Στον "βυθό" πάλι τα 3+2 Type 214!
Υποχώρησε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μετά τον θόρυβο που δημιούργησαν τα δημοσιεύματα του defencenet.gr, αλλά και ο μοναχικός αγώνας του ανεξάρτητου βουλευτή Πάνου Καμμένου στην απόφασή του να καταβάλει τα 108 εκατ. ευρώ στον Λιβανέζο Ισκαντάρ Σάφα για την ναυπήγηση του 5ου υποβρυχίου κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, Type 214 για το οποίο ήδη έχει εισπράξει 132 εκατ. ευρώ βάσει της σκανδαλώδους σύμβασης του Σεπτεμβρίου.... του 2010, αλλά δεν έχει αγοράσει ... ούτε βίδα!
Η απόφαση του υπουργείου (είχε προηγηθεί ο θόρυβος από το γεύμα του συνεργάτη του υπουργού με τον Τ.Χάλακ, "προξενητή" του "γάμου" ΕΝΑΕ - Ισκαντέρ Σάφα). Είναι γεγονός ότι η σύμβαση-σκάνδαλο του Σεπτεμβρίου του 2010 είναι ετεροβαρής για τα συμφέροντα του δημοσίου και προβλέπει μόνο... πληρωμές, ανεξάρτητα με την πορεία ναυπήγησης του 5ου και του 6ου υποβρυχίου (!), όπως αποκάλυψε το defencenet.gr ¨οταν δημοσιοποίησε την επιστολή του Ι.Σάφα προς τον Ε.Βενιζέλο.
Αλλά δίνει την δυνατότητα στον Λιβανέζο να πάει μέχρι και στην διατησία και να κερδίσει! Το τραγικό είναι ότι η σύμβαση αυτή έγινε και... νόμος του κράτους (τότε μόνο το defencenet.gr είχε προειδοποιήσει το τι σήμαινε αυτός ο νόμος, αλλά τον ψήφισε ακόμα και η Ν.Δ.). Αυτά είναι τα λεγόμενα "διακομματικά εγκλήματα".
Τώρα στο υπουργείο μιλάνε διστακτικά για κάποιου είδους "επαναδιαπραγμάτευση", αλλά τέτοιες ώρες, τέτοια λόγια. Ο Ι.Σάφα ήδη έχει ενημερώσει το προσωπικό του υπουργείου ότι μειώνει τους μισθούς τους στο 40% αυτών που λαμβάνουν σήμερα, αλλά το τραγικό είναι ότι το Π.Ν. μένει όχι απλώς χωρίς 5ο και 60 υποβρύχιο, αλλά είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα ολοκληρωθούν ποτέ και τα άλλα τρία τα οποία έχουν πληρωθεί με 2,2 δισ. ευρώ!
Είναι ένας κίνδυνος για τον οποίο έχουμε προειδοποιήσει καιι εδράζεται στο γεγονός ότι με τους εργαζόμενους να δουλεύουν μόνο δύο ημέρες την εβδομάδα και τις σχέσεις Σάφα - Γερμανών να είναι κακές (μην ξεχνάμε ότι ισχύει ακόμα η καταγγελία της σύμβασης από τους Γερμανούς που έγινε πριν από οκτώ μήνες), το μέλλον της ναυπήγησης των τριών υποβρυχίων είναι σκοτεινό σε μία χρονική στιγμή που η χώρα εντός της δεκαετίας θα χρειαστεί πάση θυσία και τα τρία Type 214.
Το επιτελείο Αβραμόπουλου θα ήθελε πιθανόν να δώσει ένα τέλος μαζί με τα 108 εκατ. ευρώ (είχε βρεθεί η λύση της έναρξης ναυπήγησης του 5ου υποβρυχίου, έστω "στα χαρτιά" και η ανάκληση της καταγγελίας της σύμβασης με τα ΕΝΑΕ από τους Γερμανούς της ThyssenKrupp Marine Systems-καταγγελία που είχε γίνει γιατί νο Ι.Σάφα βρήκε "μαύρες τρύπες" στα οικονομικά και τους κράτησε λεφτά), αλλά είναι σαφές ότι πλέον δεν μπορεί, καθώς ο Π.Καμμένος, "βομβάρδιζε" με παρεμβάσεις του τον Δ.Αβραμόπουλο και είχε δημιουργήσει πολιτικό θέμα.
Τι πρέπει να γίνει εφεξής: Οπωσδήποτε να συνεχιστεί η ναυπήγηση των υποβρυχίων, χωρίς να πάρουν ούτε ένα ευρώ επιπλέον. Λύσεις υπάρχουν και τις ξέρουν. Πολιτική βούληση χρειάζεται για την εφαρμογή τους..
Το είδαμε εδώ