.

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Έυμαιος: Ο… σοσιαλιστής «μνηστήρας» του Συστήματος


ΕΥΜΑΙΟΣ: ο εκ των ένδον «μνηστήρας» του συστήματος, όπως είναι και ο γερο-Ιθακήσιος (με το προσωνύμιο «Αιγύπτιος»), όπως είναι η Ευρύκλεια… Κοντά τους, οι… 20χρονοι μνηστήρες της Πηνελόπης, μοιάζουν… ακίνδυνα παιδιά....

Έστω κι αν η… σχολική, ακόμη και… η πανεπιστημιακή, φρουτόκρεμα, προς τέρψη των… ΗΘΙΚΟΛΟΓΩΝ, τους έχει δαιμονοποιήσει, ως δήθεν τους ΚΥΡΙΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ και όχι ως το άλλοθι του Οδυσσέα, για να… εξιλεωθεί για τα προηγούμενα 17 ολόκληρα χρόνια απουσίας του…

(Σημείωση: Κάπως έπρεπε ο Όμηρος να ξεφύγει από την ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ των Μυκηναίων αρχόντων).

Βασιλόπουλο ο Εύμαιος, ούτε κι ο ίδιος… κατάλαβε πώς βρέθηκε από… πρίγκηπας να φυλάει γουρουνάκια.

(Ο…. επίσημος τίτλος - αξίωμα: «… συβώτης, όρχαμος ανδρών υφορβών τε συφεών» = Χοιροβοσκός, πρώτος υπηρέτης - επικεφαλής των βοσκών και των μαντριών). Του έχει παραχωρηθεί και ένα είδος… αυτονομίας. Και (πρέπει να) είναι περίπου 45 - 50 χρόνων. Ο Τηλέμαχος τον προσφωνεί από σεβασμό «άττα» = «πατέρα». (Τα αναφέρουμε, γιατί θα χρειαστούν).

Η ΙΔΙΟΦΥΪΑ και η ΣΥΝΘΕΤΟΤΗΤΑ ΣΚΕΨΗΣ του Ομήρου, του… ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΟΜΗΡΟΥ, για μια ακόμη φορά:

Ο Εύμαιος δεν είναι… «γεννημένος» σκλάβος, που απλά θα προστατέψει την περιουσία. Δεν είναι ο «μοιρολάτρης», ο «μοιραίος» του… Βάρναλη.

Ξέρει… «ποιος φταίει», όπως γνωρίζει και «ποιον» έχει απέναντί του.

Το «Σύστημα» τον… περιέθαλψε, για να τον κάνει… πρώτο υπηρέτη του. (δες παραπάνω). Πάντως η δουλειά του στο περιβάλλον του Οδυσσέα, τον ωρίμασε πολιτικά - ιδεολογικά.

Ο «Εύμαιος» είναι ο πιο κατάλληλος χαρακτήρας, για να του «αναθέσει» ο δημιουργός του Όμηρος, κάποιες από τις κοινωνικοπολιτικές του στοχεύσεις.

Τα υπονοούμενά του, αφήνουν μια πρώτη γεύση… σοσιαλισμού…, με την πρώτη ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ καταγραμμένη «διαλεκτική» αφεντικού - εργαζόμενου.

«Η ζωή και η ευτυχία του εργαζόμενου είναι ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ από την.. αυθαίρετη (όχι θεσμική) ποιότητα του ΕΚΑΣΤΟΤΕ εργοδότη του» θα….. ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ (!!!) στον «ξένο» (= Οδυσσέα) που έχει απέναντί του.

πληρέστερα:

«Γιατί αυτό είναι το ριζικό των… δούλων… (= δμώων δίκη εστιν) που όλο φοβούνται, αφεντικά ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ σαν ορίζουν… / … όσα σε δούλο του πιστό… καλός («εύ θυμος») αφέντης δίνει(ξ60κ.ε)

Για να προσθέσει λίγο μετά: (Με τον Όμηρο να ΕΠΙΝΟΕΙ, γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό, ολόκληρη ιστορία για μία… χλαίνη).

«Τα αφεντικά μου έχουν τα πάντα. Εγώ, μετά από ΤΟΣΑ χρόνια δουλειάς, δεν έχω τίποτα»

πληρέστερα:

« Ξένε, Εμείς εδώ στον χώρο δουλειάς μας, έχουμε ο ΚΑΘΕΝΑΣ μας μόνο από… ΜΙΑ χλαίνη…!»

Αυτήν την κρύα νύκτα θα σε βολέψουμε με ό,τι έχουμε. ΑΛΛΑ αν θέλεις περισσότερα, περίμενε τον Τηλέμαχο ή πήγαινε στην κυρά μου. Αυτοί… ΕΧΟΥΝ και θα σου δώσουν όσα και ό,τι ρούχα χρειάζεσαι». Εννοεί: «… χλαίναν… χιτώνα… είματα…»). (ραψ. ξ 520…) (Αυτά, ενδεικτικά εννοείται)

Συμπέρασμα:
Η ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ συζήτησή του ΕΥΜΑΙΟΥ, με το… άγνωστο ακόμη αφεντικό του, τον Οδυσσέα, είναι ολόκληρη κοινωνικοπολιτική σπουδή, ΟΡΑΜΑ του ΟΜΗΡΟΥ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και θεσμικών(!!!) ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ.

Στο επόμενο:

Ναυσικά: Πόσο ευτυχισμένη είναι η Ναυσικά, που με σημερινούς όρους θα λέγαμε: «το κορίτσι που τα είχε όλα». Μια πάντα επίκαιρη προσέγγιση ενός από τους πιο ενδιαφέροντες ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ του Ομηρικού ΠΑΝΘΕΟΥ.

Χρυσόστομος Τ.
(chrisblog.gr)

Το είδαμε εδώ