Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

12 άγρυπνοι φρουροί των θησαυρών του Ερμιτάζ [φωτο]


Οι γάτες του Ερμιτάζ έχουν γίνει ένα ζωντανό σύμβολο της Αγίας Πετρούπολης. Στη σειρά φωτογραφιών που σας παρουσιάζουμε, θα γνωρίσετε καλύτερα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την προσωπικότητα που διαθέτει η κάθε μια από αυτές....


Στην πρώτη φωτό βλέπετε την Ασόλ στις σκάλες του Νικολάου. Είναι μια νεαρή κομψή και κοινωνική κυρία. Τα βράδια τη συναντά κανείς στην προβλήτα του παλατιού, να ατενίζει συλλογισμένη τα πλοία που γλιστρούν κατά μήκος του Νέβα.


Ο Λούτσικ, μπροστά στα Χειμερινά Ανάκτορα. Ένας εντυπωσιακός Σιβηριανός γάτος, που μπορεί να υπερηφανεύεται για την πλούσια γούνα του σε απόχρωση, που οι κάτοικοι της Αγίας Πετρούπολης ονομάζουν: «Μάσκα του Νέβα». Είναι άπληστος οπαδός του ποδοσφαίρου, αφού τις ημέρες των αγώνων διαλέγει πάντα τα καλύτερα σημεία για να μπορεί να παρακολουθεί την αγαπημένη του «Ζενίτ» (ομάδα της Αγίας Πετρούπολης).


Η Πίνγκβα στην Αίθουσα Εκδηλώσεων. Είναι ηλικιωμένη, προέρχεται από τις γάτες του παλατιού, από αυτές που γεννήθηκαν για να φυλάνε το Ερμιτάζ. Η λιτή μαυρόασπρη στολή της είναι απόδειξη της αριστοκρατικής ρίζας της. Αποφεύγει τις άλλες γάτες «συναδέλφους» της, προτιμώντας τη μοναξιά, και την ανεξαρτησία, μακριά από θορυβώδεις συναναστροφές.


Ο Γκωγκέν, στην Πλατεία των Ανακτόρων, μπροστά από το κτίριο του Γενικού Επιτελείου. Αυτός ο γάτος με τα λαμπρά του χρώματα μοιάζει σαν να έχει ξεπηδήσει από έναν πίνακα του ομώνυμου Γάλλου ζωγράφου. Οι δυσκολίες της ζωής τον βοήθησαν να αναπτύξει τις πιο εξαιρετικές ικανότητες. Ο Γκωγκέν γνωρίζει πολύ καλά σε ποια σημεία τοποθετούνται οι προμήθειες αλλά και πώς να τις πάρει, χρησιμοποιώντας την ικανότητά του να ανοίγει (και τα κλείνει!) οποιαδήποτε πόρτα.


Η Φραντζέσκα, στην Ιορδανική Σκάλα. Είναι περήφανη για τη συνωνυμία της με την περίφημη όπερα, εκτελώντας τη δική της εκδοχή από άριες στη διάρκεια της νύχτας μέσα από τα θησαυροφυλάκια του μουσείου. Όποιος χαϊδεύει το τρίχρωμο παλτό της έχει ειδική μεταχείριση.


Η Βάκσα («λούστρο»), στην Ιορδανική Σκάλα. Η σεμνή Βάκσα έχει πολύ αδύνατη όραση, δεν ξετρελαίνεται με τους ξένους και πολύ σπάνια φεύγει από τους χώρους του Ερμιτάζ. Αλλά κι εδώ έχει πάντα δουλειά, καθώς τρίβεται στοργικά στα πόδια των εργαζομένων. Χρόνια τώρα, η ολόμαυρη γατούλα γυαλίζει τέλεια τα παπούτσια των εργαζομένων του μουσείου.



Η Κισάνια («γατούλα») στην Πινακοθήκη της Ιστορίας της Αρχαίας Ζωγραφικής. Είναι μια εγκάρδια οικοδέσποινα, που προσέχει όλους τους επισκέπτες του Ερμιτάζ, οι οποίοι το καλοκαίρι βοηθούν απαραιτήτως, στο να αποκτά ένα στρογγυλεμένο σχήμα.

Η Λίπα, στη Σοβιετική Σκάλα. Η αυτάρκης Λίπα έχει τη φύση της «γάτας με πέταλα». Προτιμά να κάνει τους περιπάτους της τηρώντας όλες τις διαδικασίες, από το να αναζητεί καταφύγιο σε κάποιο δέντρο.

Η Ρίο-Ρίτα, μπροστά από τη Στήλη του Αλεξάνδρου. Μια χαριτωμένη, εκφραστική, και ασυνήθιστα μελωδική γάτα με άγρια Αβυσσινιακή απόχρωση. Όταν αναζητεί τα ανθρώπινα χάδια ,το σώμα της γίνεται σαν μια μπάλα που αναπηδά, με την ουρά της και τα πίσω πόδια να εκτελούν ένα είδος χορού. Κάθε αντίσταση είναι μάταιη, όταν αρχίσει να τρίβεται απάνω στα πόδια σας.

Ο Τύχων, στη Μεγάλη Ιταλική Αίθουσα. Πήρε το όνομά του από τον ειδωλολατρικό θεό της τύχης. Ο ηλικιωμένος Τύχων είναι εξαιρετικά διακριτικός και αυτάρκης. Η μοίρα το ήθελε, ο Τύχων να μεταφερθεί από το κτίριο του Γενικού Επιτελείου στο Μεγάλο Ερμιτάζ, όπου έγινε ο άτυπος ηγέτης όλων των γατών του παλατιού.
 

Ο Κασπάρ, στην Πινακοθήκη Raphael Loggias. Θρυλικός φρουρός και πολυφωτογραφημένος αστέρας, ένα από τα ζωντανά κάδρα του μουσείου. Το όνομά του προέρχεται από το Γερμανό ζωγράφο τοπιογραφιών, Caspar David Friedrich. Ο Κασπάρ είναι μια ρομαντική γατίσια ψυχή που για τις περιοδείες του επιλέγει το πιο γραφικά περιβάλλοντα. // Η έκθεση «Οι Γάτες του Ερμιτάζ» ανοίγει στις 23 Οκτωβρίου στον πολυχώρο τέχνης: «Δημοκρατία των Γατών», στην Αγία Πετρούπολη.

 Yury Molodkovets

[Πηγή]