψυχοπομπού, όπως είθισται σε ανάλογες παραστάσεις», επισήμανε η κ.Μενδώνη κατά την παρουσίαση του αριστουργηματικού ψηφιδωτού.

Υπάρχει όμως μια σημαντική απεικονιστική διαφορά στο ψηφι­δωτό της Αμφίπολης σε σχέση με τις «ανάλογες» - αντίστοιχες πα­ραστάσεις του μύθου της Αρπαγής της Περσεφόνης που βρέθηκαν στις Αιγές ή αλλού, αλλά και σε διάφορα αγγεία. Σε καμία άλλη πα­ράσταση ο Πλούτων δεν απεικονίζεται δαφνοστεφής.

Πόσο τυχαίο μπορεί να είναι; Και γιατί η Aρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλού­τωνα εμφανίζεται κατ’ επανάληψη; Ότι η παράσταση δεν είναι σε άλλον μακεδονικό τάφο παρά μόνο στην Αμφίπολη, σημαίνει άραγε ότι ο νεκρός ή οι νεκροί ανήκουν στη βασιλική οικογένεια των Τημε­νιδών; Αν ναι, γιατί στην Αμφίπολη και όχι στην ιερή πρωτεύουσα των Μακεδόνων, στις Αιγές;


Η Aρπαγή της Περσεφόνης συνδέεται με τις Ορφικές και Διονυ­σιακές τελετές. Ήταν δε το βασικό θέμα στα Ελευσίνια Μυστήρια, όπου λατρευόταν η Δήμητρα και η Περσεφόνη. Οι βασιλείς των Μα­κεδόνων ήταν μυημένοι στα Καβείρια Μυστήρια, τα οποία δεν έχουν διαφορές από τα Ελευσίνια. Τα Καβείρια Μυστήρια οι Μακεδόνες βασιλείς τα υπηρετούσαν ως αρχιερείς.

Θα μπορούσε άραγε να παρασταθεί η Aρπαγή της Περσεφόνης σε έναν μακεδονικό τάφο, ο «ιδιοκτήτης» του οποίου δεν θα ήταν αρχιερέας των Καβειρίων ή των Ελευσινίων Μυστηρίων; Μάλλον όχι.

Συνεπώς το πρόσωπο ή τα πρόσωπα που είναι ενταφιασμέ­να στο ταφικό μνημείο ανήκουν στη βασιλική οικογένεια των Τημε­νιδών. Το όνομα της Ολυμπιάδας, πληροί όλες τις προϋποθέσεις, ωστόσο ο Λέων της Αμφίπολης, «μαρτυρά» ανδρικό μνημείο, εκτός και αν ο Μακεδόνας στρατηλάτης κατά την εκστρατεία του στην Ασία την όρισε αναπληρωτή του.

«Ταφικό θέμα» σημαίνει ότι η παράσταση συμβολίζει την βα­θύτερη ουσία του θανάτου, παρασταίνει μυθολογικά την ψυχή και το ανεβοκατέβασμα της ψυχής από τον πνευματικό στον υλικό κό­σμο και το αντίστροφο.

Στην παράσταση της Αμφίπολης, όπου ο Πλούτωνας είναι δαφνοστεφανωμένος, υποδηλώνεται ένας ένδοξος θάνατος, ο ενδοξότερος όλων των θανάτων. Και τέτοιος ήταν μόνο ο θάνατος του Αλεξάνδρου.


Επομένως ο τάφος δεν αποκλείεται να είναι του Αλεξάνδρου, είτε βρίσκεται εντός του η σορός του μεγάλου στρατηλάτη, είτε όχι. Αυτό τουλάχιστον με τη χρήση των συμβόλων μοιάζει να διηγείται το ψηφιδωτό της Περσεφόνης!

Ένα τέτοιο μεγα­λειώδες μνημείο χτίζεται μόνο για τον ισχυρό και το νικητή, ποτέ για τον ηττημένο.

Ισχυρός ακόμα και νεκρός είναι μόνο ο Μέγας Αλέξαν­δρος.

Απόσπασμα από το βιβλίο:
Τύμβος - Καστά - Αμφίπολη Η Αλήθεια

Κυριάκος Βελόπουλος

[Πηγή]