.

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Η γυναίκα που εφηύρε την ταχύτερη μοτοσικλέτα του κόσμου [φωτό]

Το 2014, η Eva Håkansson έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ και έγινε η ταχύτερη γυναίκα μοτοσικλετιστής στον κόσμο, με ταχύτητα 270,224 μίλια/ώρα. Επίσης, η 34χρονη μηχανολόγος - μηχανικός σχεδίασε και έφτιαξε η ίδια το ηλεκτρικό όχημα, ονομαζόμενο....
KillaJoule, την ταχύτερη ηλεκτρική μοτοσικλέτα στον κόσμο.

Η Håkansson είναι φοιτήτρια PhD (μηχανολόγος - μηχανικός) στο NSF Center for High Voltage/ Temperature Materials and Structures στο Πανεπιστήμιο του Ντένβερ. Το KillaJoule αποτελεί ένα project- χόμπι το οποίο πραγματοποίησε με τον σύζυγό της, Μπιλ Ντιουμπ, επίσης μηχανολόγο μηχανικό και ερευνητή στην Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (NOAA).

Το 80% του οχήματος κατασκευάστηκε στο γκαράζ τους, ενώ το όλο project διήρκεσε πέντε χρόνια, με περιορισμένο budget. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ομάδας KillaCycle Racing, ο πραγματικός χαρακτήρας του KillaJoule – μήκους 5,6 μέτρων, βάρους 700 κιλών και ιπποδύναμης 400 ίππων- είναι «μεταμφιεσμένος οικο-ακτιβισμός».

Γεννημένη στη Σουηδία, η Håkansson μετακόμισε στις ΗΠΑ πριν από επτά χρόνια για ένα διδακτορικό πρόγραμμα για τη μηχανολογία στο Πανεπιστήμιο του Ντένβερ.

Originally from Sweden, Håkansson moved to the US seven years ago. She enrolled in a PhD program for mechanical engineering at the University of Denver.

Κατάγεται από μια οικογένεια μηχανικών. Ο πατέρας της ήταν οδηγός αγώνων στη Σουηδία στη δεκαετία του '60 και έφτιαχνε μοτοσικλέτες. Εκείνη αποφάσισε να κάνει το ίδιο, ξεκινώντας από το γκαράζ του σπιτιού της.

She comes from a family of engineers — her father was a racer in Sweden in the '60s, and he would build motorcycles in the time he had off from his job as an engineer. She decided to do the same, beginning the building of KillaJoule with her husband, Bill Dube, a research engineer at National Oceanic and Atmospheric Administration, in the two-car garage of their home in Denver, Colorado.

Η εμπειρία της στη μηχανική την βοήθησε να φανταστεί και να κατασκευάσει τη μηχανή, αν και πολλοί νομίζουν ότι ο άντρας της ήταν αυτός που έκανε την περισσότερη δουλειά. Οι άνθρωποι έκαναν τεχνικές ερωτήσεις μόνο στον σύζυγό μου, δήλωσε στο Business Insider.

KillaJoule was essentially a hobby for Håkansson while she worked towards her degree, and it took her and her husband a total of five years to build. Her engineering background helped her to imagine and construct the vehicle, even though some people assumed her husband had taken the lead. "People are always directing the technical questions about the motorcycle to my husband," Håkansson told Business Insider.

Για την Håkansson, το project ήταν κάτι περισσότερο από την ταχύτητα. Στόχος της ήταν να αλλάξει η αντίληψη του κοινού για τα ηλεκτρονικά οχήματα και να δείξει ότι οι φιλικοί προς το περιβάλλον κινητήρες μπορούν να είναι κομψοί, εκλεπτυσμένοι και χρήσιμοι. «Στόχος μου δεν ήταν να εφεύρω κάτι καινούργιο, αλλά να δείξω την ικανότητα αυτού που είναι ήδη εκεί έξω... μπορείτε να βρείτε όλη την τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη στην αγορά», δήλωσε η Håkansson.

For Håkansson, the project was about more than just speed. Her goal was to change the public's perception of electronic vehicles and to show that eco-friendly motors can be sleek, sophisticated, and useful. "My purpose wasn't to invent something new but to show the capability of what's already out there...you can find all of the technology we used in cars already on the market," Håkansson said.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά: μπαταρίες: ειδικός τύπος ιόντων λιθίου (Li-ion Nano-Phosphate) της εταιρίας Α123 Systems, 375 V, 10 kWh, ηλεκτροκινητήρας: EVO Electric AFM-240, 500 hp, φρένα: Δισκόφρενα εμπρός – πίσω και επιπλέον δύο αλεξίπτωτα από κέβλαρ για ενίσχυση της επιβράδυνσης, πλαίσιο: Σωληνωτό από κράμα χάλυβα με χρώμιο και μολυβδένιο (Chrome Moly Steel), αμάξωμα: Από υαλονήματα και αλουμίνιο, διαστάσεις (Μ x Π x Υ): 5,6 x 0,53 x 0,96 m, βάρος: 700 kg (μαζί με την οδηγό).

KillaJoule is made from a battery pack built from 14 Ah lithium-nanophosphate battery cells made by A123 Systems. Four modules consisting of 56 cells make up the battery pack of 375 V, 10 kWh, and 300 pounds. When in need of charging, the modules are swapped out for four fully charged ones.

Το ρεκόρ του KillaJoule δεν απέχει πολύ από τις επιδόσεις του ταχύτερου ηλεκτρικού οχήματος στον κόσμο, του Buckeye Bullet που κατέχει το ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις ΗΠΑ U.S. με 314,958 mph (506,876 km/h), και το διεθνές ρεκόρ ταχύτητας με 271,737 mph (437,318 km/h).

The batteries are recharged using a 12 kW Manzanita Micro charger powered from a CumminsOnan hybrid bio-diesel generator that runs on solar energy (pictured in the back here). Håkansson told us that people often show up at their home expecting to find a full-swing facility, often surprised to discover that they put it together in their garage.

Το KillaJoule στη γνωστή «πίστα» (πρόκειται για έρημο) του Bonneville των ΗΠΑ, κατάφερε να φτάσει τη μέγιστη ταχύτητα των 241,901 mph (389,219 km/h) έχοντας μέσο όρο των δύο κατευθύνσεων 240,726 mph (387.328 km/h). To προηγούμενο ρεκόρ (224.201 mph) κατείχε John Stege, με όχημα όμως που διέθετε μηχανή εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) και όχι ηλεκτροκινητήρα.

Here's what KillaJoule looks like without its casings. For Håkansson, the vehicle is really just like "a giant cordless drill with wheels...it has a battery with the same kind of lithium-ion chemistry that you will find in cordless tools, a motor, some power electronics, and a throttle."

Ironically, Håkansson was not originally supposed to be the driver of the vehicle, but after being unable to get a professional rider in time, she took the wheel. It was not her first time behind a motorcycle, as she had been riding motorcycles since she was 16.

For Håkansson, who is now one of the faces of the new Johnnie Walker campaign, her mission was to leave an eco-friendly impact and to inspire more women to get into engineering and science. When she was sixteen, she came across a quote in a book that read, "The meaning of life is to leave it better than it already was," and that was the moment she knew she had to pursue this passion.

[Πηγή]