.

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Αγόρασε πλοίο σεισμικών ερευνών η Τουρκία

- Το βγάζει στην Eλληνική υφαλοκρηπίδα! -
H ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ

Την αγορά πλοίου σεισμικών ερευνών το οποίο μπορεί να διεξάγει δισδιάστατες και τρισδιάστατες έρευνες ανακοίνωσε ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Taner Yıldız....

Ο Taner Yıldız ανακοίνωσε την αγορά (κατ'άλλες πηγές μακροχρόνια μίσθωση) ενός πλοίου σεισμικών ερευνών που "έχει αποδείξει την αξία της σε διεθνές επίπεδο στις δισδιάστατες και τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες", όπως ανέφερε ο ίδιος..

«Πληρώσαμε γύρω στα 130 εκατομμύρια δολάρια. Θεού θέλοντος σήμερα θα περάσει από τα Στενά του Çanakkale και θα πλεύσει προς την Κωνσταντινούπολη ».

Ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων είπε ότι το πλοίο θα ονομαστεί «Barbaros Hayrettin Paşa» με τη συγκατάθεση και του Πρωθυπουργού, Recep Tayyip Erdoğan.

Ο υπουργός στις δηλώσεις που προέβη είπε ότι η σημερινή μέρα αποτελεί ένα σημαντικό σημείο καμπής στις έρευνες πετρελαίου και φυσικού αερίου και πως έφτασαν στο τελευταίο στάδιο στις εργασίες που προωθούν εδώ και 6-7 μήνες σχετικά με τις σεισμικές έρευνες.

Όπως είχε αποκαλύψει το defencenet.gr stiw 17/12, η Τουρκία ακύρωσε την ναυπήγηση σκάφους σεισμικών ερευνών (για ανεύρεση υδρογονανθράκων) γιατί επρόκειτο να παραδοθεί στα... τέλη του 2014 γιατί όπως είχαν δηλώσει οι Τούρκοι "Το χρειαζόμαστε άμεσα στις αρχές του 2013"!

Το αποτέλεσμα είναι η τουρκικός κρατικός οργανισμός πετρελαίων η γνωστή Turkish Petroleum Corp (TPAO) ενεπλάκη σε αποκλειστικές, καταληκτικές διαπραγματεύσεις (final negotiations) με τη νορβηγική ιδιοκτήτρια εταιρεία Polarcus που κατέληξαν στην μακρού χρόνου μίσθωσή του πλοίου «Polarcus Samur», ναυπήγησης 2001 το οποίο ήδη "σήκωσε" άμεςσα και την τουρκική σημαία.

«Η TPAO σχεδιάζει να πραγματοποιήσει εκτεταμένες τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες σε περιοχές της τουρκικής υφαλοκρηπίδας της» είχε αποκαλύψει ο διευθύνων σύμβουλος της Polarcus, Rolf Ronningen.

Η Τουρκία προχώρησε σε αυτή την ενέργεια καθώς για να προχωρήσει στις συνήθεις "πειρατικές" προσπάθειές της στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και να αμφισβητήσει στην πράξη την ελληνική ΑΟΖ που συνιστά το σύμπλεγμα των νήσων της Μεγίστης, δεν μπορεί να υπολογίζει σε ενοικιάσεις υπηρεσιών από σκάφη τρίτων χωρών γιατί είναι εκτεθειμένα σε ελληνικές διπλωματικές πιέσεις στος διεθνείς οργανισμούς και στην χώρα προέλευσης του σκάφους. Με αποτέλεσμα την αποχώρηση των σκαφών.

Όπως είναι ευνόητο οι Ελληνικές ΕΔ, αλλά και το γενικότερο κυβερνητικό σύστημα διαχείρισης κρίσεων, πολύ γρήγορα θα χρειαστεί να δοκιμάστουν τις ικανότητές τους σε όλα τα επίπεδα...

[Πηγή]