ΦΑΒΟΡΙ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Μια γιγάντια ποτάμια εμπορική λεωφόρο που θα συνδέει τον Δούναβη και μέσω Βελιγραδίου θα καταλήγει στη Θεσσαλονίκη ανακοίνωσε ότι εξετάζει το Σερβικό υπουργείο φυσικών πόρων και χωροταξίας,....
όπως ανέφερε το Σερβικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Tanjug.
Η ποτάμια αυτή οδός θα συνδέει ουσιαστικά τον λιμένα Θεσσαλονίκης με την «καρδιά» της Ευρώπης μέσω της οποίας θα μεταφέρονται προϊόντα που θα φθάνουν στη Θεσσαλονίκη στην Ευρώπη. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως η πρόταση για την κατασκευή του έργου έχει κατατεθεί από κινεζική εταιρεία κάτι που ενδέχεται να σημαίνει –και αν τελικά αυτό υλοποιηθεί- κινεζική επενδυτική κίνηση και για το λιμένα Θεσσαλονίκης.
Ο Σέρβος υπουργός Milano Bacevic αναφέρθηκε λεπτομερώς στο φιλόδοξο αυτό έργο της ποτάμιας εμπορικής οδού η οποία Θα συνδέει την Θεσσαλονίκη με το Βελιγράδι λέγοντας πως έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με την κινεζική εταιρεία παράλληλα με την προκαταρκτική μελέτη του έργου.
«Οι επενδύσεις που απαιτούνται για την κατασκευή αυτής της διώρυγας υπολογίζεται σε 15-17 εκατομμύρια δολάρια, με ι 10 – 12 εκατομμύρια δολάρια μόνο για το σερβικό τμήμα», ανέφερε ο Σέρβος υπουργός .
Ο Bacevic υπογράμμισε ότι το κανάλι θα είναι μεγαλύτερο από ό, τι τα αντίστοιχα κανάλια Ρήνου-Μάιν ή Seine-Rhone, ή Oder-Βιστούλα, και Danube-Morava και στο μέλλον ενδέχεται η διασύνδεση και με τον Δούναβη.
Ο Bacevic είπε ότι είχε ήδη συζητήσει το συγκεκριμένο έργο με κινεζική εταιρεία που έχει εκφράσει επίσημα πρόταση για την υλοποίηση του έργου , το όνομα της οποίας όμως δεν θέλησε να αποκαλύψει προς το παρόν
Ο ίδιος ανέφερε πως συνομιλίες διεξάγονται, επίσης και με ορισμένες εταιρείες από το Ιλινόις των ΗΠΑ, και την Γερμανία που εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρων για το σχέδιο, που αν υλοποιηθεί θα αποτελέσει ένα γιγάντιο έργο σε όλα τα Βαλκάνια και όχι μόνο .
«Περιμένω ότι μέχρι το τέλος του Μαΐου, θα ολοκληρώσουμε με επιτυχία πολλές συζητήσεις που διεξάγουμε τώρα,» δήλωσε ο υπουργός.
«Το περιφερειακό σχέδιο για το έργο το οποίο θα συνδέσει μέσω ποταμών το Βελιγράδι με την Θεσσαλονίκη , θα πρέπει να καλύπτει μια έκταση περίπου 10.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων , έκταση που είναι ίση με το έδαφος του Κοσσυφοπεδίου» δήλωσε ο Bacevic.
Υπάρχει μια πλήρης συναίνεση από την σημερινή σερβική κυβέρνηση σε αυτό το έργο, και ο Πρόεδρος της Σερβίας Τόμισλαβ Νίκολιτς έλαβε θετικά μηνύματα για την από κοινού υλοποίηση των έργων αυτών από αξιωματούχους της ΠΓΔΜ αλλά και της Ελλάδος κατά τη διάρκεια επισκέψεών του σε αυτές τις χώρες.
Δεν απορρίπτει την σκέψη ότι η κινεζική εταιρεία διατηρεί το προβάδισμα για την υλοποίηση αυτού του γιγάντιου έργου αλλά θα εξετασθούν και άλλες προσφορές από ΗΠΑ και Γερμανία υπογράμμισε όμως ότι το πιο σημαντικό είναι ότι η Σερβία θα πρέπει να αναγνωρίσει το δικό της συμφέρον, και οι σερβικές εταιρείες πρέπει να συμμετέχουν στο πρόγραμμα σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση.
Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία εάν υλοποιηθεί θα προσδώσει στο λιμάνι Θεσσαλονίκης αλλά και σε ολόκληρη τη Μακεδονία τεράστια εμπορική και γεωπολιτική αξία καθώς αυτό θα αναδειχθεί σε ένα από τους κύριους κόμβους μεταφοράς προϊόντων από τη Μεσόγειο στην κεντρική Ευρώπη αναβαθμίζοντας σημαντικά περαιτέρω την γεωπολιτική θέση ολόκληρης της χώρας.
[Πηγή]