Το 2014, η Eva Håkansson έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ και έγινε η ταχύτερη γυναίκα μοτοσικλετιστής στον κόσμο, με ταχύτητα 270,224 μίλια/ώρα. Επίσης, η 34χρονη μηχανολόγος - μηχανικός σχεδίασε και έφτιαξε η ίδια το ηλεκτρικό όχημα, ονομαζόμενο....
KillaJoule, την ταχύτερη ηλεκτρική μοτοσικλέτα στον κόσμο.
Η Håkansson είναι φοιτήτρια PhD (μηχανολόγος - μηχανικός) στο NSF Center for High Voltage/ Temperature Materials and Structures στο Πανεπιστήμιο του Ντένβερ. Το KillaJoule αποτελεί ένα project- χόμπι το οποίο πραγματοποίησε με τον σύζυγό της, Μπιλ Ντιουμπ, επίσης μηχανολόγο μηχανικό και ερευνητή στην Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (NOAA).
Το 80% του οχήματος κατασκευάστηκε στο γκαράζ τους, ενώ το όλο project διήρκεσε πέντε χρόνια, με περιορισμένο budget. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ομάδας KillaCycle Racing, ο πραγματικός χαρακτήρας του KillaJoule – μήκους 5,6 μέτρων, βάρους 700 κιλών και ιπποδύναμης 400 ίππων- είναι «μεταμφιεσμένος οικο-ακτιβισμός».
Γεννημένη στη Σουηδία, η Håkansson μετακόμισε στις ΗΠΑ πριν από επτά χρόνια για ένα διδακτορικό πρόγραμμα για τη μηχανολογία στο Πανεπιστήμιο του Ντένβερ.
Κατάγεται από μια οικογένεια μηχανικών. Ο πατέρας της ήταν οδηγός αγώνων στη Σουηδία στη δεκαετία του '60 και έφτιαχνε μοτοσικλέτες. Εκείνη αποφάσισε να κάνει το ίδιο, ξεκινώντας από το γκαράζ του σπιτιού της.
Η εμπειρία της στη μηχανική την βοήθησε να φανταστεί και να κατασκευάσει τη μηχανή, αν και πολλοί νομίζουν ότι ο άντρας της ήταν αυτός που έκανε την περισσότερη δουλειά. Οι άνθρωποι έκαναν τεχνικές ερωτήσεις μόνο στον σύζυγό μου, δήλωσε στο Business Insider.
Για την Håkansson, το project ήταν κάτι περισσότερο από την ταχύτητα. Στόχος της ήταν να αλλάξει η αντίληψη του κοινού για τα ηλεκτρονικά οχήματα και να δείξει ότι οι φιλικοί προς το περιβάλλον κινητήρες μπορούν να είναι κομψοί, εκλεπτυσμένοι και χρήσιμοι. «Στόχος μου δεν ήταν να εφεύρω κάτι καινούργιο, αλλά να δείξω την ικανότητα αυτού που είναι ήδη εκεί έξω... μπορείτε να βρείτε όλη την τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη στην αγορά», δήλωσε η Håkansson.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά: μπαταρίες: ειδικός τύπος ιόντων λιθίου (Li-ion Nano-Phosphate) της εταιρίας Α123 Systems, 375 V, 10 kWh, ηλεκτροκινητήρας: EVO Electric AFM-240, 500 hp, φρένα: Δισκόφρενα εμπρός – πίσω και επιπλέον δύο αλεξίπτωτα από κέβλαρ για ενίσχυση της επιβράδυνσης, πλαίσιο: Σωληνωτό από κράμα χάλυβα με χρώμιο και μολυβδένιο (Chrome Moly Steel), αμάξωμα: Από υαλονήματα και αλουμίνιο, διαστάσεις (Μ x Π x Υ): 5,6 x 0,53 x 0,96 m, βάρος: 700 kg (μαζί με την οδηγό).
Το ρεκόρ του KillaJoule δεν απέχει πολύ από τις επιδόσεις του ταχύτερου ηλεκτρικού οχήματος στον κόσμο, του Buckeye Bullet που κατέχει το ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις ΗΠΑ U.S. με 314,958 mph (506,876 km/h), και το διεθνές ρεκόρ ταχύτητας με 271,737 mph (437,318 km/h).
Το KillaJoule στη γνωστή «πίστα» (πρόκειται για έρημο) του Bonneville των ΗΠΑ, κατάφερε να φτάσει τη μέγιστη ταχύτητα των 241,901 mph (389,219 km/h) έχοντας μέσο όρο των δύο κατευθύνσεων 240,726 mph (387.328 km/h). To προηγούμενο ρεκόρ (224.201 mph) κατείχε John Stege, με όχημα όμως που διέθετε μηχανή εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) και όχι ηλεκτροκινητήρα.
