.

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Στο "σφυρί" η θαλαμηγός-θρύλος "Χριστίνα" του Α.Ωνάση

ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΖΗΤΟΥΝ 25 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Βγάζουν στο «σφυρί» τη θαλαμηγό-θρύλο «Χριστίνα Ο» που άνηκε στον Αριστοτέλη Ωνάση οι σημερινοί ιδιοκτήτες του. Ζητούν 25 εκατομμύρια ευρώ, καθώς δεν μπορούν να συντηρήσουν το σκάφος...

Όταν ο Ωνάσης πέθανε το 1975 άφησε το γιοτ στην κόρη του Χριστίνα. Εκείνη το δώρισε στο ελληνικό κράτος για να χρησιμοποιηθεί ως προεδρική θαλαμηγός. Μετονομάστηκε σε «Αργώ», όμως γρήγορα εγκαταλείφθηκε και παραδόθηκε στη φθορά.

Το 1998 το αγόρασε ο Έλληνας εφοπλιστής Τζων Πωλ Παπανικολάου, φίλος της οικογένειας Ωνάση. Επανέφερε το αρχικό όνομα ( για την ακρίβεια προσέθεσε κι ένα όμικρον: «Χριστίνα Ο») και ανακαίνισε το σκάφος από το 1999 μέχρι και το 2001, πληρώνοντας πάνω από 50 εκατομμύρια δολάρια.

Από το 2005 μέχρι σήμερα η «Χριστίνα Ο» είναι διαθέσιμη για ναύλωση, σε «φιλική τιμή»: γύρω στις 450.000 ευρώ την εβδομάδα. Ο Παπανικολάου πέθανε το 2010 στην Αθήνα και τώρα οι κληρονόμοι του βγάζουν το σκάφος σε πλειστηριασμό.

Το υπερπολυτελές σκάφος φιλοξένησε διάσημες προσωπικότητες όπως τον Τζων Φ. Κέννεντυ , τον Ουίστον Τσώρτσιλ , τον Φρανκ Σινάτρα, την Μέρλιν Μονρόε, την Ελίζαμπεθ Τέιλορ , τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και τον Τζων Γουέιν. Το 1956 μάλιστα, το πριγκιπικό ζεύγος Ρενιέ του Μονακό έκανε την δεξίωση του γάμου του στην «Χριστίνα».

Διαθέτει έχει μία προεδρική σουίτα, 18 καμπίνες επιβατών καθώς και πολλούς εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους που συνδέονται μεταξύ τους με μία κεντρική σπειροειδή σκάλα. Τα πρυμναίο κύριο κατάστρωμα διαθέτει πισίνα με έναν ψηφιδωτό Μινώταυρο στο δάπεδο της, το οποίο ανυψώνεται με το πάτημα ενός κουμπιού για να σχηματίσει μία πίστα χορού.

Το κατάστρωμα περιπάτου διαθέτει ελικοδρόμιο. Στο μπαρ «του Άρη», τα σκαμπό είναι φτιαγμένα από μαλακό λεπτό δέρμα Ρυγχοφάλαινας. Επιπλέον, η θαλαμηγός περιλαμβάνει βιβλιοθήκη, αθλητικό κέντρο ,παιδότοπο, κέντρο ομορφιάς , γυμναστήριο, τζακούζι και χώρο για μασάζ.

Το μήκος της «Χριστίνας Ο» φτάνει τα 99 μέτρα, ενώ έχει πλάτος 11 μέτρων και εκτόπισμα 2.250 τόνων. Δεν κατασκευάστηκε για σκάφος αναψυχής. Αντιθέτως, ήταν ένα... πολεμικό πλοίο. Επρόκειτο για μία υπό απόσυρση ανθυποβρυχιακή φρεγάτα καναδικής κατασκευής που μετά το πέρας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την απόβαση στην Νορμανδία πουλιόταν για παλιοσίδερα (σκραπ).

Ο Ωνάσης την αγόρασε ως σκραπ στην εξευτελιστική τιμή των 34.000 δολαρίων, κράτησε μόνο το σκαρί και επένδυσε πάνω του τέσσερα εκατομμύρια δολάρια - ποσό ιλιγγιώδες για τα μέσα της δεκαετίας του '50, μετατρέποντάς την σε υπερπολυτελές γιοτ.

[Πηγή]