.

Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Επιτυχία: Έλληνες θα κατασκευάσουν τα άρματα μάχης LEO2A7 του Κατάρ

ΠΩΣ Η ΜΕΤΚΑ ΕΓΙΝΕ ... "ΕΛΒΟ"

Ως μεγάλη Ελληνική επιτυχία μπορεί να καταγραφεί η βιομηχανική συμμετοχή της εταιρείας ΜΕΤΚΑ ως συμπαραγωγός εταιρείας στο πρόγραμμα κατασκευής των 62 αρμάτων μάχης Leopard-2A7....
της Γερμανικής Krauss-Maffei Wegmann, το οποίο έχουν υπογράψει οι Γερμανοί με το Κατάρ.

Η συμφωνία της ΜΕΤΚΑ Α.Ε. με την Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co KG (KMW), αφορά την βιομηχανοποίηση της παραγωγής του χαλύβδινου σκάφους και πύργου των 62 αρμάτων μάχης που θα κατασκευαστούν και πιθανότατα αποτελεί πρόκριμα για την κατασκευή και άλλων 200 συλλογών για τον Στρατό της Σαουδικής Αραβίας.

Δηλαδή, πλην ηλεκτρονικών και πυροβόλου, όλο το άλλο άρμα θα κατασκευαστεί από την ΜΕΤΚΑ.

Η συμφωνία ανέρχεται σε 56,5 εκατ. ευρώ και η σχετική σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί σύντομα.

Η ΜΕΤΚΑ και η KMW έθεσαν ήδη από το 2003 τις βάσεις της συνεργασίας τους κατά τη συμπαραγωγή των αρμάτων μάχης Leopard - 2HEL του Ελληνικού Στρατού, η οποία περιελάμβανε εκτεταμένη μεταφορά τεχνογνωσίας και σημαντικές επενδύσεις σε τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό στα δύο εργοστάσια της ΜΕΤΚΑ στο Βόλο.

Στην περίπτωση αυτή ο όμιλος Μυτιληναίου στον οποίο ανήκει η ΜΕΤΚΑ αξιοποίησε στο μέγιστο την προνομιακή θέση της ΕΛΒΟ, της οποίας είχε την διοίκηση προκειμένου να μεταβιβάσει στην ΜΕΤΚΑ σειρά προγραμμάτων για το πρόγραμμα των LEO2HEL.

Η ΜΕΤΚΑ εξήλθε απίστευτα ισχυροποιημένη από αυτή την συνεργασία με την ΕΛΒΟ και όταν ο όμιλος Μυτιληναίου αποχώρησε από την ΕΛΒΟ η ΜΕΤΚΑ είχε "ρουφήξει" τεχνολογία και προγράμματα και πλέον μόνη της μπορούσε να σταθεί ακόμα και σε διεθνές επίπεδο όπως αποδεικνύεται.

Σήμερα η ΕΛΒΟ βρίσκεται ένα βήμα πριν το κλείσιμο, αλλά η ΜΕΤΚΑ θριαμβεύει (παρά τον πολύ υψηλό τραπεζικό δανεισμό)...

Πάντως η συμφωνία πιστοποιεί ότι η ΜΕΤΚΑ είναι μία από τις λίγες εταιρείες παγκοσμίως, ικανή να εκτελέσει κατασκευαστικά έργα στον αμυντικό τομέα τέτοιων υψηλών απαιτήσεων.

Μια αντίστοιχη προσπάθεια εμπλοκής της ΜΕΤΚΑ (πάλι μέσω της ΕΛΒΟ) στην κατασκευή των BMP-3HEL δεν ευοδώθηκε καθώς οι Ρώσοι δεν συμφωνούσαν να δώσουν τις τεχνολογίες κραμάτων αλουμινίου του σκάφους του οχήματος στην ΜΕΤΚΑ....

[Πηγή]