[Πηγή]
KillaJoule, την ταχύτερη ηλεκτρική μοτοσικλέτα στον κόσμο.
Η Håkansson είναι φοιτήτρια PhD (μηχανολόγος - μηχανικός) στο NSF Center for High Voltage/ Temperature Materials and Structures στο Πανεπιστήμιο του Ντένβερ. Το KillaJoule αποτελεί ένα project- χόμπι το οποίο πραγματοποίησε με τον σύζυγό της, Μπιλ Ντιουμπ, επίσης μηχανολόγο μηχανικό και ερευνητή στην Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (NOAA).
Το 80% του οχήματος κατασκευάστηκε στο γκαράζ τους, ενώ το όλο project διήρκεσε πέντε χρόνια, με περιορισμένο budget. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ομάδας KillaCycle Racing, ο πραγματικός χαρακτήρας του KillaJoule – μήκους 5,6 μέτρων, βάρους 700 κιλών και ιπποδύναμης 400 ίππων- είναι «μεταμφιεσμένος οικο-ακτιβισμός».
Γεννημένη στη Σουηδία, η Håkansson μετακόμισε στις ΗΠΑ πριν από επτά χρόνια για ένα διδακτορικό πρόγραμμα για τη μηχανολογία στο Πανεπιστήμιο του Ντένβερ.
Κατάγεται από μια οικογένεια μηχανικών. Ο πατέρας της ήταν οδηγός αγώνων στη Σουηδία στη δεκαετία του '60 και έφτιαχνε μοτοσικλέτες. Εκείνη αποφάσισε να κάνει το ίδιο, ξεκινώντας από το γκαράζ του σπιτιού της.
Η εμπειρία της στη μηχανική την βοήθησε να φανταστεί και να κατασκευάσει τη μηχανή, αν και πολλοί νομίζουν ότι ο άντρας της ήταν αυτός που έκανε την περισσότερη δουλειά. Οι άνθρωποι έκαναν τεχνικές ερωτήσεις μόνο στον σύζυγό μου, δήλωσε στο Business Insider.
Για την Håkansson, το project ήταν κάτι περισσότερο από την ταχύτητα. Στόχος της ήταν να αλλάξει η αντίληψη του κοινού για τα ηλεκτρονικά οχήματα και να δείξει ότι οι φιλικοί προς το περιβάλλον κινητήρες μπορούν να είναι κομψοί, εκλεπτυσμένοι και χρήσιμοι. «Στόχος μου δεν ήταν να εφεύρω κάτι καινούργιο, αλλά να δείξω την ικανότητα αυτού που είναι ήδη εκεί έξω... μπορείτε να βρείτε όλη την τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη στην αγορά», δήλωσε η Håkansson.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά: μπαταρίες: ειδικός τύπος ιόντων λιθίου (Li-ion Nano-Phosphate) της εταιρίας Α123 Systems, 375 V, 10 kWh, ηλεκτροκινητήρας: EVO Electric AFM-240, 500 hp, φρένα: Δισκόφρενα εμπρός – πίσω και επιπλέον δύο αλεξίπτωτα από κέβλαρ για ενίσχυση της επιβράδυνσης, πλαίσιο: Σωληνωτό από κράμα χάλυβα με χρώμιο και μολυβδένιο (Chrome Moly Steel), αμάξωμα: Από υαλονήματα και αλουμίνιο, διαστάσεις (Μ x Π x Υ): 5,6 x 0,53 x 0,96 m, βάρος: 700 kg (μαζί με την οδηγό).
Το ρεκόρ του KillaJoule δεν απέχει πολύ από τις επιδόσεις του ταχύτερου ηλεκτρικού οχήματος στον κόσμο, του Buckeye Bullet που κατέχει το ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις ΗΠΑ U.S. με 314,958 mph (506,876 km/h), και το διεθνές ρεκόρ ταχύτητας με 271,737 mph (437,318 km/h).
Το KillaJoule στη γνωστή «πίστα» (πρόκειται για έρημο) του Bonneville των ΗΠΑ, κατάφερε να φτάσει τη μέγιστη ταχύτητα των 241,901 mph (389,219 km/h) έχοντας μέσο όρο των δύο κατευθύνσεων 240,726 mph (387.328 km/h). To προηγούμενο ρεκόρ (224.201 mph) κατείχε John Stege, με όχημα όμως που διέθετε μηχανή εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) και όχι ηλεκτροκινητήρα.
[Πηγή]