.

Τρίτη 25 Αυγούστου 2015

Ομοίωμα χορού , από τον τάφο του Καμηλαρίου

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
Αναφέρουν ότι είναι άνδρες. Εγώ ανατομικά βλέπω ότι είναι γυναίκες. Δεν έχει όμως σημασία σε αυτά που θέλω να πω για τούτη την παράσταση. Προχθές είδαμε ότι στο ομοίωμα από το Παλαικαστρο με την λυράρη, παρίστανε την λατρεία Ρέας και....
της Δήμητρας, θεαινών της γονιμότητας.

Έτσι και εδώ οι μορφές φορούν σκουφιά, των ιερειών των Μεγάλων μητέρων, της γονιμότητας.
Εκτός αυτού υπάρχουν ανάμεσα στον κύκλο που κάνουν για την Μεγάλη μητέρα και διπλά κέρατα.

Δηλαδή έχουμε εδώ τον Διόνυσο Ζαγρέα, να γονιμοποιεί την Μεγάλη μητέρα Δήμητρα, για την αναγέννηση της φύσης.

Ενώ στο Παλαιόκαστρο έχουμε δυο Μεγάλες μητέρες να λατρεύονται με το χορό, εδώ στο Καμηλάρι έχουμε μόνο την Δήμητρα, ως θεά της γονιμότητας.

Ο δε κυκλικός χορός έχει σκοπό πάντα , να γράψει το κρητικό ιερογλυφικό ma, της Μεγάλης μητέρας, αφού μια εκ των γραφικών μορφών του είναι ο δακτύλιος.

Το πρωί διάβασα για το ομοίωμα χορού στο Παλαιόκαστρο. Απόψε ήμουν σε γάμο. Όταν ο γαμβρός και η νύφη μαζί με άλλους ακουμπώντας ο ένας τον ώμο του άλλου , άρχισαν να χορεύουν, κυκλικό χορό, η συγκίνηση μου ήταν μεγάλη, έχοντας την εικόνα των ιερειών του Παλαικαστρου. Έφτασα στα όρια να δακρύσω.

24/8/2015
Αντώνης Βασιλάκης του Θωμά

Αναγνώστης, μεταφραστής, Πελασγικών, μινωικών γραφών και του Δίσκου της Φαιστού στο κρυφό και φανερό κείμενο. Ρωμαϊκές επιγραφές σε νομίσματα. Επιγραφές Κυπρομινωικής γραφής.
Βλυχιά Κνωσού

Όχι αρχαιολόγος.

(Γράφω όχι αρχαιολόγος, διότι το "αρχαιολόγος" καλύπτει μόνο το 1/100 , των γνώσεων που χρειάζονται , για την δουλειά που κάνω, στην ανάγνωση και μετάφραση, των επιγραφών Γραμμικής Α, και κρητικών (ελληνικών) ιερογλυφικών).

[Πηγή]